har jag köpt något? Akut

Permalänk

har jag köpt något? Akut

Behöver hjälp, jag hittade thebillionaireshop.com som var en rätt cool sida. Jag funderade på hur betalningen såg ut när man skulle köpa grejer för dem priserna så jag skapade ett konto där jag angav namn, adress, mail och mobil nummer vilket jag först inte tyckte var så konstigt att man behövde för att komma vidare till betalningen som jag bara ville titta på.

Men när jag tryckte på check out så trodde jag att jag skulle komma till betalningen som jag ville se men istället så checkades jag ut och fick ett mail.

"Dear martin fransson

Thank you for shopping at the Billionaire Shop. We can confirm that order #5774 has been received by our concierge team." och pending order osv.

Är detta någon form av scam? jag hittar inget om det på internet och jag har aldrig varit med om och kan inte tänka mig att man kan köpa något med namn och adress men blir ändå orolig pga vilka summor det handlar om någon som har koll på om jag behöver vara orolig/ kontakta konsumentverket eller liknande?

fråga inte varför jag skrev in riktig info, klockar var 4 på morgonen då tänker man inte rätt.

Visa signatur

CPU:Intel Core I7 2600K (Socket 1155) MOBO:Asus P8P67 Deluxe GPU:Asus gtx 780 ti RAM:Kingston HyperX 2400 MHz 8GB (Dual channel) SSD:Force 3 120GB, OCZ Revodrive x2 HDD:Samsung Spinpoint F3 1TB Chassi:Corsair 750D PSU:Corsair Tx650 v2Ljud:Pro-Ject HeadBox II Hörlurar: Sennheiser hd600+ATH-M50 Högtalare: Dali Ikon 2 Mikrofon: Samson go mic Mus: Logitech G700 Matta: steelseries Qck+ Skärmar: en Asus Ve247h x3| citera mig för svar.

Permalänk
Medlem

om det inte var något dyrt så är det nog lungt (kommer antingen på faktura eller så dras det via pengar på telefonen (om det är kontantkort eller abonnemang som har en viss mängd på sig och som då höjer räkningen en del.)

kontakta dem och säg att du beställt av misstag och inte kan betala varan då du bara skulle registrera dig och beställa något senare mot slutet av månaden.
eller liknande...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

Om du inte angivit någon form av betalningsätt, typ kort/paypal så kan de ej debitera dig. Hursom du angav adress och namn vilket skulle möjliggöra fakturabetalning men har du inte lagt något i varukorgen och faktiskt godkänt köpet så har du inte köpt något, så enkelt är det. Ta kontakt med dem och se vad som hänt och OM det nu råkar vara så att du beställt något, be om att få häva köpet.

Från deras hemsida:

CANCELATION

If you’d like to cancel your order or make any adjustments it is important that you contact us as soon as possible so that we don’t pack and ship the order.

Type ‘CANCELLATION’ or ‘ORDER CHANGE’ along with your order number in the subject field on the email and we will look into the matter.

If an order is cancelled before it has been sent out we reserve the right to charge a restocking fee of 10 EURO.

support@thebillionaireshop.com

Permalänk

Men de kan väll inte fakturera mig utan personnummer?

Visa signatur

CPU:Intel Core I7 2600K (Socket 1155) MOBO:Asus P8P67 Deluxe GPU:Asus gtx 780 ti RAM:Kingston HyperX 2400 MHz 8GB (Dual channel) SSD:Force 3 120GB, OCZ Revodrive x2 HDD:Samsung Spinpoint F3 1TB Chassi:Corsair 750D PSU:Corsair Tx650 v2Ljud:Pro-Ject HeadBox II Hörlurar: Sennheiser hd600+ATH-M50 Högtalare: Dali Ikon 2 Mikrofon: Samson go mic Mus: Logitech G700 Matta: steelseries Qck+ Skärmar: en Asus Ve247h x3| citera mig för svar.

Permalänk
Medlem

Vad köpte du?

Permalänk
Medlem

Var inga billiga saker precis på den sidan, billigaste var nog en motorcykel för 16.000 euro
undantaget T-shrts

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin-96:

Behöver hjälp, jag hittade thebillionaireshop.com som var en rätt cool sida. Jag funderade på hur betalningen såg ut när man skulle köpa grejer för dem priserna så jag skapade ett konto där jag angav namn, adress, mail och mobil nummer vilket jag först inte tyckte var så konstigt att man behövde för att komma vidare till betalningen som jag bara ville titta på.

Men när jag tryckte på check out så trodde jag att jag skulle komma till betalningen som jag ville se men istället så checkades jag ut och fick ett mail.

"Dear martin fransson

Thank you for shopping at the Billionaire Shop. We can confirm that order #5774 has been received by our concierge team." och pending order osv.

Är detta någon form av scam? jag hittar inget om det på internet och jag har aldrig varit med om och kan inte tänka mig att man kan köpa något med namn och adress men blir ändå orolig pga vilka summor det handlar om någon som har koll på om jag behöver vara orolig/ kontakta konsumentverket eller liknande?

fråga inte varför jag skrev in riktig info, klockar var 4 på morgonen då tänker man inte rätt.

Skrivet av martin-96:

Men de kan väll inte fakturera mig utan personnummer?

Varför inte? De lär väl inte knappast ens veta vad ett personnummer är...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Varför anger man Personuppgifter och telefonnummer till en sida man inte tänker handla av ?

Varför uppger man sånt över huvud taget till en okänd sida ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin-96:

Men de kan väll inte fakturera mig utan personnummer?

Öh, klart man kan.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Är du född 1996? Har du fyllt 18 än?

Permalänk
Medlem

hahahaha

Seriöst. Det är väl bara att avbeställa

Permalänk
Medlem

Lite skumm sida.. är den verkligen på riktigt ?

Altså om man tittar på en båt för ca €44M och dom inte ens har högupplösta bilder eller video.. det verkar inte helt seriöst

Permalänk
Rekordmedlem

Bra sida, jag känner att jag behöver koppla av lite så lite prylar för en bra semester är ju inte fel, jag slog till på en lägenhet i bra läge och en ö med passande fritidsbåt och transportmedel så jag kan åka emellan och en husbil o en jeep kan alltid va bra att ha, betalade med Visakortet och det verkade gå genom

Dold text
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Den här hade varit skön att se i lyxfällan.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Broder Truck:

Den här hade varit skön att se i lyxfällan.

Det var ju inte så svårt att bränna seriöst mycket pengar där om det nu är seriöst.

Jag vet inte vad man ska tro om varesig tråden eller siten, men helt klart hade det varit underhållande om Bill Gates hade suttit i lyxfällan och förklarat att han pga av att han inte använde IE hade råkat förköpa sig i en webbshop och nu var ruinerad och skyllt allt på Google.

Jag tror sidan bara är en reklamplattform för lotteriet, för vem köper denna mix av prylar online, seriöst, lägenheten för €319,500,000 det blir nästan 3 miljarder SEK och visst kan man kanske visa upp den online, men att kränga den i en webbshop känns inte som nått annat än reklam, det går dessutom att köpa flera st av den lägenhetet, vilket lär bli väldigt svårt i praktiken, jag kan tro på att Boeing kan leverera flera flygplan, men att köpa flera exemplar av en lägenhet eller ö ?

Då är det nog nån bugg i webshoppen och med tanke på prisnivån borde de ha råd med bättre kodare, däremot kan de säkert leverera sina T shirts som känns rätt billiga i jämförelse med resten av prylarna
Bra helgunderhållning var det iallafall att kolla där.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

den sidan säljer inga produkter på riktigt ens en gång.
(men för säkerhets skull bör du givetvis avbryta ordern ändå)

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Bra sida, jag känner att jag behöver koppla av lite så lite prylar för en bra semester är ju inte fel, jag slog till på en lägenhet i bra läge och en ö med passande fritidsbåt och transportmedel så jag kan åka emellan och en husbil o en jeep kan alltid va bra att ha, betalade med Visakortet och det verkade gå genom

Woho! Fri frakt!

Permalänk
Medlem

du kan inte ha checkat ut utan att ha något i korgen =D
men jag tror knappast de skickar en jet till dig på faktura så du kan nog vara lugn
många klåfingriga cs-pojkar här på sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Bra sida, jag känner att jag behöver koppla av lite så lite prylar för en bra semester är ju inte fel, jag slog till på en lägenhet i bra läge och en ö med passande fritidsbåt och transportmedel så jag kan åka emellan och en husbil o en jeep kan alltid va bra att ha, betalade med Visakortet och det verkade gå genom

Rollsen såg ju billig ut

Permalänk
Medlem

Bara att invänta fakturan, hoppas det bara var en t-shirt du beställde.

Permalänk
Medlem

Den där sidan tycker jag ser ganska oseriös ut, så jag tror inte på att den är på riktigt.
Men ifall någon är intresserad av seriös lyxshopping så kan ni spana in http://www.jamesedition.com/ . Den sidan pressenterar objekten och länkar dig vidare till de som säljer dem.

Permalänk
Medlem

Pekar dom på någon vara i bekräftelsen? Om inte så verkar det konstigt. I värsta fall har dom gjort en kreditprövning på dig och den går antagligen inte igenom. I så fall har du "förlorat en chans" helt enkelt dom närmaste tre till fem åren för andra kreditprövningar då andra företag kan se detta. Mer än så händer inte.

För övrigt är det bara att hävda att någon annan har skrivit in dina uppgifter. Om dom inte ens vill bekräfta ditt medlemskap och kontrollera om du verkligen är rätt person vid tangentbordet så skulle dom i princip behöva utföra en DNA-analys för att kunna hävda att det var du som registrerade dig. Vilket dom inte kommer att få igenom och ganska säkert inte är tekniskt möjligt heller.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon