Permalänk
Medlem

Asus N56VZ USB-Problem.

Hejsan, jag är ny på denna sida men fick tips av min kompis att fråga er på forumet hur jag löser detta problem:

Nu är det så att mina USB portar på datorn har lagt av, jag vet inte varför men misstänker att min Iphone har något med det att göra.
Jag har försökt allt, uppdatera drivrutiner etc men inget funkar.

Har ni någon idé om vad jag kan göra?

Permalänk

Testa att bränna ut en Ubuntu-skiva och starta datorn från den, fungerar USB-portarna inte där heller så är USB-kontrollern med största sannolikhet körd. Kontakta i sådana fall Asus support på 08 587 69 407 och ha ditt serienummer och inköpsdatum tillhanda så hjälper dom dig med en felanmälan.

Om datorn är utanför garanti så är det antingen att lämna in datorn till någon lokal datorfirma som sysslar med felsökning eller köpa ny som gäller.

Permalänk
Skrivet av tabriz:

Hejsan, jag är ny på denna sida men fick tips av min kompis att fråga er på forumet hur jag löser detta problem:

Nu är det så att mina USB portar på datorn har lagt av, jag vet inte varför men misstänker att min Iphone har något med det att göra.
Jag har försökt allt, uppdatera drivrutiner etc men inget funkar.

Har ni någon idé om vad jag kan göra?

Har du nyligen formaterat och inst burken pånytt? Kom problemet isf efter detta?

Permalänk

Har du installerat chipset drivisarna? Då det är dom som kontrollerar Usb ingångarna?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < )

Permalänk
Medlem

Sorry om jag svarar segt men jag lyckades lösa det!
Jag ringde Asus support men hamnade hos den norska supporten vilket inte hjälpte så mycket mer än att jag fick drivrutiner som jag redan installerat innan.
Problemet var att en av mina fyra USB portar hade slutat fungera, den låste alla fyra så fort man kopplade in något i den.

Jag uppskattar hjälpen!

Permalänk
Medlem

Problemet var att en av USB-portarna inte fungerade och den låste du de resterande!

Tack för hjälpen på efterhand!

Permalänk
Medlem

Jag kopplade in min Iphone som har ett glapp i dockningsstationen samt ett dåligt batteri, jag misstänker att när jag kopplade in min mobil så skickades "energiöverskott" från min batteri till usb-chippet i datorn!

Tack för hjälpen på efterhand!