Grafikkort väsar/sprakar?

Permalänk

Grafikkort väsar/sprakar?

Hej!

Jo jag upptäckte att någonting från men dator ger ifrån sig ett slags ljud som inte kändes helt bra. Ibland hörs det ingenting men ibland så kommer det. Öppnade upp luckan och märker att det är grafikkortet som låter. Ljudet är svårt att förklara men det låter som en blandning av väsningar och sprakar och ibland när jag spelar så låter det även som om en sladd kommer åt fläkten snabbt.

Låter ju som om det är någon slags störning men vet inte vad, finns det någon som vet vad det kan bero på eller vad jag kan utesluta?

Permalänk

Det kan inte vara coilwhine du hör?
Sök lite på coilwhine på youtube så lär du hitta några extrema exempel som du kan jämföra med.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av The Slayer:

Det kan inte vara coilwhine du hör?
Sök lite på coilwhine på youtube så lär du hitta några extrema exempel som du kan jämföra med.

Jag kollade på det här och vet inte om det är ett extremexempel men det är inte så det låter för mig. jag kan försöka spela in det imorgon om det skulle va till hjälp

https://www.youtube.com/watch?v=HP73edpQwgc&feature=youtube_gdata_player

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Här är hur det låter. Inte så högt så det stör mig oftast inte men vill vara på den säkra sidan så att det inte är något som kan ha gått sönder då jag inte hört det innan.