Sony Xperia Tablet Z2 läcker ut på nätet

Permalänk
Melding Plague

Sony Xperia Tablet Z2 läcker ut på nätet

Slimmade Sony Xperia Tablet Z ska enligt en läcka följas upp av en ännu tunnare modell på ynka 6,4 millimeter, vilket ackompanjeras av Qualcomm Snapdragon 800 och 3 GB primärminne.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hoppas på en bra Sony Experia "Z2" Ultra, 10" klassen känns fortfarande lite för stor för att konka runt på, min iPad Mini får exakt plats i jackfickan, större än så måste man ha väska för

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Inte för att jag behöver en tablet... Men fan va jag vill ha en, speciellt en Tablet Z/Z2 just för designen. *rawr*

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Riktigt trevliga specs. Med tanke på hur bra Tablet Z var kan detta bli hur kanon som helst.

Permalänk

Har haft en Xperia Tablet Z 4G i ungefär ett halvår. Än så länge känner jag mig nöjd. Vattentätheten och den yttre designen är verkligen de största fördelarna. Snygg som tusan och bara att skölja av om den blir smutsig. Tyvärr kan skärmen ibland kännas lite oresponsiv, vilket är synd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Känner att jag verkligen skulle vilja ha en vattentålig Atom-platta (helst hybrid) med Win8.x, kan ingen på Sony fixa det? Fast kanske skulle heta VAIO Z-något och hamna under datorsektionen vilken de nu säljer. Får väl drömma vidare. I drömmen ingår även tangentbordsdocka med extra batteri (inte väderskyddad för bäst funktionalitet, vill ha vattentålig platta för bad etc )

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Eller så har man haft den lika "tjock" sedan tidigare (dvs 0.5mm tjockare) och fått ut låt säga 4-5 timmars längre batteritid (för uppemot 15 timmar batteritid)... jag vet ju vad jag personligen hade valt, men det är klart, föredrar man en tunn produkt snarare än en produkt man faktiskt kan använda (länge!) så visst...

Permalänk
Medlem

Lite synd att de inte tagit ett kliv upp vad gäller pixeltäthet. Jag lär iofs tycka den är för dyr iallafall när den släpps, så spela roll.

Permalänk
Medlem

Har man provat Sony Tablet Z så vet man att det första som slår en är hur tunn den känns(tunnast på marknaden).

Det fanns dock ett par punkter jag inte gillade :

- Plattan flexar ganska lätt på grund av att den är så tunn som den är, detta ger missfärgningar på skärmen. Det räcker faktiskt att man tar ett stadigt grepp om plattan med tummen på den svara marginalen så kommer skärmen att missfärgas runt där man håller tummen.

- Visst kan jag förstå att vissa vill att enheten ska vara vattentät men hur många är det verkligen som duschar med den? Produkter som inte stämplas som vattentäta håller trotts allt ganska tätt ändå. Vad är nackdelen med att den är vattentät? Jo alla portar göms bakom jobbiga förseglingar och därmed även uppladdnings(USB) porten.

- Batteri tiden är helt okay men den tar verkligen låååång tid att ladda upp. Inga problem så länge som man kan nöja sig med att ladda den över natten.

Sony Tablet Z är en fin platta men den går absolut att göra bättre. För mig blev det en IPad Air trotts att jag inte är något fan av Apple.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jimmy:

Har man provat Sony Tablet Z så vet man att det första som slår en är hur tunn den känns(tunnast på marknaden).

Det fanns dock ett par punkter jag inte gillade :

- Plattan flexar ganska lätt på grund av att den är så tunn som den är, detta ger missfärgningar på skärmen. Det räcker faktiskt att man tar ett stadigt grepp om plattan med tummen på den svara marginalen så kommer skärmen att missfärgas runt där man håller tummen.

- Visst kan jag förstå att vissa vill att enheten ska vara vattentät men hur många är det verkligen som duschar med den? Produkter som inte stämplas som vattentäta håller trotts allt ganska tätt ändå. Vad är nackdelen med att den är vattentät? Jo alla portar göms bakom jobbiga förseglingar och därmed även uppladdnings(USB) porten.

- Batteri tiden är helt okay men den tar verkligen låååång tid att ladda upp. Inga problem så länge som man kan nöja sig med att ladda den över natten.

Sony Tablet Z är en fin platta men den går absolut att göra bättre. För mig blev det en IPad Air trotts att jag inte är något fan av Apple.

Kan hålla med om uppladningsporten är lite jobbig (min kompis har en Z). Z skulle ha haft trådlös laddning (en snabb sådan), nu är det väl bara denna som är intressant:

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Har man provat Sony Tablet Z så vet man att det första som slår en är hur tunn den känns(tunnast på marknaden).

Det fanns dock ett par punkter jag inte gillade :

- Plattan flexar ganska lätt på grund av att den är så tunn som den är, detta ger missfärgningar på skärmen. Det räcker faktiskt att man tar ett stadigt grepp om plattan med tummen på den svara marginalen så kommer skärmen att missfärgas runt där man håller tummen.

- Visst kan jag förstå att vissa vill att enheten ska vara vattentät men hur många är det verkligen som duschar med den? Produkter som inte stämplas som vattentäta håller trotts allt ganska tätt ändå. Vad är nackdelen med att den är vattentät? Jo alla portar göms bakom jobbiga förseglingar och därmed även uppladdnings(USB) porten.

- Batteri tiden är helt okay men den tar verkligen låååång tid att ladda upp. Inga problem så länge som man kan nöja sig med att ladda den över natten.

Sony Tablet Z är en fin platta men den går absolut att göra bättre. För mig blev det en IPad Air trotts att jag inte är något fan av Apple.

Som ägare av en Z måste jag försvara den lite
1. Har jag aldrig märkt, måste prova när jag kommer hem !
2. Använder min i garaget och köket, blir lätt grisig i bägge fallen, underbart att bara skölja av den ! Finns kontaktbleck för en laddstation som inte döljs bakom någon port, synd bara att den kostade så mycket sist jag kollade.
3. Samma behandling som mobilen, kopplas in i laddare så fort den inte ska användas på en längre stund.. Laddaren som följde med går snabbare än usb-kabel i datorn, misstänker att den kör på ganska hög strömstyrka.

Angående upplösningen på skärmen, 1920x1200 är HELT OK på 10", jag lovar, det går bra att läsa text

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har det inte ryktats länge om att det ska komma en 8" variant på Tablet Z också? Det är den jag vill ha i så fall. Även om det kliar fruktansvärt i köpefingrarna just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Som ägare av en Z måste jag försvara den lite
1. Har jag aldrig märkt, måste prova när jag kommer hem !
2. Använder min i garaget och köket, blir lätt grisig i bägge fallen, underbart att bara skölja av den ! Finns kontaktbleck för en laddstation som inte döljs bakom någon port, synd bara att den kostade så mycket sist jag kollade.
3. Samma behandling som mobilen, kopplas in i laddare så fort den inte ska användas på en längre stund.. Laddaren som följde med går snabbare än usb-kabel i datorn, misstänker att den kör på ganska hög strömstyrka.

Angående upplösningen på skärmen, 1920x1200 är HELT OK på 10", jag lovar, det går bra att läsa text

Hehe ja se där, alla har vi våra krav på produkterna.

1. Märkligt du inte märkt det än, det är som sagt ganska uppenbart så snart man tar ett bra grepp där tummen trycker på den svarta marginalen(nära skärmen) eller som du flexar plattan lite. Det är vad jag förstår inget problem för hårdvaran så har man inte märkt det så behöver man nog inte fundera så mycket på det.

3. Nja, plattan tar fruktansvärt mycket längre tid att ladda upp än en mobiltelefon. Tror den tog 5-6 timmar den jag provade med. Grejen är väll att de har ett ganska litet batteri jämfört med konkurrerande plattor och då krävs det dels att den är hårt optimerad för att dra lite ström men även för att ladda det 100% fullt.

Upplösningen är som du säger inget att klaga på. Visst finns det plattor med högre upplösning men jag har inte sätt någon i verkligheten så kan tyvärr inte säga hur stor skillnad det är. Det man kan säga är ju att Sony använder sin Bravia hantering så bilden är riktigt fin.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Inaktiv

Jag förstår det bara inte.. varför sitta och trycka med 16gb lagringsplats år 2014?? Särskilt i en surfplatta som på något vis ändå är till för att användas mer till audio/video/bilder mm som tar mycket plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Jag förstår det bara inte.. varför sitta och trycka med 16gb lagringsplats år 2014?? Särskilt i en surfplatta som på något vis ändå är till för att användas mer till audio/video/bilder mm som tar mycket plats.

Kan inte annat än att hålla med, man undrar om det har med priset att göra men det kan ju inte kosta så mycket mer att ha 32 tycker man. Men Z 1 hade inbyggd kortläsare så där kunde man väl slänga in 64 till om man så önskade så något direkt problem är det nog inte om Z 2 ger samma lösning.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Konsolgrävare

Kan inte bara Nexus 10 2014 komma!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Som ägare av en Z måste jag försvara den lite
1. Har jag aldrig märkt, måste prova när jag kommer hem !
2. Använder min i garaget och köket, blir lätt grisig i bägge fallen, underbart att bara skölja av den ! Finns kontaktbleck för en laddstation som inte döljs bakom någon port, synd bara att den kostade så mycket sist jag kollade.
3. Samma behandling som mobilen, kopplas in i laddare så fort den inte ska användas på en längre stund.. Laddaren som följde med går snabbare än usb-kabel i datorn, misstänker att den kör på ganska hög strömstyrka.

Angående upplösningen på skärmen, 1920x1200 är HELT OK på 10", jag lovar, det går bra att läsa text

Precis, "helt ok". Inte mer. Jag gissar att den kommer få ett saftigt pris och då vill jag att den kanske viktigaste egenskapen ska vara i framkant jämfört med konkurrenterna. Det är en sådan sak som (för mig) är en liten sketen nackdel som alla plattor verkar ha. Det är en av orsakerna till att jag inte lyckats bestämma mig för någon. Ingen sticker ut i mängden som ett avsevärt bättre val än någon annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Precis, "helt ok". Inte mer. Jag gissar att den kommer få ett saftigt pris och då vill jag att den kanske viktigaste egenskapen ska vara i framkant jämfört med konkurrenterna. Det är en sådan sak som (för mig) är en liten sketen nackdel som alla plattor verkar ha. Det är en av orsakerna till att jag inte lyckats bestämma mig för någon. Ingen sticker ut i mängden som ett avsevärt bättre val än någon annan.

Jag ser det mest som full-hd i native upplösning = skarpare film
Jag är nog nöjd över att ha tagit steget till 1440p på datorn...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Som ägare av en Tablet Z låter detta trevligt. Inte värt att uppgradera för dock, men för den som fortfarande inte har köpt nån platta kan jag tycka att denna är värd att vänta på :>

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Aha, glömde att ange par andra minus med föregångaren och som jag hoppas de fixar i kommande version :

- Splitterskyddet på skärmen gör den väldigt sträv som dessutom samlar på sig väldigt mycket skit. Det finns folk som plockat av skyddet men då försvinner troligen också garantin.

- Wifi fungerar sådär, jag har en ganska vanlig Wifi router som fungerar utmärkt men just med Tablet Z så tappar jag hela tiden förbindelsen. Jag har 3-4 andra produkter som aldrig har problem med Wifit och när jag bytade ut Tablet Z mot en IPad Air så fungerade IPaden perfekt på det trådlösa.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide