Permalänk
Medlem

Verkar vara så att alla som signade för titanfall igår eller tidigare fick idag spelet tillagt i origin automatiskt att ladda ner! gogogo!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Inaktiv

Alla som signade upp för en nyckel ska ha fått nu.

Permalänk
Medlem

Varit borta över helgen men fick nu äntligen testa Titanfall betan och holy crap va kul det var. Blir en bokning med en gång. Inte haft så här kul i ett shooter sen Quake 3!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Kul att många tycker om spelet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Känns mer som dom försöker bekanta sig mer åt Mobas bara för det är hett just nu än att lägga in 10 till spelare på varje lag.
En shooter som vill vara mer ett moba men ändå inte :s

Jag tycker det är en jättebra balans. Hur roligt skulle det bara att sätta sig i en titan om det finns 10-16 motståndare med anti-titan vapen? Blir som att köra tank i BF4 och vips så har man 3 RPG skott i ansiktet. Eller för den delen, 10-16 titans på banan samtidigt?

Mycket bra initiativ till att försöka sig på nånting lite nytt, personligen tycker jag det är riktigt bra med variation. AIn behöver bli lite bättre bara så att man iaf måste skjuta ihjäl dom.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag tycker det är en jättebra balans. Hur roligt skulle det bara att sätta sig i en titan om det finns 10-16 motståndare med anti-titan vapen? Blir som att köra tank i BF4 och vips så har man 3 RPG skott i ansiktet. Eller för den delen, 10-16 titans på banan samtidigt?

Mycket bra initiativ till att försöka sig på nånting lite nytt, personligen tycker jag det är riktigt bra med variation. AIn behöver bli lite bättre bara så att man iaf måste skjuta ihjäl dom.

Då behöver man bara ändra hur mycket skada anti titan vapnen gör eller hur dom påverkar Titanen.
Ett kösystem eller helt enkelt att man kan välja att spela som antingen eller är något som skulle fungerat fint.

Förstår att det beror hur man själv tycker hurvidare man gillar bot systemer eller inte.

Permalänk
Avstängd

Spelat cirka 20 timmar, kommit till lvl 14, unlockat allt som går att unlocka, spenderat ett hundratals burn cards och vunnit det som går att vinna.

Det är ett Call of Duty med free running och mechs. Skulle också vilja dra paralleller med Brink men det tycker jag ärlig talat är/var ett bättre spel. Å ena sidan är det en beta men jag är ändå lika uttråkad som med alla andra COD spel. Dom ska ha cred för att gjort ett bra multiplayer spel som säkert kommer sälja bra, men det är ingenting för mig. För kladdigt, för tungdrivet (det är ett source-engine spel men ändå så har det inte alls lika bra performance som Valve's spel), för mycket på skärmen... Och varför är min närmaste server West Europe och inte North Europe? Och varför har jag över 100 ping när jag connectar till North Europe men bara 50 till West Europe?...

Hade dock ändå köpt spelet för full pris om det kostade 30 euro men såklart, den världen lever vi inte i.

Permalänk

Så vart får man tag i öppna betan till PC ? hittar inte på Origin

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Igen mer som tyckte det var riktigt tråkigt? Körde ca 5min sedan alt + f4. Riktig moshpit bara -.-

JUpp Håller med spelade en kväll sedan uninstall riktigt tråkigt

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Spelat cirka 20 timmar, kommit till lvl 14, unlockat allt som går att unlocka, spenderat ett hundratals burn cards och vunnit det som går att vinna.

Det är ett Call of Duty med free running och mechs. Skulle också vilja dra paralleller med Brink men det tycker jag ärlig talat är/var ett bättre spel. Å ena sidan är det en beta men jag är ändå lika uttråkad som med alla andra COD spel. Dom ska ha cred för att gjort ett bra multiplayer spel som säkert kommer sälja bra, men det är ingenting för mig. För kladdigt, för tungdrivet (det är ett source-engine spel men ändå så har det inte alls lika bra performance som Valve's spel), för mycket på skärmen... Och varför är min närmaste server West Europe och inte North Europe? Och varför har jag över 100 ping när jag connectar till North Europe men bara 50 till West Europe?...

Hade dock ändå köpt spelet för full pris om det kostade 30 euro men såklart, den världen lever vi inte i.

Du måste vara en av få personer som slänger ner 20+h i en beta, låser upp allt och det inte är något för dig.
Håller med om de du säger dock. Det är lite grötigt och Ett Cod med Free running+Mecs
Har dock inte känt samma pace i ett spel sedan q3 dock, så de lär bli ett köp, eller så blir det Stick of truth denna månad..
__

Insane Textures kräver 3gb+ i ram. Gäller det i 1080? Kör High just nu i x1440 och de mesta annat på medel/high, AA av o får ca 90-120fps, inte benchat, men då jag kollar på mätarn är det alltid över 90, och då känns det smått underbart o studsa omkring mellan väggarna, riiiktigt shysst flow!

Permalänk
Medlem

Bra tempo och puls i spelet. Sätter alltid roboten på autopilot dock, känns för klumpig att köra.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo primo Monitor: ASUS ROG Swift 27" MB: EVGA x79 Dark CPU: I7 4930K @ 4.7ghz Vattenkylning: DDC / Monsta 480 + 360 / EK Supremacy / Kryographics GPU covers GPU: Zotac Geforce 780 SLI Ljud: ASUS Xonar Essence STX / AKG 495NC PSU: Seasonic X-1050 RAM: G.Skill RipjawsZ DDR3-2133 4x4gb MUS/TB Steelseries Rival / 6gv2
BF4 Soldier: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Svalagorn/stats/...

Permalänk
Medlem

Man var lite seg, jag trodde att man fick bet-access vid förbok men såg på hemsidan att de stängt för nya betareggar. Tyckte spelet såg kul ut dock.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

Vad Tycker Ni Om Titanfall Betan???

Vad Tycker Ni Om Titanfall Betan??? Är den bra tycker ni??? Är det ett spel ni kommer skaffa??? Tyckte ni om grafiken??? Tycker ni det är mycket buggar som i BF4 betan??? Märks det att det är dom som gjort Call Of Duty som gjort det???? Jag kan säga att jag kommer skaffa det på PC och det var riktig bra liknar Crysis 3.

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Skrivet av sway:

Så vart får man tag i öppna betan till PC ? hittar inte på Origin

Jag fick min på origin. Ingen kod tyvärr :/

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Har testat betan ett tag nu (5 timmar enligt Origin) och tycker det är riktigt kul, tycker personligen att det är roligare än BF3 och BF4, fast det kanske är för att jag egentligen aldrig gillade BF3 eller BF4.. BFBC2 var det sista BF spelet jag egentligen hade kul i.

Har aldrig varit speciellt bra på att analysera just vad i ett spel det är jag tycker är roligt, det är enklare med saker man inte gillar, men jag kan väll försöka..

OBS: Dessa är såklart mina personliga åsikter och självklart så behöver inte alla tycka samma sak och saker som jag tycker är ett plus kan andra tycka är ett minus och så klart omvänt.

Saker jag gillar:

  • Titans... nuff said? Jag tycker helt enkelt det är väldigt roligt med Titans.

  • Att man inte är körd om man inte har en Titan eller om man föredrar att spela som pilot (utan Titan dvs). Finns en bra balans tycker jag, om man vet vad man gör så kan man enkelt ta ut en Titan själv.

  • Parkour/känslan i rörelserna - Jag tycker helt enkelt att spelet har en bra känsla i rörelserna och det är roligt att hoppa runt från byggnad till byggnad. (undantag finns och kommer listas i saker jag inte gillar listan)

  • Bottarna (Grunts och Specter eller Spectre eller vad de nu heter) Jag var först inte såld på iden men nu när jag spelar så tycker jag de tillför någonting extra till spelet, de helt enkelt passar in och gör spelet bättre, fast självklart förstår jag att vissa inte tycker det, är väll en smak sak.

  • Jag gillar känslan i vapnen, alla spel måste inte ha en super realistisk rekyl, ibland är det roligt med ett spel med arkad känsla.

  • En bra spelare kan faktiskt göra väldigt bra ifrån sig, en bra taktik kan vända en match speciellt om man har koordination med de andra spelarna (vänner tex) Bara för att spelet är snabbt och att det går att bara springa in och skjuta allt man set så betyder det inte att det är den vinnande taktiken.

