Battlefield 4 Second Assault anländer den 18 februari

Permalänk
Medlem

De har ju inte fixat spelet så att det är mer än en dålig beta. Fortfarande stora problem med spelet...

Visa signatur

()INTEL CORE I7 960 3.2GHZ 8MB()ASUS P6T DELUXE V2 X58()ZOTAC GEFORCE GTX 670 2GB()
()CORSAIR 12GB DDR3 INTEL I7 DOMINATOR GT 2000MHZ()COOLER MASTER SILENT PRO M ATX12V 2.3 850W()

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Den har varit möjlig att få sedan patchen 30e Januari.

Lustigt, jag låste upp den för ett par dagar sedan. Är ju en helt vanlig assignment?

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Spelet är definitivt inte färdigt. Efter senaste patchen fryser det inom max 2 minuters spelande. Win 8.1, gtx 780, senaste uppdateringarna, drivrutiner etc.

Många som fått samma problem. Googla "bf4 freezes" och filtrera på senaste 2 dagarna.

Sjukt att de inte fått till det efter så många månader. Tillbaka till alpha. De kanske skulle ta in en QA-avdelning med koll innan de släpper skit till betalande kunder.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jean-Luc Picard:

Jag äger inte BF4 (jag äger däremot BF3), men jag är ordentligt trött på DLC-hysterin som pågår, i typiskt girig EA-anda. Hur folk fortsätter att betala för detta övergår mitt förstånd. Titta på helheten. Till BF3 finns det fem expansioner, som alla ingår om man köper Premium för jag vet inte hur mycket (har inte ens brytt mig att snegla åt det hållet), alltså är original-BF3 bara en 6:e-del av den verkliga helheten. Man betalar alltså fullpris för ett spel som är inkomplett, och måste sedan pröjsa mer för att få delarna som tillhör spelet. Vissa argumenterar att EA/DICE lägger jobbtimmar på det här, och att det är extra utöver basinnehållet, men det är en illusion.

Sen när har det blivit okej att skapa elitgrupper i spel, där de som betalar mer får saker som inte andra får? När blev det okej för ett spelföretag att behandla sina egna betalande kunder som avskum, där man släpper halvfärdiga spel, ibland ospelbara tack vare buggar eller annat otrevligt, och säger till dem att om de vill ha det bättre får de gott öppna plånboken igen. Rena mafiametoder. Innan DLC blev mainstream var det en SJÄLVKLARHET att om man köper ett spel så äger man spelet - och allt som tillkommer. Patchar som lade till massor av föremål, både estetiska och praktiska, ingick till alla som ägde spelet. På den tiden märkte man att speltillverkare var dedikerade till sina spel, de jobbade hårt och länge på att verkligen finslipa dem innan release, och även efter det släpptes det patches varje gång de tyckte att det behövdes, för att göra spelet ÄNNU bättre, inte för att göra ett ospelbart spel spelbart. Det var fair play. Det här, detta som EA kör på för fullt, när de köper upp DICE och tvingar de att bajsa ut DLC och "expansioner" som allt är skräp, och när något börjar bli uttjatat - skynda, släpp nästa spel i serien!!! Så har ni fått BF4 efter att BF3 har varit ute i hela -två- år. Vad fick ni för er dedikation och lojalitet till EA? Buggar, kraschar, en speltillverkare som var frånvarande och opassionerad. GG EA.

Äntligen nån som fattat, jag håller med till fullo, jag köpte bf4 trots att jag tänkte vänta vilket jag ångrar, men nån nytt bf köper jag inte nästa gång förränns det är helt klart och helst alla dlc expansioner ska ingå.. tacka vet jag bf2 som känns bättre på så många vis;-)

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beleg:

Höjden av snikenhet är ju att man utan Premium inte ens får spara servrar som favoriter. Fy fan...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag sitter inte på premium än och nog kan jag spara servrar som favoriter. Har dock bara fem där så vet inte om det är nått tajt tak på det.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lloldrin:

Det har ju alltid funnits expansionspaket, kolla på Red Alert som hade två, vartenda Blizzardspel sen Warcraft 2 som har haft minst ett och många andra exempel. Så att säga att det aldrig har funnits tycker jag inte stämmer. Men det har absolut blivit "värre" med fler och framförallt betydligt mindre expansionspaket (förut var de nästan alltid en egen kampanj, nya enheter etc). Men de kostar också mindre nu än vad de gjorde förut så det jämnar ut sig.

Jag tycker microtransaktioner är satans påfund, men att likställa alla DLC:s med microtransaktioner tycker jag helt enkelt inte stämmer.

Exempel på gamla expansionspaket:

Red Alert: Aftermath, Counterstrike
Warcraft 2: Beyond the Dark Portal
Dungeon Keeper: The Deeper Dungeons
mfl.

Att jämföra en expansion i WoW med en expansion i BF är inte möjligt. Jag spelar inget av de spelen längre, men jag vet att i WoW finns det så mycket mer i expansioerna än BF har.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Att jämföra en expansion i WoW med en expansion i BF är inte möjligt. Jag spelar inget av de spelen längre, men jag vet att i WoW finns det så mycket mer i expansioerna än BF har.

Kostar även mer + att du betalar per månad.

Permalänk
Skrivet av JoeliusCeasar:

"Brace yourself.. Fix the game comments are comming."
Spelet är helt okej. Stop your whining!
KUL med Second Assault!

Det är rätt tröttsamt när man läser folk som inte har några problem med BF4 eftersom de själva haft tur och tycker att andra gnäller eller påstår att de inte kan bygga system etc. Själv valde jag att köpa BF4 två månader efter släpp och har inte haft ett problem denna gång. Men BF3 hade jag stora problem med i början, det gick ofta ens inte att komma in på flera veckor och när jag tillslut fick igång det började det krascha ständigt efter en patch. Efter några månader löstes problemen. Men jag minns själv frustrationen över att betala för ett spel som var ospelbart och all den tid man la på att försöka lösa problemet.

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3,0 GHz| 4 Gb OCZ PC6400 | Gigabyte P35-DS3 | Inno3D 8800GT OC | Hitachi Deskstar 500 GB | Arctic Cooling Freezer 7 PRO| Corsair 450VX | Aerocool Extremengine 3T

Permalänk
Medlem

Hade velat se Strike at Karkand eller någon gammal vietnam / 1942 bana göras om typ El-almein, Hastings, Stalingrad etc etc

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Härligt med en expansion till min lediga helg Perfekt Här ska spelas

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av solifer68:

Äntligen nån som fattat, jag håller med till fullo, jag köpte bf4 trots att jag tänkte vänta vilket jag ångrar, men nån nytt bf köper jag inte nästa gång förränns det är helt klart och helst alla dlc expansioner ska ingå.. tacka vet jag bf2 som känns bättre på så många vis;-)

Tacka vet du BF2 som också krävde DLC, då så kallade expansioner för att få alla vapen och banor.... eller var det något som försvann ur minnet...?
BF2 hade ju de olika expansionerna, Special Forces(krävdes för L96 med flera vapen i mp), Armored Fury och Euro Force.
2142 hade expansionen Northern Strike.

Rent krasst så är jag generellt sett emot DLC om de faktiskt undanhåller saker som borde ingå i kärnspelet. Mass Effect 3 var ett prima exampel där man faktiskt dog delar som hade betydelse för kärnan i spelet och la som en DLC. Andra delar av DLC't var mindre värt, men en hel del av prothean story line borde ingått från början. I andra fall fungerar DLC utmärkt, speciellt de spel som de mest är kosmetiska prylar eller bi-historier där man kan välja. T.ex. Mass Effect 2 är ett rätt bra exempel där också där med Lair of the Shadow Broker

Fast för BF3 så måste jag säga att jag gladeligen betalar för premium och får alla expansionerna på så vis. Tycker de klart gav sitt värde. De var distinkt olika, välgjorda banor, oavsett om man gillade de game modes som ingick eller inte så var det svårt att fela banorna. Och jag tror nog ett gäng av banorna för BF4 kommer vara värda kostnaden för premium också. Rent krasst är det 25kr för varje ny bana och ett par nya vapen, eller typ två kvalitetsbira / DLC, ej heller är det någon prenumeration eller p2w, för de vapen som ingår, är i regel ingen större skillnad mot basvapnen annat än känsla och kosmetiskt.

Och rent krasst, så tror jag inte att det är realistiskt att få in 30 banor och en single kampanj i ett fullt spel för 450 pix. Kommer inte och hända. Personligen tycker jag de kunde ha ditchar single player och försökt hinna med några fler MP banor, men nu är det inte så. Men 10 MP banor är på intet sett speciellt sniket. Och det är rätt mycket assets och saker som ska in i varje bana även om det tyngsta jobbet såklart är att skapa hela banan och samtliga assets. Då ser jag hellre att de lägger den kostnaden på Q/A och core-upplevelsen och gör den så tight som möjligt än fler banor, speciellt med tanke på hur dagens situation ser ut.

Vore kul om sweclockers kunde få en intervju med DICE för att få en breakdown på processen, men jag är rädd att extremt få skulle läsa en sån artikel med annat syfte än att leta fel.

Visst, få samtliga DLC med grundspelet vore toknice, men jag tror inte på det för fem öre med hur det ser ut på marknaden idag. Risken är nog att vi får väsentligt mycket mer urvattnade banor om de ska in med så många.

Permalänk
Medlem

Skulle inte sweclockers redation kunna göra en intervju med någon på DICE som kan förklara läget? Som det är nu vet man inte riktigt vart man ska vända sig för att få info så det vore kanske en idé. Nu pratar jag om stabilitet i spelet. Visst var det väl någon artikel om sim city när det krånglade?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gojsenmojs:

Bara jag som saknar Kharg Island och Noshahr canals??

Noshahr Canals finns djupt i mitt hjärta. R.I.P

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk

Stämmer det att max leveln blir 120 nu?

Visa signatur

Bara för att jag inte är paranoid längre betyder det inte att dom har slutat jaga mig

Permalänk
Medlem

Hur mycket plats tar dlc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njetski:

Hur mycket plats tar dlc?

4,48GB

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Hmm då får man vänta på den nya disken som kommer i veckan då!

Permalänk
Avstängd

Kul med gamla banor Inte så att man kan gå tillbaka och spela skiten i BF 3 eller vart de nu kommer ifrån. Kanske om de släpper lite häftiga vapen-mod-paket att jag köper spelet, man vill ju visa sig häftig ingame liksom.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beleg:

Höjden av snikenhet är ju att man utan Premium inte ens får spara servrar som favoriter. Fy fan...

Skickades från m.sweclockers.com

Handhavadefel som det så fint heter ....

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Nån som vet om de fixat Map rotation på ps4?

Som det var sist jag spelade så fick man välja att antigen ha en maprotation med orginalbanor eller med DLC, det fanns in servrar som hade maprotation med alla kartor blandat så att säga.

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jean-Luc Picard:

Jag äger inte BF4 (jag äger däremot BF3), men jag är ordentligt trött på DLC-hysterin som pågår, i typiskt girig EA-anda. Hur folk fortsätter att betala för detta övergår mitt förstånd. Titta på helheten. Till BF3 finns det fem expansioner, som alla ingår om man köper Premium för jag vet inte hur mycket (har inte ens brytt mig att snegla åt det hållet), alltså är original-BF3 bara en 6:e-del av den verkliga helheten. Man betalar alltså fullpris för ett spel som är inkomplett, och måste sedan pröjsa mer för att få delarna som tillhör spelet. Vissa argumenterar att EA/DICE lägger jobbtimmar på det här, och att det är extra utöver basinnehållet, men det är en illusion.

Sen när har det blivit okej att skapa elitgrupper i spel, där de som betalar mer får saker som inte andra får? När blev det okej för ett spelföretag att behandla sina egna betalande kunder som avskum, där man släpper halvfärdiga spel, ibland ospelbara tack vare buggar eller annat otrevligt, och säger till dem att om de vill ha det bättre får de gott öppna plånboken igen. Rena mafiametoder. Innan DLC blev mainstream var det en SJÄLVKLARHET att om man köper ett spel så äger man spelet - och allt som tillkommer. Patchar som lade till massor av föremål, både estetiska och praktiska, ingick till alla som ägde spelet. På den tiden märkte man att speltillverkare var dedikerade till sina spel, de jobbade hårt och länge på att verkligen finslipa dem innan release, och även efter det släpptes det patches varje gång de tyckte att det behövdes, för att göra spelet ÄNNU bättre, inte för att göra ett ospelbart spel spelbart. Det var fair play. Det här, detta som EA kör på för fullt, när de köper upp DICE och tvingar de att bajsa ut DLC och "expansioner" som allt är skräp, och när något börjar bli uttjatat - skynda, släpp nästa spel i serien!!! Så har ni fått BF4 efter att BF3 har varit ute i hela -två- år. Vad fick ni för er dedikation och lojalitet till EA? Buggar, kraschar, en speltillverkare som var frånvarande och opassionerad. GG EA.

Ett DLC kostar 149 spänn, eller alla fem för 499 spänn. Det är väl ändå inte så jäkla blodigt?

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Jag hade hoppats på Kharg Island min absoluta favvo på BF3!

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

För mig står det att SA kommer ut om 6 timmar i skrivande stund. Men kommer det verkligen ut om exakt 6 timmar och är spelbart? Vissa från andra länder säger att det står 10timmar till 1dag för dem just nu.

Edit: Eftersom Battlesnacksen är alltid försenade så kommer SA också vara det eller?

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Ett DLC kostar 149 spänn, eller alla fem för 499 spänn. Det är väl ändå inte så jäkla blodigt?

över 1lax för ett spel som efter 4-5mån efter släpp inte ens är klart är enligt mig gränsfall till bedrägeri

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Ett DLC kostar 149 spänn, eller alla fem för 499 spänn. Det är väl ändå inte så jäkla blodigt?

Det är just det som EA vill att vi ska känna. Genom att vissa många "bara" framför oss är det lätt att vika in och öppna plånboken. "Den kostar bara 149kr... och en till... och bara en till, så har jag nästan alla". Har du tänkt på att det från början kanske är fel taktik av dem, att de bara ser oss som vandrande plånböcker istället för lojala kunder? Vad hände med tiden då man kunde köpa -ett- spel för -ett- pris och kunna säga att man "har" det spelet. Uppdateringar gladdes spelarna åt för att man visste att spelet skulle utökas utan någon extra bekostnad för spelaren. Nuförtiden blir man snarare orolig när man hör att de ska "ändra" spelet eller "lägga till" saker. Det känns helt enkelt inte som att de gör det med spelets intresse i åtanke, eller kunderna för den delen. Det är bara pengarna som snackar. Spelindustrin gräver sin egen grav när de säljer ut sin passion för fickpengar.

Permalänk
Medlem

Köper man premium direkt är det inte så jävla mycket pengar för underhållningens värde tycker jag.
Folk köper inte spel bara för dem är billiga. Folk köper spel om dem är bra och när det kommer något bra tycker ja skaparna av spelet ska försöka få så mycket som möjligt för sitt arbete och möjligtvis kunna fortsätta utveckla bra spel.

Permalänk
Medlem

Ni som har premium, har ni fått DLC:n nu? Tänkte om den finns för premium användare, har inte premium än mem tänlte skaffa idag om secound assilt finns tillgängligt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Står typ stilla. 1 % utfört i nedladdningen av DLC:n

Permalänk
Medlem
Skrivet av cabante:

Står typ stilla. 1 % utfört i nedladdningen av DLC:n

Nerladdat och installerat. Gick riktigt snabbt. Men hittar inga servrar att spela på..... Kan fortfarande bara söka på BF4 och China Rising.

Edit: Nu kom det upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Follow90:

Köper man premium direkt är det inte så jävla mycket pengar för underhållningens värde tycker jag.
Folk köper inte spel bara för dem är billiga. Folk köper spel om dem är bra och när det kommer något bra tycker ja skaparna av spelet ska försöka få så mycket som möjligt för sitt arbete och möjligtvis kunna fortsätta utveckla bra spel.

Visst är det ett kul spel men när dom introducerar nya fel och folk kraschar på vissa maps tycker jag inte dom gör ett bra jobb. Nu är jag lite dubbel eftersom jag tankar SA i skrivandes stund men om jag inte redan hade haft premium skulle jag inte lägga ner en krona för att köpa den förrän dom lagat spelet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.