Samsung Galaxy S5 förpackning och specifikationer på bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Går du ofta på stan med en vattendroppe på skärmen för att se vem som ringer?

För att mjukvaran inte är anpassad efter upplösningen så att man kan läsa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Min galaxy s2 har amoled och jag har inte sett röken av burnins på 2 år nu,vad menar du?

Sorry för bump:(

Gå till dial, slå *#0*#, tryck på blå.

Så kanske du ser svarta märken vid "statusbar" på din S2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

För att mjukvaran inte är anpassad efter upplösningen så att man kan läsa?

Vad då inte anpassad? Klart den är anpassad! Det är ju ett och samma företag som sätter ihop mobilen och laddar den med mjukvaran som man anpassat för just denna telefon!! Vem tror du gör touchwiz egentligen? Man släpper inte en telefon med en förinstallerad mjukvara som inte hör ihop med mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Vad då inte anpassad? Klart den är anpassad! Det är ju ett och samma företag som sätter ihop mobilen och laddar den med mjukvaran som man anpassat för just denna telefon!! Vem tror du gör touchwiz egentligen? Man släpper inte en telefon med en förinstallerad mjukvara som inte hör ihop med mobilen.

Det var sarkasm ju.
För att du fick det att låta som om man behöver förstoring för att se för att vem som ringer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

Det var sarkasm ju.
För att du fick det att låta som om man behöver förstoring för att se för att vem som ringer.

Ursäkta i så fall min gode man, jag missförstod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Ursäkta i så fall min gode man, jag missförstod.

Ingen fara

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att förklara för mig vad skillnaden mellan skärmarna är? Förstår att det är högre ppi men vad skulle det göra för skillnad med en RGB skärm? Och är skärpan högre på denna om man jämför med s4?

Visa signatur

GPU: asus gtx 670 4gb (överklockad) CPU: intel i3470 PSU Cooler Master GX 650W Moder Teresa MSI B75MA-P45

Permalänk
Medlem

Vad är nytt? Alla mobiler idag kan göra samma sak. iPhone revolutionerade med den nya typen av touchmobiler, sen har det inte hänt så mycket. Specsen ser lite annourlunda ut, och möjligt bättre funktioner, men inget som är någon vidare innovation direkt.

Till saken kanske ska tilläggas att jag har en Nexus 5 och är supernöjd med den!

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rubbeezy:

Gå till dial, slå *#0*#, tryck på blå.

Så kanske du ser svarta märken vid "statusbar" på din S2.

Tack för tipset,det såg helt normalt ut,men sen har jag alltid kört med väldigt låg manuell ljusstyrka,det kanske motverkar inbränning lite?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Kort innan lansering fotograferas förpackningen till Samsung Galaxy S5, där bland annat den högupplösta 5,25-tumsskärmen bekräftas.

Läs artikeln

Jahe, S5 vare ju inte dåra...kommer det mer snart dåra....eller va dåra??

Visa signatur

ASUS MAXIMUS Z790 HERO / i9 13900k 5.8GHz / Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT / G.Skill 6000 64GB / Asus RTX 4090 / Philips 43" 4K IPS LED / Samsung 980 PRO 8T / Phanteks Eclipse NV7 / Corsair AX1600i 1600W / CORSAIR Silens RGB / FUNC / ASTRO A50 gen3 / Win 11 Home 64 och MYCKET Nöjd. Mobil: SamUltra23 / Platta: GALAXY PRO 12.2 / Sony Xperia Z Tab / Dyseleksi