Kickstarter drabbat av intrång

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte fått något mail om det här. Men jag gjorde för ovanlighetens skull (och latheten) så att jag reggade via facebook.
Rimligtvis får 3:e-parterna (som kickstarter) inte ens tillgång till lösenordshashen via facebook så jag är nog säker från detta tilltag.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distant Worlds:

Jaja - tack för artikeln. Ändrat lösenord nu. Är inte särskilt orolig ändå då jag alltid använder olika lösenord till olika sajter. Någonting alla borde ta efter!

Har bara typ två lösenord, ett kort för skräpsiter och ett långt för lite viktigare. Tycker det är onödigt, svårt och omständigt att hålla reda på mer. Visst om man har massa kreditkort och grejer kopplade, men annars väger bekvämligheten upp risken för att bli "hackad".

Permalänk
Skrivet av shauni:

Har bara typ två lösenord, ett kort för skräpsiter och ett långt för lite viktigare. Tycker det är onödigt, svårt och omständigt att hålla reda på mer. Visst om man har massa kreditkort och grejer kopplade, men annars väger bekvämligheten upp risken för att bli "hackad".

Lastpass
Har man din mejl, namn och efternamn så kan man komma åt otroligt mycket om man knycker ditt lösenord..

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Lastpass
Har man din mejl, namn och efternamn så kan man komma åt otroligt mycket om man knycker ditt lösenord..

Sure, fast just mailen är väl ganska lätt att ta tillbaka med SMS/Telefon? Så länge de inte kommer åt internetbanken vilket de inte gör hursomhelst så är det inte hela världen att några konton kapas... Jag har samma lösenord på kickstarter som säkert 30 andra sidor, skulle aldrig orka ändra allt bara för detta.

Permalänk
Skrivet av shauni:

Sure, fast just mailen är väl ganska lätt att ta tillbaka med SMS/Telefon? Så länge de inte kommer åt internetbanken vilket de inte gör hursomhelst så är det inte hela världen att några konton kapas... Jag har samma lösenord på kickstarter som säkert 30 andra sidor, skulle aldrig orka ändra allt bara för detta.

Steam t.ex då? Det vore tråkigt att förlora!
Det finns luckor i alla återställningssystem, så om man inte exakt vet hur sin mail fungerar.. Ja då kanske du kan förlora den!

Men visst, jag förstår att man inte orkar ändra sina lösenord för just en sak, men LastPass är en jättebra tjänst som sköter allt detta åt dig och som gör så att dina lösenord är enormt mycket säkrare än de är just nu.

https://lastpass.com/

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av shauni:

Har bara typ två lösenord, ett kort för skräpsiter och ett långt för lite viktigare. Tycker det är onödigt, svårt och omständigt att hålla reda på mer. Visst om man har massa kreditkort och grejer kopplade, men annars väger bekvämligheten upp risken för att bli "hackad".

Lastpass fungerar oerhört väl och finns till de flesta plattformar. Jag har över 300 olika inlogg och tack vare lastpass är de alla unika och långa. Eftersom det är gratis i grundutförandet (jag betalar dock helt frivilligt) finns det ingen anledning att leva så osäkert på internet som du gör.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MultiMan:

Lastpass fungerar oerhört väl och finns till de flesta plattformar. Jag har över 300 olika inlogg och tack vare lastpass är de alla unika och långa. Eftersom det är gratis i grundutförandet (jag betalar dock helt frivilligt) finns det ingen anledning att leva så osäkert på internet som du gör.

Finns Lastpass som separat program där man kan spara sina lösenord lokalt på datorn? Kör Keepass just nu och det är lite jobbigt.

Permalänk
Skrivet av shauni:

Sure, fast just mailen är väl ganska lätt att ta tillbaka med SMS/Telefon? Så länge de inte kommer åt internetbanken vilket de inte gör hursomhelst så är det inte hela världen att några konton kapas... Jag har samma lösenord på kickstarter som säkert 30 andra sidor, skulle aldrig orka ändra allt bara för detta.

http://www.wired.com/gadgetlab/2012/08/apple-amazon-mat-honan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gojsenmojs:

Om dom nu ändå tänkte hacka sidor kan dom få ta den här också..

OffT: Jag tycker inte synd om spelet, men om killen som gjorde det. So what, det finns gott om irriterande spel

OnT: Om man har ett långt och svårt lösenord så behöver man inte känna sig för hotad över att det knäcks, eller?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon114264:

Finns Lastpass som separat program där man kan spara sina lösenord lokalt på datorn? Kör Keepass just nu och det är lite jobbigt.

Lastpass Pocket:

https://helpdesk.lastpass.com/lastpass-on-the-go-2/lastpass-p...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv

Tack! Hoppas det inte automatiskt synkar med någon molntjänst för då går det fett bort.

Permalänk
Skrivet av Sweclockers:

Bästa pris på Hackers

ahahaha

Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax