Permalänk
Medlem

Logitech g35 Lur Rasslar

Hej!

Har märkt att senaste tiden har jag fått problem med mina logitech g35. såfort det finns lite bas i en låt, så rasslar de till i vänster lur.
Detta är väl något som måste gå på garantin?

Permalänk
Medlem

Rasslar det även på lägre volym? Om ja, då går det på garantin. Om nej, du har sprängt hörlurenselement och det täcks antagligen inte av garantin, men du kan prova eller så spelar du ljudfiler med mycket distorsion.

Oavsett kan det vara värt att ta ut det på garantin, beroende på hur länge du haft dem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dom är 5 månader gamla, De Rasslar när vlymen är på 50 % och upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av eastlin:

Dom är 5 månader gamla, De Rasslar när vlymen är på 50 % och upp

Ok, ja det beror på vad det är förstärkare och vad man använder för hörlurar/högtalare, men en bra tumregel är spela inte över kvarten, dvs 25%. Om man spelar på högvolym länge så slits hörlurarna väldigt mycket snabbare än de gör på normal och låg volym, jag vet inte hur G35 är byggda så jag vet inte exakt vad som gäller för dem. Vet bara att logitech är vidare ökända som riktigt snåljåpar när det handlar om förstärkaren i sina högtalare och hörlurar med USB.

Jag hade provat skicka in dem på garantin, men risken är att de säger som jag och tror du sprängt hörlurarna och då täcker inte garanti. I bästa fall är det en glappande kabel som börjar släppa och rassla när du får lite djupare bastoner men tror inte det, för då skulle du kunna återskapa rasslet bara av att skaka på huvudet lite.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Asså ja kan återskapa ljudet genom att skaka på dom, no problemos hahah

Så något e ju definitivt löst därinne... Haha du jag e garantikungen när de gäller tangentbord osv Ingen har sagt emot mig när jag e på g..... för jag blir en riktig bitch för jag vet när jag har rätt haha

Jag testade och skaka på huvudet, och då rasslar det faktiskt lite grann väldigt tyst, och du har rätt på djupa bastoner så går rasslet igång

Permalänk
Medlem
Skrivet av eastlin:

Asså ja kan återskapa ljudet genom att skaka på dom, no problemos hahah

Så något e ju definitivt löst därinne... Haha du jag e garantikungen när de gäller tangentbord osv Ingen har sagt emot mig när jag e på g..... för jag blir en riktig bitch för jag vet när jag har rätt haha

Då önskar jag dig lycka till.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tackar för all hjälp. Tack för den underbara felsökningen du träffade alla punkter helt jävla rätt haha

Läste nyss anledningen till problemet, Sladden som Logitech har använt sig av är inte av högsta kvalitet, så sedan dag 1 så snurrar kabeln sig och förstör allt inuti.