Permalänk

Förbättra FPS

Nu är det så att jag har en http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/K53SD/#specification... notebook och jag börjar misstänka att min dator börjar bli väldigt slö klarar inte så himla mycket spel finns det något man kan göra åt det tex förbättra fpsen något program för skulle gärna vilja spela spelen igen i bra grafik

Permalänk

Program gör oftast inte ett skit. Finns ju ''Game Booster'' men vad den egentligen gör är att den stänger ner oanvända program och ändrar temat till classic.

Permalänk
Skrivet av GreenSoap:

Program gör oftast inte ett skit. Finns ju ''Game Booster'' men vad den egentligen gör är att den stänger ner oanvända program och ändrar temat till classic.

Jo men precis det gör ju inte direkt det har ju hört om game booster men verkar ju inte va så himla bra eller något har du något som du skulle rekomendera att typ förbättra gaming prestanda på laptopen eller något?

Permalänk
Medlem

Grafikkortet som sitter i datorn är tyvärr inte mycket att hänga i julgranen.
Om datorn går långsamt för att den blir för varm kan du alltid göra en dammrensning, avinstallera program som inte används är ju även ett tips men det gör antagligen inte så mycket i praktiken.

Det kommer aldrig gå att spela moderna spel med några högre inställningar på din dator.

Scrolla ner till Game Benchmarks så ser du på ett ungefär vad du kan förvänta dig.
NVIDIA GeForce 610M

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Grafikkortet som sitter i datorn är tyvärr inte mycket att hänga i julgranen.
Om datorn går långsamt för att den blir för varm kan du alltid göra en dammrensning, avinstallera program som inte används är ju även ett tips men det gör antagligen inte så mycket i praktiken.

Det kommer aldrig gå att spela moderna spel med några högre inställningar på din dator.

Scrolla ner till Game Benchmarks så ser du på ett ungefär vad du kan förvänta dig.
NVIDIA GeForce 610M

Jo det e ju sant att mitt grafikkort inte är bra just nu i dom moderna spelen som går idag men det jag hade tänkt mig att spela är nästan bara csgo,dayz,lol,blackops och jag klarar dom spelen men det va ju det som jag sa skulle vilja köra dom i höga grafiker. Vad tror du skulle jag kunna spela dom i höga grafiker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av duvetshawn:

Jo det e ju sant att mitt grafikkort inte är bra just nu i dom moderna spelen som går idag men det jag hade tänkt mig att spela är nästan bara csgo,dayz,lol,blackops och jag klarar dom spelen men det va ju det som jag sa skulle vilja köra dom i höga grafiker. Vad tror du skulle jag kunna spela dom i höga grafiker?

Finns inget sätt som du kan göra det på utan att köpa nytt tyvärr.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av duvetshawn:

Jo det e ju sant att mitt grafikkort inte är bra just nu i dom moderna spelen som går idag men det jag hade tänkt mig att spela är nästan bara csgo,dayz,lol,blackops och jag klarar dom spelen men det va ju det som jag sa skulle vilja köra dom i höga grafiker. Vad tror du skulle jag kunna spela dom i höga grafiker?

Du kanske kan nå en liiten bit på vägen igenom att rensa datorn på damm & uppdatera grafikdrivrutiner.
Ladda ner http://www.geforce.com/geforce-experience och skruva lite på inställningar för vissa speltitlar.

Men datorn kommer aldrig lira nya spel på "High" eller högre utan lagg.
Grafikkortet är för klent för det.

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Du kanske kan nå en liiten bit på vägen igenom att rensa datorn på damm & uppdatera grafikdrivrutiner.
Ladda ner http://www.geforce.com/geforce-experience och skruva lite på inställningar för vissa speltitlar.

Men datorn kommer aldrig lira nya spel på "High" eller högre utan lagg.
Grafikkortet är för klent för det.

Okej tack för hjälpen