Permalänk

USB portarna på baksidan funkar inte

Jo, nu är det så att jag hade äntligen laddat ner Demon Souls Prepare to Die edition och köpt min 360 dosa till PC.
Jag skulle stänga av datorn o installera en fläkt, tills jag insåg att den behövde en 4 pin strömförsöjning och mitt moderkort har inte någon sådan. Eller mitt nätagg, isf har jag då missat det.

Hur som helst... Sen så brakade h-vetet lös. Jag var tvungen att installera om W7 och samtidigt så funkade inte att ha ngt i USB portarna där bak för det verkade som att datorn trodde inget var i kopplat.

Hjälp uppskattas, har installerat om 3 gånger nu. Börjar bli lite less med bara 2 USB portar som funkar... (dem på chassit.)

Tack på förhand!

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk

Installerat USB3-drivrutinerna? Annars låter det som trasigt moderkort.

Permalänk
Medlem

Innan du målar fan på väggen hejhej231 så kolla i enhetshanteraren om du saknar drivrutiner?

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av Full Strike:

Installerat USB3-drivrutinerna? Annars låter det som trasigt moderkort.

Det gjorde jag nu, men... Nepp. Det funkar inte heller och ja jag startade om datorn

Skrivet av Hagis2k:

Innan du målar fan på väggen hejhej231 så kolla i enhetshanteraren om du saknar drivrutiner?

Haha jadu, det har jag redan gjort. Ingen skillnad från det. Edit: Alltså med andra ord; jag hade drivrutinerna installerade OCH de var de senaste... Hm.

Om inte någon annan har något som kan funka, tror ni något av detta är billigt o bra är acceptabelt?

http://www.inet.se/produkt/1902351/asus-m5a97-le-r2-0

http://www.inet.se/produkt/1902350/asus-m5a97-r2-0

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE