Microsoft: "Vi har sålt över 200 miljoner Windows 8-licenser"

Permalänk
Medlem

Ni som vet: Vad är egentligen bättre med Windows 8 om man jämför med Windows 7? Om man helt bortser från touchtramset?

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Warheart:

Ni som vet: Vad är egentligen bättre med Windows 8 om man jämför med Windows 7? Om man helt bortser från touchtramset?

Boottid, säkerhet, filkopierng, aktivitetshanteraren, interfacet fungerar bättre på en liten skärm med touch, så där är det en fördel jämfört med 7an, resten är inte så enkelt utan delar upp användarna i 2 läger.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Boottid, säkerhet, filkopierng, aktivitetshanteraren, interfacet fungerar bättre på en liten skärm med touch, så där är det en fördel jämfört med 7an, resten är inte så enkelt utan delar upp användarna i 2 läger.

Filkopiering? vad är bättre med denna?
Aktivitetshanteraren? se ovan!

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Warheart:

Filkopiering? vad är bättre med denna?
Aktivitetshanteraren? se ovan!

Det går att pausa och statusöverblicken är bättre vid filkopiering
Aktivitetshanteraren visar mer info, saker som innan krävde att man tex använde verktyg från sysinternals ingår direkt i 8ans aktivitetshanterare, men det är kanske inget som normalanvändaren märker.
http://technet.microsoft.com/en-US/sysinternals

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja och därför vore det bra med valmöjligheter eller åtminstone inga större förändringar i hur det fungerar om det inte är entydigt bättre för alla.
Ingen klagar ju på nått annat än interfacet, snabbare start och bättre säkerhet är saker alla tycker är positivt, men interfacet är inte så moget/utvecklat än att det fungerar med ett och samma för att touchmanövrera en telefon med appar och köra desktop via mus på flera stora skärmar.

Entydigt bättre för alla är en omöjlighet, det finns alltid någon som kommer klaga om du har en kundbas större än x (där x beror på marknad och målgrupp). Jobbar du på ett företag med miljontals användare så är det enda du kan göra att gå efter den data på användarbeteende du har, gör du något nytt (som ett cross platform OS har du inte mycket data att gå på). Ribbon var ett annat stort ingrepp Microsoft gjorde som väckte stort motstånd, det visade dock sig att det var helt rätt i slutändan och Microsoft publicerade t.om. en väldigt ingående rapport på hur dom kommit fram till besluten och hur mycket av UI't som användes.

Det finns en stor risk med att utveckla saker under väldigt lång tid inom stängda dörrar (Longhorn/Vista) och du får sällan tillräckligt med input för att kunna göra rätt beslut förrän du väl når ut till en betydande del av din användarbas.

Ibland är ett det nödvändigt ont att trampa många på tårna för att kunna fortsätta utvecklingen, Apple har råkat utför liknande situationer nyligen med iOS7 och OSX 10.9 (dock var OSX inte alls lika allvarligt som iOS7).

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jag trodde faktiskt när jag läste rubriken att det rörde sig om Win 8 försäljning och INTE datorförsäljning där Windows följer med.

Finns det ingen statistik på Windows försäljning gentemot datorförsäljning så kan man ju inte använda siffrorna till att veta hur många Windows 8 som sålts....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av spokiii:

asså de är ju ganska enkelt och förstå egentligen varför de är såhär

människor är rädda för nya saker, dom vill hålla sig på säker mark(saker dom är vana med)
och pga att startknappen varit med från början(tror jag) och nu helt plötsligt försvinner så vågar man inte,
Att folk är rädda för nya saker är ingen nyhet, de har varit med från tidens början.

men måste bara säga såhär: jag har suttit på ett win8.1 system snart i 3 månader, och när jag hjälper min kompis med win7 så känns de gammalt, alltså outdated, skulle aldrig kunna gå tillbaka till 7:an, allt går bara så mycket snabbare i 8.1

Allt nytt behöver varken vara bättre eller uppskattat.
I mitt fall så ogillar jag Windows 8 och dess funktioner öht. Ja för att jag tycker allt med Windows 7 är bättre förutom uppstartstiden. Och ja för att jag är van vid det och tycker det funkar felfritt och uppfyller mina behov.

Så sitter du där borta och talar om för alla som sitter på Windows 7 att dom är rädda? Alla kanske inte har ett behov av att uppgradera? Många kanske just den här gången inte tyckte att en uppgradering var nödvändig?
Det var klar förbättring enligt mig att gå från vista till w7, jag anser inte samma sak om att gå från w7 till w8.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Jag trodde faktiskt när jag läste rubriken att det rörde sig om Win 8 försäljning och INTE datorförsäljning där Windows följer med.

Finns det ingen statistik på Windows försäljning gentemot datorförsäljning så kan man ju inte använda siffrorna till att veta hur många Windows 8 som sålts....

OEM-licenser har alltid varit där Microsoft drar in dom stora siffrorna, oavsett Windows-version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tozz:

För dom som saknar startmenyn, vad är det ni saknar? Det enda jag någonsin gjort med den sedan Windows 7 är att trycka på Windows-keyn på tangentbordet och skriva vad det är jag vill starta, denna funktionalitet är ljusår bättre i Windows 8 dock. Om folk fortfarande klickar på knappen finns det gott om tid att vinna på att optimera arbetsflöde

Om man vet namnen på programmen man vill starta så är det nog gott och väl, på min Amiga brukade jag köra med ett ständigt öppet Shellfönster och skriva antingen korta alias, typ dm för att starta diskmaster 2. Eller använda tab för att autokomplettera, mycket snabbare än att klicka sig fram via fönster med ikoner. Men det bygger lite grand på att man vet vad man vill starta. Det är nog inte ovanligt att ha 100+ installerade program, många av dem kanske man inte använder ofta nog för att veta namnet på. Jag, och många med mig, tycker att win8 kräver mer jobb för att sortera upp installerade program i kategorier. Exempelvis. Jag har kört Win8 sedan developer preview, jag tycker det har en del fördelar gentemot Windows 7. Men den påtvingade start/meny-skärmen och att många program (visa bilder, pdf, etc) som default öppnas i Metrointerface, TROTS att man själv dubbelklickat på filen i desktopläge är jättedåligt. Visst, lättfixat, men många klarar inte sånt tydligen, och det är inte heller något man som användare borde behöva göra.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uniko:

Där ser man! Denna frågan har säkert ställts 5,5 miljoner gånger: Vart kan jag se siffror på prestanda, resursanvändning osv?

Du kan läsa en hel del om prestandasiffror i länken i min signatur. Specifikt för spelprestanda rekommenderar jag att du läser testet som HardOCP har knåpat ihop, det jämför Windows 7 med Windows 8.1 i Battlefield 4. Slutsatsen är cirka 3% bättre prestanda med nVIDIA och 6% bättre med AMD.

http://www.hardocp.com/article/2013/11/24/battlefield_4_windo...

Skrivet av Warheart:

Ni som vet: Vad är egentligen bättre med Windows 8 om man jämför med Windows 7? Om man helt bortser från touchtramset?

Jag har skrivit ett inlägg specifikt ägnat den frågan. Läs i min signatur.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Du kan läsa en hel del om prestandasiffror i länken i min signatur. Specifikt för spelprestanda rekommenderar jag att du läser testet som HardOCP har knåpat ihop, det jämför Windows 7 med Windows 8.1 i Battlefield 4. Slutsatsen är cirka 3% bättre prestanda med nVIDIA och 6% bättre med AMD.

http://www.hardocp.com/article/2013/11/24/battlefield_4_windo...

Jag visste att du skulle nämna det.

Visst finns det väl trevlig information där, men så mycket trams man inte bryr sig om alls. Jag är endast ute efter själva råprestandan utan allt tjafs.

