Ingen bild med nytt grafikkort 7790

Permalänk
Medlem

Ingen bild med nytt grafikkort 7790

Har köpt ett 7790 som inte ger någon bild. Händer inte så mycket annat än att fläktarna går igång. Inget större arbete på diskarna vilket borde tyda på att den inte försöker ladda windows. Inte heller något varningsljud när man startar datorn.

Har provat grafikkortet på två äldre datorer med samma resultat. Extra strömkabeln är inkopplad. Har provat reseta bios kontrollerat att den inte startar med inbyggda grafikkortet.

Jag har nu följande delar i datorn nu:
Moderkort GA-880GA-UD3H rev2.0, cpu AMD p2 t1090, tidigare grafikkort ATI 4850, nätagg 450w corsair.

Har provat 550 watt nätaggregat utan resultat.

Är det troligt att grafikkortet är trasigt? Det står tested stämplad på kortet. Eller har jag missat nånting med kompatibilitet?

Tack på förhand!

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk

Har du installerat Drivrutinerna?

Visa signatur

Ryzen 5 3600X. 32GB Ram. Gtx 1070.

Permalänk
Avstängd

En klisterlapp med Tested finns på alla grafikkort. Kontrollera så att grafikkortet är ordentligt monterat i pci-express porten, detsamma när det kommer till strömkablarna.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shuffmeister:

Har du installerat Drivrutinerna?

Det är inte så lätt att installera drivrutiner om inte ens bios dyker upp. Eller ja det kanske går att tvångsmata in nya drivrutiner med gamla grafikkortet men jag tror inte det är det som är felet.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Det låter som att det är fel på kortet iom att det inte fungerar på två andra moderkort heller.

Men när HD 7000-serien släpptes var det flera användare på olika forum som rapporterade att de varit tvungna att uppdatera till moderkortets senaste BIOS för att korten skulle fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjRaven:

En klisterlapp med Tested finns på alla grafikkort. Kontrollera så att grafikkortet är ordentligt monterat i pci-express porten, detsamma när det kommer till strömkablarna.

Tested kanske inte innebär att den är provad och ska fungera om det sitter på klistrat eller stämplat som i detta fall på koretet? Strömkabeln är kollad 100 gr likaså har jag kollat så att kortet verkligen ligger korrekt i pci-e kontakten även provat vinkla kortet ngt. Men ingen skillnad.

Tack för tipsen i alla fall. Känns som reklamation är det rätta.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Det låter som att det är fel på kortet iom att det inte fungerar på två andra moderkort heller.

Men när HD 7000-serien släpptes var det flera användare på olika forum som rapporterade att de varit tvungna att uppdatera till senaste BIOS för att korten skulle fungera.

Intressant om bios. Jag ska kolla vad jag sitter på för version såg att det fanns 4 olika versioner och dom var märkta 2010. Låter dock märkligt måste vara många som fått återställa grafikkortet om dom inte fått det att fungera?

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd