Ny ssd hårddisk & installation

Permalänk
Medlem

Ny ssd hårddisk & installation

Tjena! Jag har funderingar på att köpa mig en ssd hårddisk. Skulle ni kunna ge mig några förslag på en bra och inte allt för dyr ssd hårddisk, vill ha runt 120 gb! Jag undrar också hur man installerar den för nu har jag en vanlig hdd hårddisk med windows på och ja vill ha windows på ssd hårdisken! Hur ska ja ta mig till väga för att få windows på ssd hårdisken och att dartom bootar upp från ssd:en

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Spara all data som du vill ha sen bootar du med en Windows skiva/USB och följer installationen och formaterar båda diskarna, och väljer att installera på di ssd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dra ut hårddisken från datorn->stoppa in ssd-> installera w7 på ssd->stoppa in hdd->blås hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av rakso01:

Tjena! Jag har funderingar på att köpa mig en ssd hårddisk. Skulle ni kunna ge mig några förslag på en bra och inte allt för dyr ssd hårddisk, vill ha runt 120 gb! Jag undrar också hur man installerar den för nu har jag en vanlig hdd hårddisk med windows på och ja vill ha windows på ssd hårdisken! Hur ska ja ta mig till väga för att få windows på ssd hårdisken och att dartom bootar upp från ssd:en

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Kunskap för framtiden:

HDD = Hard disk drive
SSD = Solid state drive

Du behöver inte skriva hårddisk efter allting, helt onödigt.

Permalänk
Medlem

Jag har inte någon koll på vilken SSD som är bäst nu, men jag kan åtminstonde rekomendera samsung 840 (har en själv, fungerat kanon) eller Crucial (har en äldre crucial m4 som också fungerat utan strul) som exempel på iaf märken som går. resten får du kika nya recensioner på

står väl en del matnyttigt här
och jag brukar även rekomendera bengans blogg när man ska ha in en SSD i burken.

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Ja, angående bra SSDer så är väl Samsung, Intel och även Crucial (iaf tidiga m4) kända för att vara stabila