Jag sitter nämligen på Windows 7 64-bit. Jag är väldigt nöjd men även sugen på att testa något nytt. Skulle det vara bättre med resursanvändning, mer rappt och sådant så skulle det vara mer intressant. Skulle dock vilja läsa mer personliga reviews med folk som ens ger det en chans och använder operativsystem i mer än 10 minuter innan det är dags att börja gnälla om det. Kompabilitet med spel och dylikt är även intressant det. Försökt gräva fram lite av det jag är ute efter men för många ger antingen upp eller täcker inte det man vill veta EGENTLIGEN.

Antar att mitt bästa bet förmodligen skulle vara att köra systemet ändå och se hur det funkar. Men, mer real-life siffror är som sagt trevligt.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uniko:

Jag visste att du skulle nämna det.

Visst finns det väl trevlig information där, men så mycket trams man inte bryr sig om alls. Jag är endast ute efter själva råprestandan utan allt tjafs.

Jag sitter nämligen på Windows 7 64-bit. Jag är väldigt nöjd men även sugen på att testa något nytt. Skulle det vara bättre med resursanvändning, mer rappt och sådant så skulle det vara mer intressant. Skulle dock vilja läsa mer personliga reviews med folk som ens ger det en chans och använder operativsystem i mer än 10 minuter innan det är dags att börja gnälla om det. Kompabilitet med spel och dylikt är även intressant det. Försökt gräva fram lite av det jag är ute efter men för många ger antingen upp eller täcker inte det man vill veta EGENTLIGEN.

Antar att mitt bästa bet förmodligen skulle vara att köra systemet ändå och se hur det funkar. Men, mer real-life siffror är som sagt trevligt.

Det är ju rätt nice för dig då att det är helt gratis att testa Windows 8.1. Gör en image-backup på din Windows 7-installation, lägg in Windows 8.1 istället och testa i 90 dagar... när du är klar byter du tillbaka till Windows 7 och bestämmer dig sen för om du vill uppgradera eller inte.

http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/hh699156.aspx

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Wow, så någon har fått 3% snabbare i ett spel, och någon tycker en paus knapp i filkopiering motiverar att stå ut med ett evigt betatestande av ett touch interface med mus. Är det rätt uppfattat ?

Räknar ni in de cirka 40(!) features som tagits bort/försämrats eller åtminstone neddummats i Windows 8.x ?
http://www.msfn.org/board/topic/156585-features-and-options-r...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_features_removed_in_Wind...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pvln.:

Wow, så någon har fått 3% snabbare i ett spel, och någon tycker en paus knapp i filkopiering motiverar att stå ut med ett evigt betatestande av ett touch interface med mus. Är det rätt uppfattat ?

Räknar ni in de cirka 40(!) features som tagits bort/försämrats eller åtminstone neddummats i Windows 8.x ?
http://www.msfn.org/board/topic/156585-features-and-options-r...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_features_removed_in_Wind...

Märkte nu att flera av dem på listan är saker jag använde ofta.
Gillar inte riktigt hur filhistoriken fungerar då jag knappt har någon kontroll över hur det fungerar.
Den sparar inte Skydrive i filhistoriken, så då blir skydrive en liten sak som jag inte kan ta backup på, och då blir värdelöst som lagringsutrymme.

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av pvln.:

Wow, så någon har fått 3% snabbare i ett spel, och någon tycker en paus knapp i filkopiering motiverar att stå ut med ett evigt betatestande av ett touch interface med mus. Är det rätt uppfattat ?

Räknar ni in de cirka 40(!) features som tagits bort/försämrats eller åtminstone neddummats i Windows 8.x ?
http://www.msfn.org/board/topic/156585-features-and-options-r...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_features_removed_in_Wind...

Nej det är fel uppfattat, det går alldeles utmärkt att köra 8.1 rakt in i desktop och stanna där. Desktop UI't är dessutom väldigt mycket mer enhetligt än Aero är, personligen tycker jag det är snyggare också.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av pvln.:

Wow, så någon har fått 3% snabbare i ett spel, och någon tycker en paus knapp i filkopiering motiverar att stå ut med ett evigt betatestande av ett touch interface med mus. Är det rätt uppfattat ?

Räknar ni in de cirka 40(!) features som tagits bort/försämrats eller åtminstone neddummats i Windows 8.x ?
http://www.msfn.org/board/topic/156585-features-and-options-r...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_features_removed_in_Wind...

Jag tycker att paus i kopieringen är bra, men 8an som helhet går inte att stå ut med, det mesta som har med interfacet att göra är kraftigt försämrat jämfört med 7an

Skrivet av tozz:

Nej det är fel uppfattat, det går alldeles utmärkt att köra 8.1 rakt in i desktop och stanna där. Desktop UI't är dessutom väldigt mycket mer enhetligt än Aero är, personligen tycker jag det är snyggare också.

Jag har aldrig lyckat med att inte stöta på det nya interfacet hur jag än försökt, snyggt eller inte går att diskutera men det är iallafall inte funktionellt vilket är den viktigaste egenskapen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pvln.:

Wow, så någon har fått 3% snabbare i ett spel, och någon tycker en paus knapp i filkopiering motiverar att stå ut med ett evigt betatestande av ett touch interface med mus. Är det rätt uppfattat ?

Räknar ni in de cirka 40(!) features som tagits bort/försämrats eller åtminstone neddummats i Windows 8.x ?
http://www.msfn.org/board/topic/156585-features-and-options-r...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_features_removed_in_Wind...

Vissa delar i den där listan är ju dock helt strålande bra, så som att applikationer själva inte kan associera sig med filtyper. Det blir +++++ från mig.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Vet inte om MUI är en del av ditt argument ovan, men i övrigt så kan jag inte relatera till det du säger. Jag har själv aldrig medvetet sett någon användning för Aero som på något sätt som skulle innebära mycket effektivare arbete i Windows. Jag använder taskbar för att byta mellan program och alt-tab ifall jag växlar mellan två program snabbt. Det är ytterst sällan som jag själv sitter med en massa fönster öppna på en och samma skärm i fönsterläge, allt som oftast snappar jag fönster till höger eller vänster med Win+höger-/vänsterpil eller så kör jag fullskärm. Det kan alltså vara en skillnad i arbetssätt antar jag.

Du får gärna beskriva mer i detalj vad du menar med att fönster grötar ihop sig och hur du upplever problemet som du beskriver, det var lite kortfattat, så jag får inte riktigt någon bild av det hela.

I övrigt är 8:an precis som 7:an på min dator och jag är beredd att påstå att nästan alla som skulle prova jobba på en dator som har min setup knappt skulle uppfatta någon skillnad från W7 eftersom de är så lika.

Här håller jag dock inte med dig att man kan säga att W8 är obrukbart när skillnaderna mellan W8 och W7 är så minimala. Jag har på daglig basis igång 10+ program med webbläsare, photoshop, illustrator osv. och har aldrig upplevt något problem med det.

Du borde nog ha lika stora problem att urskilja vad som är UI i W7 som W8 eftersom Explorer och allt det ser i princip identiskt ut. Kanske är det aningen svårare att skilja aktivt fönster från inaktivt i 8:an eftersom de inaktiva inte blir transparenta, men i övrigt är det väl likadant på W8 och W7? Vad är det du har svårt att urskilja menar du? Jag talar alltså utifrån premissen att man skippat MUI och kör startmeny istället.

W8 kan väl i så fall liknas vid stilen som XP hade, och jag kan inte minnas att jag hade några invändningar på XP:s stuk heller när det begav sig. Dock håller jag med om att det är ännu en dum grej av MS att undanhålla Aero som redan funnits tidigare, man kan ju tycka att alla grejer som framtagits med åren och som är bra borde få följa med som alternativ till nästkommande version.

Nej inte riktigt, kolla följande bild: http://softwaredesignblog.files.wordpress.com/2013/09/windows... Det saknas helt musöverindikeringar i win8 över så simpla saker som scrollbars. I OSX har de tagit bort scrollbars och vänt på scrollningen (går att ställa tillbaka dock) Allt är platt och grått så kontrasten mellan fönstret och scrollbaren eller vilka andra UI element du kan tänkas har betydligt mindre urskiljaktighet. Och en slutligt personlig estetisk värdering är att det är fult som stryk.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Vissa delar i den där listan är ju dock helt strålande bra, så som att applikationer själva inte kan associera sig med filtyper. Det blir +++++ från mig.

Jo men pausknappen på filkopieringar har funnits i BeOS sedan DR8 (kom ut 1996) åtminstone så man kan ju tycka det är på tiden.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Nej inte riktigt, kolla följande bild: http://softwaredesignblog.files.wordpress.com/2013/09/windows... Det saknas helt musöverindikeringar i win8 över så simpla saker som scrollbars. I OSX har de tagit bort scrollbars och vänt på scrollningen (går att ställa tillbaka dock) Allt är platt och grått så kontrasten mellan fönstret och scrollbaren eller vilka andra UI element du kan tänkas har betydligt mindre urskiljaktighet. Och en slutligt personlig estetisk värdering är att det är fult som stryk.

Det där stämmer inte för mig, jag har hoverindikering på scrollbars i explorer och annanstans också, och det har jag inte ställt in på nåt särskilt sätt.

Skrivet av danedi:

Jo men pausknappen på filkopieringar har funnits i BeOS sedan DR8 (kom ut 1996) åtminstone så man kan ju tycka det är på tiden.

Jag håller med, och samtidigt kan jag tycka att en filöverföringsKÖ kan ju inte vara så himla svårt att få till så att om man man vill föra över 20 filer en och en (från olika mappar till en ny mapp t.ex.) så segar inte allt ihop för det, utan utförs i ordning. Helt otroligt att detta inte implementerats år 2014 i någon form av Windows såvitt jag vet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sweede:

8an är mycket snabbare än 7an, vad man tycker om resten säger jag inget om.

Delar tyvärr inte din åsikt, snabbare uppstart, tveksamt.

Permalänk
Medlem

Mitt Windows 7 blir dubbelt så snabbt som det brukar vara när jag installerar om det,

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Sitter nu på min nya bärbara med windows 8 efter 1dags användning tröttnade jag på att de trodde att jag hade en surfplatta/telefon och stängde av metro och la till vanliga startmenyn från windows 7. På en touch screen så är säkert metro nice. Appar hör hemma på en telefon eller platta på en dator använder man program tycker jag. Enda anledningen för appar är när ett förenklat gränssnitt är nödvändigt enligt mig.

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White

Permalänk

Jag har uppdaterat till windows 8.1 på båda mina datorer, jag är supernöjd. Allt är mycket snabbare och det var inget krångel eller någonting, det gick väldigt smidigt och nu är de snabbare än någonsin. Saknar inte windows 7 alls, speciellt med classicshell. Classicshell, för er som inte vet, ger er tillbaka er kära klassiska startmeny. Jag använder den istället och använder aldrig UI'n som finns på "nya startmenyn", den är fortfarande mycket, mycket snabbare än windows 7, vilket är sweet.

Visa signatur

Windows 8.1 64-bit : Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz : 2x8(16)GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz : MSI Z97 GAMING 5 :
Zotac Nvidia GeForce GTX 780 3GB : 2TB Western Digital Green HDD (Lagring) : 256 Crucial SSD (OS)
En 32 tums 1920x1080 Samsung LED teve som skärm ;D

Permalänk
Medlem

Windowserfarna användare säger att Windows blir aldrig så snabbt som det var som nyinstallerat. Eller med andra ord, det segar sig med åldern.

Somliga har så mycket tuggummi i Windows att de anser man skall ominstallera varje år.
Vilket jag själv inte erfarit, men så vet jag också vad en defragger är och hur man städar då å då.