  • Match making fungerar faktiskt rätt så bra, mycket bättre än andra spel jag spelat men skulle fortfarande vilja ha en server browser om än valfri med start-up kommando tex "-serverbrowser".

Saker jag inte gillar:

  • Ingen auto-balance, var precis i en match där vårat lag var fem st lvl 14 och en lvl 11 och där det andra laget hade max level 9... de vart överkörda och det är helt enkelt inte roligt när det egentligen inte är en match. =/

  • Priset på Origin, tycker inte spelet är värt 600, speciellt inte ett PC spel, dock bra att tredjeparter säljer för mycket mindre och ibland närmare halva priset.

  • Ibland så låser sig rörelserna när jag duckar, dvs efter jag duckat så kan jag inte röra mig åt sidorna utan måste spamma WASD för att komma loss. Sedan så kan jag inte binda MWHEELDOWN till att hoppa? o_O

  • Prestandan är väll lite si och så.. får enorm stuttering på en 120Hz skärm och när jag är uppe i cirka 150 FPS etc..

  • Ingen konsol.. Det är ju fan ett Source spel, seriously.

  • Ingen server browser.. Source spel borde alltid ha en valfri server browser tycker jag.

  • Låst till 60 FPS om man inte har Vsync på Tripple Buffered (Går att komma runt genom att sätta tripple buffered i spelet och stänga av Vsync för spelet i Nvidia kontroll panel)

  • Musen känns som den rör sig relativt till FPS, dvs om FPSen fluktuerar mycket så går känsligheten på musen upp och ned.. Känns det som i alla fall. Detta gör det lite jobbigt när man följer en fiende med siktet.

  • Grunts är för enkla och dumma, de borde vara ett lite större hot.. Gick ju fan in bland fem till sex stycken grunts och sparkade ihjäl alla utan att knappt ta någon skada alls. Tycker iden är bra men inte helt perfekt genomförd.

  • Att det är EA och Origin...

Detta är allt jag kan komma på för tillfället, är säker på att det finns mer men det kommer inte till mina tankar för tillfället.

Så min slutsats(?) är att jag tycker spelet är väldigt roligt men de måste fila lite på prestanda och några andra saker. Sedan är det absolut inte ett spel för alla, väldigt många kommer tycka att detta spel är skit och inget att ha vilket mer eller mindre helt enkelt betyder att det inte är ett spel för dem men jag personligen gillar det för vad det är även om några saker behöver fixas.

Om jag lägger det såhär, jag HATAR när spel laggar, absolut avskyr det och kan inte spela på 60Hz skärm tex och slutade spela Far Cry 3 en stund pga all microstutter.. Men detta spel tycker jag är skitroligt även fast jag får mycket stutter, glädjen(?) jag får från att spela överstiger irritationen från allt stutter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runeclaw:

Det verkar som det vanligaste klagomålet är att de AI-styrda soldaterna är extremt dåliga. Har något sett något uttalade från Respawn om det är något de kommer ändra till dess att spelet kommer ut, eller är de som vanligt löjligt tysta om funktioner och planer för spelet?

Det är många av oss som fortfarande väntar på att få en nyckel till TitanFall, men det finns knep på hur man kan få tag i en snabbare. Här är ett tips jag såg på GameFAQ:

If you want the beta enter here http://help.ea.com/en/contact-us/new/?product=titanfall&platf...

Click on email me and select you issue as Eligibility and on description put any used XONE code

After 2 or 3 hours you will receive a email saying that the game is ready for you to download on your origin account...THAT EASY

Och här är en använd XBOX One kod som kan fungera: 2G7GK-6XDV2-7C2PG-9YVCH-3FRTZ

Ska även gå att använda sig av deras chattsupport:

Steps:
1. Go to
http://help.ea.com/en/contact-us/new/?
2. Fill this out:
Battlefield 4
Battlefield 4 & Battlefield 4 Premium membership
Click next
Select Xbox One
Click next
Select a topic: Code:DLC/Promo
Type in "TitanFall Beta Code"
Scroll down and click "Live Chat"
3. Wait the 20-30 minutes
4. Tell the representative that your code was already used.
And then the representative will just give you a new code. No questions asked, no old code needed, NOTHING.

Har inte brytt mig om att använda knepen själv då jag tar en kod på korrekt sätt eller från någon kompis, men för Er som är extremt otåliga kanske det kan fungera. Och får Ni dubbletter, ja då kan Ni ge mig en.

heh, fick just en kod på kontot automatiskt med översta knepet... lustigt att jag inte alls känner mig som en skurk, med tanke på att det ändå handlar om det väldigt bra företaget EA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

heh, fick just en kod på kontot automatiskt med översta knepet... lustigt att jag inte alls känner mig som en skurk, med tanke på att det ändå handlar om det väldigt bra företaget EA

Nu när du nämnde att det är EA så lyfte skammen från mina axlar och jag känner mig bra efter att ha använt det knepet. =P

Permalänk
Medlem

Jag gillar det. Jag har förvisso inte spelat till Lvl14 osv. Men jag(lvl 5) och ett lag 'n00bs' med låg level slår ett helt lag 10+ lvlade eftersom vi fokuserar på att vinna snarare än kill-farma så tycker jag de fått till balansen mycket bra. Jag vill dock se fler spellägen och att AI-filurerna får en större poäng, hade varit kul om t.ex i Hardpoint bara grunts och spectres kan ta över de där terminalerna och man som spelar måste fokusera sin eld på att döda dem eller försvara sina egna. Kan förstå att folk irriterar sig på dem dock. De verkar ha någon AI som scriptar deras beteende rätt ofta, t.ex som att de alltid poserar i en triangel när de kommer ur en drop osv.

Nåja, jag är mer casual, spelar någon match drar vidare och gör något annat kommer tillbaka och spelar någon match till. Och där är spelet väldigt kul. Sen kan man tycka vad man vill om sådant där level trams, jag tycker det är slöseri på tid, ge mig allt och låt mig mixa, det är ert jobb som utvecklare att se till att det är balanserat så ge fan i att låsa saker. Men den där attityden verkar vara standard. Nej tacka vet jag old school FPS för att slippa sådant, UT Flakcannon, yummy!

Hur som helst spelet får 3 bananer, 4 äpplen och en kiwi i betyg vilket betyder att det är ett helt klart roligt spel. Men jag kommer inte köpa det för vad de begär just nu (599 kr) och dessutom kommer jag vilja vänta tills jag vet vad mer för spelläge de introducerar innan de får ett rött öre av mig. Så jag kommer ha fortsatt kul med betan tillsvidare istället.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Lindell90:

heh, fick just en kod på kontot automatiskt med översta knepet... lustigt att jag inte alls känner mig som en skurk, med tanke på att det ändå handlar om det väldigt bra företaget EA

Du kunde bara frågat trevligt :(.Så gjorde jag i alla fall

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Har testat betan ett tag nu (5 timmar enligt Origin) och tycker det är riktigt kul, tycker personligen att det är roligare än BF3 och BF4, fast det kanske är för att jag egentligen aldrig gillade BF3 eller BF4.. BFBC2 var det sista BF spelet jag egentligen hade kul i.

Har aldrig varit speciellt bra på att analysera just vad i ett spel det är jag tycker är roligt, det är enklare med saker man inte gillar, men jag kan väll försöka..

OBS: Dessa är såklart mina personliga åsikter och självklart så behöver inte alla tycka samma sak och saker som jag tycker är ett plus kan andra tycka är ett minus och så klart omvänt.

Saker jag gillar:

  • Titans... nuff said? Jag tycker helt enkelt det är väldigt roligt med Titans.

  • Att man inte är körd om man inte har en Titan eller om man föredrar att spela som pilot (utan Titan dvs). Finns en bra balans tycker jag, om man vet vad man gör så kan man enkelt ta ut en Titan själv.

  • Parkour/känslan i rörelserna - Jag tycker helt enkelt att spelet har en bra känsla i rörelserna och det är roligt att hoppa runt från byggnad till byggnad. (undantag finns och kommer listas i saker jag inte gillar listan)

  • Bottarna (Grunts och Specter eller Spectre eller vad de nu heter) Jag var först inte såld på iden men nu när jag spelar så tycker jag de tillför någonting extra till spelet, de helt enkelt passar in och gör spelet bättre, fast självklart förstår jag att vissa inte tycker det, är väll en smak sak.

  • Jag gillar känslan i vapnen, alla spel måste inte ha en super realistisk rekyl, ibland är det roligt med ett spel med arkad känsla.

  • En bra spelare kan faktiskt göra väldigt bra ifrån sig, en bra taktik kan vända en match speciellt om man har koordination med de andra spelarna (vänner tex) Bara för att spelet är snabbt och att det går att bara springa in och skjuta allt man set så betyder det inte att det är den vinnande taktiken.

  • Match making fungerar faktiskt rätt så bra, mycket bättre än andra spel jag spelat men skulle fortfarande vilja ha en server browser om än valfri med start-up kommando tex "-serverbrowser".

Saker jag inte gillar:

  • Ingen auto-balance, var precis i en match där vårat lag var fem st lvl 14 och en lvl 11 och där det andra laget hade max level 9... de vart överkörda och det är helt enkelt inte roligt när det egentligen inte är en match. =/

  • Priset på Origin, tycker inte spelet är värt 600, speciellt inte ett PC spel, dock bra att tredjeparter säljer för mycket mindre och ibland närmare halva priset.

  • Ibland så låser sig rörelserna när jag duckar, dvs efter jag duckat så kan jag inte röra mig åt sidorna utan måste spamma WASD för att komma loss. Sedan så kan jag inte binda MWHEELDOWN till att hoppa? o_O

  • Prestandan är väll lite si och så.. får enorm stuttering på en 120Hz skärm och när jag är uppe i cirka 150 FPS etc..

  • Ingen konsol.. Det är ju fan ett Source spel, seriously.

  • Ingen server browser.. Source spel borde alltid ha en valfri server browser tycker jag.

  • Låst till 60 FPS om man inte har Vsync på Tripple Buffered (Går att komma runt genom att sätta tripple buffered i spelet och stänga av Vsync för spelet i Nvidia kontroll panel)

  • Musen känns som den rör sig relativt till FPS, dvs om FPSen fluktuerar mycket så går känsligheten på musen upp och ned.. Känns det som i alla fall. Detta gör det lite jobbigt när man följer en fiende med siktet.

  • Grunts är för enkla och dumma, de borde vara ett lite större hot.. Gick ju fan in bland fem till sex stycken grunts och sparkade ihjäl alla utan att knappt ta någon skada alls. Tycker iden är bra men inte helt perfekt genomförd.

  • Att det är EA och Origin...

Detta är allt jag kan komma på för tillfället, är säker på att det finns mer men det kommer inte till mina tankar för tillfället.

Så min slutsats(?) är att jag tycker spelet är väldigt roligt men de måste fila lite på prestanda och några andra saker. Sedan är det absolut inte ett spel för alla, väldigt många kommer tycka att detta spel är skit och inget att ha vilket mer eller mindre helt enkelt betyder att det inte är ett spel för dem men jag personligen gillar det för vad det är även om några saker behöver fixas.

Om jag lägger det såhär, jag HATAR när spel laggar, absolut avskyr det och kan inte spela på 60Hz skärm tex och slutade spela Far Cry 3 en stund pga all microstutter.. Men detta spel tycker jag är skitroligt även fast jag får mycket stutter, glädjen(?) jag får från att spela överstiger irritationen från allt stutter.

hur får du 150fps ??? har ja av vsynk får ja låst 60fps har ja vsynk så är det 120 !? och en sak till köp aldrig ett spel från origin,,,60 euro där och 34 på tex g2play.... menar halva priset nästan! ja kommer ev köpa detta men hursomhelst en beta som är ca 450-700 gånger mer stabil än ett bf4 som varit släppt 4-5mån snart... haha!!!

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Var väl okej på alla sätt och vis men som sagt de känns som man tröttnar på det rätt fort. Tyvärr tror jag en beta av spelet får många att strunta i att köpa det, den dagen det släpps pga man tröttnat på det.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Jag har varit positiv till detta sen jag läste/såg lite om det

Men efter att ha spelat betan nu tyckte jag inte alls det var något speciell... Det som verkade hur tufft som helst med Titans osv, var känslan och intrycket av dem. Som det är nu går allt så fort att den mäktiga känslan av det helt är borta

"Jaha där drog jag ut den snubben ur sin titan ja"
"Ja där kom en titan ja"

Massa bottar överallt förstör en hel del också
Alla vapen är typiska cod-vapen. 1400 rounds/min och ingen recoil. Lustigt att de lagt till en "smartpistol", om man inte orkar sikta också

Jag förväntade mig mycket mer av detta, men är som sagt beta så kanske ändras, men är som sagt EA, så om ett år eller två kan det vara klart

Jag kissar mer i byxorna av helikopterpropellerns ljud i bf4 när man flyger runt än allt ljud i detta, långt ifrån imponerande det heller

Och grafiken är portad direkt från MW-serien? Ser så ut iallafall, förutom en hel del högkrävande rök som blåses runt... Min dator arbetar hårdare i detta än bf4, med likvärdiga inställningar (ultra 2x msaa)

Det är antagligen bara jag som tycker såhär

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

hur får du 150fps ??? har ja av vsynk får ja låst 60fps har ja vsynk så är det 120 !? och en sak till köp aldrig ett spel från origin,,,60 euro där och 34 på tex g2play.... menar halva priset nästan! ja kommer ev köpa detta men hursomhelst en beta som är ca 450-700 gånger mer stabil än ett bf4 som varit släppt 4-5mån snart... haha!!!

Sätt på Triple Buffered i spelet, sedan så går du in i kontroll panelen för ditt grafik kort, för AMD tror jag den heter Catalyst Control Center eller någonting sådant, och ställ in spelet på att inte använda Vsync i CCC. Jag har inte ett AMD kort så kan inte direkt ge bra instruktioner, men man bör kunna göra det med CCC också.

Edit: Så i spelet så är Vsync satt på Triple Buffered och i CCC så är Vsync för spelet satt på Off eller Av eller vad man nu kan välja på..

Permalänk
Medlem

Spontant känns spelet som att det kommer ha en mycket högre skillcap än t.ex. CoD just för att man kan röra sig på så många fler sätt, man kan även bygga "movement momentum", d.v.s springa/röra sig snabbare än annars med rätt typ av rörelser i kombo.

Sen var jag lite orolig för bottar, skulle de vara i vägen? Men de passar bra som komplement för att korta ner tiden till en Titan.

Det är också väldigt balanserat. Titans är inte OP och kluriga piloter/spelare kan ta ner en Titan relativt lätt om den rör sig kring många byggnader och spelarna vet vad de gör.

Jag har inte köpt ett CoD sedan CoD 5: WaW för en.. vad blir det, 5-6 år sedan? Jag började inte lira CoD seriöst på MP förrän vid CoD 2 och det var CoD 4 som var grymt kul att lira. Sen gick den spelserien ner efter att de sparkade Zampella för att kommersialisera spelserien.

BF2 var roligt. BF3 tyckte jag inte riktigt visste var det var(plus väldigt buggigt/förstört). BF4 köpte jag aldrig. Lirat mest CS:GO och CSS istället tills vidare och diverse RTS/RPG:n i väntan på ett nytt FPS som är värt namnet. Detta kan bli det.

Permalänk
Medlem

Det är inte speciellt nybörjare vänligt.
Man dör väldigt fort.
Det känns långsamt att gå.
Matcherna är ofta ojämna.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Det är inte speciellt nybörjare vänligt.

Jag tycker det var väldigt lätt att komma in i? Dock är skillcapen antagligen högre än på många andra FPS eftersom man kan röra sig mycket mer på olika sätt, du har burn cards etc.

Permalänk
Medlem

kört en halv runda tills hosten krascha och tutorialen... känns som ett nerdummat ut/quake på en low gravity bana med väldigt få spelare... blev sugen på ut3/2004 igen

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Spelade en kort runda, sen i den andra så stängdes spelet av. Kul lir dock!

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Att testa med fler spelare hade inte skadat tycker jag, men som det är nu är det inte antalet spelare som sätter begränsningen tycker jag. Jag saknar mer något form av ruch eller campain läge där det blir lite mer variation!

Förhoppningsvis kommer det mer spellägen längre fram. Dock så hade det ju varit roligt att ha det vid launch.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Väldigt roligt spel, efter kört lite förbokade jag det. Fick vibbar av Q3 lite i tempot men samtidigt ett väldigt nytt tänk som flera skriver så är man inte borta om man inte har en titan just då pga de går att ta ner osv.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC