Permalänk
Medlem

Gå ifrån Claw till full palm grip.

Har någon här gått ifrån att köra claw grip till att köra full palm, tex mionix naos 8200 där alla 5 fingrar är på musen.
Hur lång tid tog det?
Gjorde det någon skillnad mellan de olika greppen för dig?

Jag har alltid kört claw grip och testade en full palm, kändes konstigt men så är det med alla nya möss. Dock så är jag sugen på en sådan då jag läst att man blir mindre trött i handen av det vid längre spelsessioner.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Bytte till QPAD OM-75 efter många om och men då jag trodde att det skulle bli obekvämt med mitt claw grepp. Stod på Inet och klämde på den och bestämde mig för att köra på den. Visade sig att det fungerar alldeles utmärkt att köra claw med den. Kör alltså inte full palm med den. Bästa musen jag haft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mispelled:

Bytte till QPAD OM-75 efter många om och men då jag trodde att det skulle bli obekvämt med mitt claw grepp. Stod på Inet och klämde på den och bestämde mig för att köra på den. Visade sig att det fungerar alldeles utmärkt att köra claw med den. Kör alltså inte full palm med den. Bästa musen jag haft.

Isåfall kan jag ju köpa musen ( slutet av månaden/början av nästa ) och bestämma mig efteråt! Det är ju i princip samma "chassi" så att säga. Tack.

Fler får gärna dela med sig av sina historer.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Har inte använt 8200, men den ser ut att ha samma form som 5000?
Kör claw på min 5000 iaf.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Jag tänkt vara lite oförskämd och kapa tråden med lite sidospår här. Men, vad kör du för mus med clawgrepp i dagsläget? Min nuvarande börjar ge upp, men jag är inte ett dugg hemma på dagens modeller. Nästintill alla jag klämt på i butiker har helt fel grepp.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Hade tidigare en MX-518 och bytte till en Steelseries Ikari. Just den musen skulle jag väl inte rekommendera, och så är den lite för liten för min hand, men allt som allt tycker jag palm är fantastiskt mycket skönare när man kör casual eller t.ex. surfar

Visa signatur

||NZXT Phantom 410||ASUS P8Z77-V||i7 3770K @ 4.2GHz||8 GB Corsair Vegeance LP 1600MHz||Gigabyte GTX 670 2Gb OC||Corsiar CX600||Intel 520 120GB SSD||

Roses are red, My screen is blue

I sit here wondering, WTF did I do

Permalänk
Medlem

Jag tänkte gå frpn claw till palm när jag köpte qpad 5k, men det slutade med att jag kör claw på den. Funkar väldigt bra.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Jag har själv använt många olika gamingmöss och det slutar alltid med ett "claw" grepp( inget överdrivet claw grepp men handflatan nuddar inte musen iaf) , det blir en omedveten övergång tillbaka till den stilen av någon anledning, känns mer naturligt för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Jag tänkt vara lite oförskämd och kapa tråden med lite sidospår här. Men, vad kör du för mus med clawgrepp i dagsläget? Min nuvarande börjar ge upp, men jag är inte ett dugg hemma på dagens modeller. Nästintill alla jag klämt på i butiker har helt fel grepp.

Jag kör Steelseries sensei rubber atm. Den är lite liten för min hand och är uppe i snart 10 miljoner högerklick på 1.5 år. Börjar slitas ut lite lätt, kan sälja vidare den för ett par hundra till någon på DH eller nåt.

Skrivet av Melle345:

Hade tidigare en MX-518 och bytte till en Steelseries Ikari. Just den musen skulle jag väl inte rekommendera, och så är den lite för liten för min hand, men allt som allt tycker jag palm är fantastiskt mycket skönare när man kör casual eller t.ex. surfar

Näh liten mus vill jag inte ha.

Skrivet av Ainok:

Jag tänkte gå frpn claw till palm när jag köpte qpad 5k, men det slutade med att jag kör claw på den. Funkar väldigt bra.

Trevligt! då vet jag att jag har alternativ.

Skrivet av JDM:

Jag har själv använt många olika gamingmöss och det slutar alltid med ett "claw" grepp, det blir en omedveten övergång tillbaka till den stilen av någon anledning, känns mer naturligt för mig.

Jo kanske blir så för mig med + läs ovan.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Har en 8200 och bytte från claw till palm å det gick fint!
Tog kanske 1 dag å vänja sig och sen har jag varit nöjd

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C Svart | Moderboard: ASUS PRIME Z370-A | CPU: Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | CPU-Kylare Noctua NH-D15 | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | HDD: WD Black 500GB 7200rpm | SSD: Samsung 840 Pro 128GB | PSU: Corsair HX 650W 80+ Gold Modulär

Permalänk
Expertgissare

Jag gick ifrån fingertip/claw grip till en Mionix Naos 8200 i julas och känns fortfarande stundtals fel/ovant och känner att jag inte alls har samma träffsäkerhet som jag haft förut med min Razer Diamondback 3G. Hoppas verkligen jag vänjer mig med tiden då musen ligger skönt i handen.
Kan tillägga att jag ibland ovetande går tillbaka till fingertip/claw grip vilket fungerar ganska bra, men som du säger blir man (iaf jag) trött i handen/handleden efter en stund, kan iof vara för att handen ligger högre på Naosen vilket leder till mer vinklad hand när man kör med claw.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Jag gick ifrån fingertip/claw grip till en Mionix Naos 8200 i julas och känns fortfarande stundtals fel/ovant och känner att jag inte alls har samma träffsäkerhet som jag haft förut med min Razer Diamondback 3G. Hoppas verkligen jag vänjer mig med tiden då musen ligger skönt i handen.
Kan tillägga att jag ibland ovetande går tillbaka till fingertip/claw grip vilket fungerar ganska bra, men som du säger blir man (iaf jag) trött i handen/handleden efter en stund, kan iof vara för att handen ligger högre på Naosen vilket leder till mer vinklad hand när man kör med claw.

Träffsäkerheten oroar mig då jag brukar lira CS:GO. Men antar att man får hålla sig borta ifrån competetive tills man vänjt sig isåfall.
Men trevligt att det känns bättre med palm iaf, är omöjligt på min sensei då den är så liten...

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Träffsäkerheten oroar mig då jag brukar lira CS:GO. Men antar att man får hålla sig borta ifrån competetive tills man vänjt sig isåfall.
Men trevligt att det känns bättre med palm iaf, är omöjligt på min sensei då den är så liten...

Palm känns väldigt bra som sagt. Hoppas bara jag vänjer mig med det :/

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB