Permalänk
Medlem

Acer laptop dör när spel är igång.

Tjenare. Jag har ett problem med min dator. När jag startar tillexempel dayz eller wow eller liknande så efter cirka 5 min så startas datorn om. Har kollat om det är att den blir för varm men tempen ligger stabilt på cirka 30 grader. Det funkar jättebra annars så länge jag inte spelar men startas ett spel så ja som sagt.

Tacksam för hjälp då detta är väldigt irriterande.

Permalänk

Med vad/hur har du mätt tempen? 30 grader är lågt även om burken bara är i idle....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pax Vobiscum:

Med vad/hur har du mätt tempen? 30 grader är lågt även om burken bara är i idle....

med ett program under tiden ja har haft spel igång

Permalänk

Hej

Lite frågor för att försöka hitta vad som felar:
Vad är det för modell du har?
Har det här felet funnits hela tiden eller något som kommit på senare tid?
Har du provat att uppdatera grafikdrivrutinerna?
När den dör/startar om, kommer det något felmeddelande?

Visa signatur

Acer Sverige | Support & Service: 060 - 10 25 00 | support.sweden [at] acer.com | Facebook | Acer Web | Acer Community

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcerSverige:

Hej

Lite frågor för att försöka hitta vad som felar:
Vad är det för modell du har?
Har det här felet funnits hela tiden eller något som kommit på senare tid?
Har du provat att uppdatera grafikdrivrutinerna?
När den dör/startar om, kommer det något felmeddelande?

nej inte i början när min bror hade datorn har kommit nu den senaste månaden.
har uppdaterat alla drivrutiner.
kommer upp nåt när den hoppat igång om man vill skicka det till windows eller inte.
modell är en Acer Aspire 7750G

Permalänk

Hej igen

Tack för svaren.
Jag skulle rekommendera dig att köra någon form av stresstest-program, t.ex 3DMark och aktivera loggning för att se om den dumpar några fel när/om den dör under testen. Om du har rätt grafikdrivrutiner installerade (länk) så börjar det dessvärre lukta hårdvarufel.

Mvh
Acer

Visa signatur

Acer Sverige | Support & Service: 060 - 10 25 00 | support.sweden [at] acer.com | Facebook | Acer Web | Acer Community

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcerSverige:

Hej igen

Tack för svaren.
Jag skulle rekommendera dig att köra någon form av stresstest-program, t.ex 3DMark och aktivera loggning för att se om den dumpar några fel när/om den dör under testen. Om du har rätt grafikdrivrutiner installerade (länk) så börjar det dessvärre lukta hårdvarufel.

Mvh
Acer

okej får kolla upp det tack så mycket.

Permalänk
Medlem

har nu kollat lite mer och får upp detta när datorn startar igen.

Permalänk
Medlem

sensorerna slår helt galet fel, ingen laptop håller 30'c och antagligen så är det överhettning eller fel på minnena som orsakar en omstart på detta viset

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

30 grader i spel låter som sagt nästan helt omöjligt. Ge oss riktiga temp som du får UNDER sepelande.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem