Permalänk

Tangentbords köp. Råd?

Tjena SweC.

Jag har nu bestämt mig för att köpa ett nytt tangentbord då mitt gamla kära Razer Lycrosa är lite söndrigt.
Jag är inte riktigt så insatt i det här med kringsutrustning, men jag har kollat runt lite och hittat ett Tangentbord från steelseries. (6gv2).

Är det ett bra köp eller finns det bättre för runt samma pengar?

Tack o hej leverpastej.

Permalänk
Medlem

Func KB-460 verkar vara mycket för pengarna.
Mekaniskt (röda switchar) och bakgrundsbelyst för 699kr.

Men, eftersom dom precis har släppts är det svårt att säga hur kvalitén är.

Permalänk
Medlem

Func KB-460
QPAD MK-85
QPAD MK-50

Välj beroende på hur mycket du är redo att lägga ut. Kan varmt rekomendera mk-85 fast func får du nog mest för pengar i dagsläget

Permalänk

Har runt tusenlappen

Permalänk
Skrivet av Sylvander:

Har runt tusenlappen

Ska du köpa med mekaniska switchar så åk in till en affär och känn på de olika switcharna, lyssna inte på var random folk själva rekomenderar för switchar då det är YTTERST subjektivt vad var person föredrar

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk
Medlem

Om du inte vill ha mekaniskt, så är jag väldigt nöjd med mitt Microsoft sidewinder x4! Men som tidigare nämnts bäst att åka in till en affär!

Permalänk
Medlem

Ska du inte ha mekaniskt så rekommenderar jag Microsoft Sidewinder X4. Det har backlight på tangenterna och klarar alla möjliga knappkombinationer samtidigt över USB, vilket inte så många tangentbord gör.

Det klarar Lazy Dog-testet (sök på Sweclockers forum för lista på alla som klarar det).

Alltså, man håller inne både höger och vänster Shift och skriver sedan THE QUICK FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG.

Gör jag det på mitt trådlösa Logitech MK250 som jag har nu när jag är på HTPCn i sovrummet så blir det: THE QICK OX JMPS OVER THE LAZY OG
Det betyder att vissa knappkombinationer kommer att fungera dåligt eller inte alls på detta tangentbordet jämfört med mina två X4 till spel-datorerna.

299kr är ju billigt för att prova också http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=542067

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Nu när ni nämde det. Jag åkte faktist in till MediaMarkt och kände. Och jag vill ha Röda switchar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sylvander:

Nu när ni nämde det. Jag åkte faktist in till MediaMarkt och kände. Och jag vill ha Röda switchar!

Kolla in CM Storm Quickfire Rapid. Det är i princip det bästa du kan få för under tusenlappen, ren och rak kvalité rätt igenom. Gjort av Costar som gör Filcotangentborden. Har två styck själv och har inget negativt att säga om dem.

Permalänk
Medlem

QPAD MK-50 tummar jag för, har ett själv o det är underbart att skriva och spela med