Permalänk

Hur fan får jag skägg?

Hej som titeln lyder, hur? Jag vill ha skägg. Alla turkar, araber o vafan dom är ifrån har ju skägg när dom är 10 år, jag är 15 och har inte ett jävla fjun! Varför? Min pappa har skägg, min morfar har skägg, min farfar har skägg, min morbror har skägg, min farbror har skägg, mina kompisar har skägg, jag har INGENTING...... Jävla ***raderat*** hur får man skägget att växa?
MVH en micket micket ledsen Jacob...

Onödigt ordval
Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackeek_the_bull:

Hej som titeln lyder, hur? Jag vill ha skägg. Alla turkar, araber o vafan dom är ifrån har ju skägg när dom är 10 år, jag är 15 och har inte ett jävla fjun! Varför? Min pappa har skägg, min morfar har skägg, min farfar har skägg, min morbror har skägg, min farbror har skägg, mina kompisar har skägg, jag har INGENTING...... Jävla ***raderat*** hur får man skägget att växa?
MVH en micket micket ledsen Jacob...

Alla är olika, jag är 33 år och kan odla en ordentlig skepparkrans eller mustasch men på mina kinder är det glest. Hos mina kompisar är det tvärtom eller rent av ett gediget tomteskägg.

Du är 15 bast, ge det tid.. Finns en anledning varför fjun på överläppen kallas moppemusch

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Vänta några år tills du blir lite äldre så ska du se att det växer sedan. Det dröjde tills jag var typ 25 eller nåt innan jag hade tillräckligt jämn skäggväxt för att kunna skaffa skägg.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Jag är 26 och nu kan jag ha skägg utan att det ser muppigt ut. så det är bara att vänta och vara glad

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

fan va tråkigt, får vell återgå till mitt normala liv utan skägg... Vi ses kanske på nån pub nånstans om ja lyckas få skägg och kommer in

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem

Du får nog vänta några år eller så blir det som för mig, alla i min familj kan odla rejält med hår i nyllet utom jag.

Permalänk

Jag är 20 år och kan inte heller odla ansiktshår. Det har framkommit att jag lider av brist på testosteron, så jag ska antagligen påbörja en gelkur för det småningom. Var på blodprov idag och väntar på samtal från läkaren om ca. 2 veckor.

Dock har jag ingen grym skäggväxt inom släkten, förutom kanske min morbror.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Lugn bara lugn, det kommer med tiden. Det är förvisso inte garanterat att du någonsin får den skäggväxt du önskar, men räkna framför allt inte med någon ansenlig skäggväxt i tonåren så slipper du bli besviken.

Själv anlade jag mitt första skägg någon gång under sista året på gymnasiet (gick fyra år, så under mitt 20:e levnadsår), och såhär i efterhand kan jag väl inte säga att det var mycket att hänga i julgranen det första året.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Precis som föregående talare säger så är du lite tidigt ute, försök igen när du är ~20.
Själv har jag skägg, men helskägg kan jag inte ha då det är för ojämnt ute på kinderna.
Alla är vi olika och tur är väl det.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

haha, 15 och klagar på att du inte har skägg...

Du har gått om tid senare att bli irriterad på att behöva raka dig
Det kommer så småningom, kring 18-25 brukar den lite grövre skäggväxten komma fram hos de som kan ha skägg.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Du får tålmodigt vänta, du har helt enkelt lite halvtaskiga gener.

Jag började få skäggväxt när jag var 14-15, vid 18-19 kunde jag ha ett bocksskägg utan problem, men helskägg var rätt glest.

Nu när jag är 28 så är helskägg samt ca 30cm "spets" inget problem och jag trimmar det en gång i månaden för att det inte skall skena iväg.

Se det även lite positivt, kraftig skäggväxt brukar komma med kraftig hårväxt på resten av kroppen...

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Spruta lite citron på huden sen doppar du huvudet i toaletten! Funkar garanterat! Näää finns bara en sak att göra vänta.. Fick skägg när jag var 15 men är halvt engelsk och har sjuk skäggväxt. Mina helsvenska polare fick vid 19 års åldern vissa är 23år och har fortfarande inte är så inviuellt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackeek_the_bull:

Hej som titeln lyder, hur? Jag vill ha skägg. Alla turkar, araber o vafan dom är ifrån har ju skägg när dom är 10 år, jag är 15 och har inte ett jävla fjun! Varför? Min pappa har skägg, min morfar har skägg, min farfar har skägg, min morbror har skägg, min farbror har skägg, mina kompisar har skägg, jag har INGENTING...... Jävla ***raderat*** hur får man skägget att växa?
MVH en micket micket ledsen Jacob...

Nu tillför det här kanske ingenting. Men var glad du istället för att du inte har fått eller har skägg.
Det är bara ett onödigt ont.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Du är helt enkelt för ung. Olika människor utvecklas även olika snabbt i olika avsenden i tonåren. Olika människor har även olika skäggväxt. Vissa har mycket tät skäggväxt överallt där man kan ha skägg och andra har rätt gles skäggväxt på vissa ställen eller överallt. Vissa har knappt någon skäggväxt alls även i vuxen ålder.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Väldigt avis på er som får skägg. Som halvasiat så är det ingen skäggväxt att skryta med direkt
Hade gärna haft riktigt skogshuggarskägg, det är snyggt!

Får väl trösta mig med att jag troligtvis inte kommer tappa något hår på skallen iaf

Permalänk
Medlem

Det är kul att få skägg, men efter ett tag inser man att man måste raka sig men jämna mellanrum, och de kan bli irriterande/dyrt efter ett tag.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Inaktiv

Min skäggväxt är rätt så jobbig enligt mig... växer sig till 3-4 cm över en månads tid.... så du kan gärna få lite av mig

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SteFFoo:

Väldigt avis på er som får skägg. Som halvasiat så är det ingen skäggväxt att skryta med direkt
Hade gärna haft riktigt skogshuggarskägg, det är snyggt!

Får väl trösta mig med att jag troligtvis inte kommer tappa något hår på skallen iaf

Vi kan byta om du vill. Du kan få min skäggväxt om jag slipper tunnhårigheten som redan kommer smygande.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Vi kan byta om du vill. Du kan få min skäggväxt om jag slipper tunnhårigheten som redan kommer smygande.

Hmm svårt val detta! Men jag tror inte jag skulle passa med flint, annars kan man alltd:

Permalänk
Medlem

Som alla andra har sagt, det är väldigt individuellt. Själv började jag få skäggväxt väldigt tidigt, var tvungen att börja raka mig när jag var 13 (inte så kul som du kanske tror det är). Men jag har 25-26 åriga vänner som knappt har skäggväxt alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34061:

Min skäggväxt är rätt så jobbig enligt mig... växer sig till 3-4 cm över en månads tid.... så du kan gärna få lite av mig

Du måste ljuga, 4 cm på en månad?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Är 28 och för mig får jag kanske lite jämnt längs käkbenet efter två veckor, men så har jag små öar på kinderna med lite enstaka strån.

Jag är dock jävligt glad för det, det finns roligare saker än att raka sig :).

OBS: Inte jag på avataren!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Du får tålmodigt vänta, du har helt enkelt lite halvtaskiga gener.

Jag började få skäggväxt när jag var 14-15, vid 18-19 kunde jag ha ett bocksskägg utan problem, men helskägg var rätt glest.

Nu när jag är 28 så är helskägg samt ca 30cm "spets" inget problem och jag trimmar det en gång i månaden för att det inte skall skena iväg.

Se det även lite positivt, kraftig skäggväxt brukar komma med kraftig hårväxt på resten av kroppen...

Hade ungefär samma. I början var det fräckt, nu är det inget annat än en plåga att behöva raka sig var och varannan jävla dag. För att inte snacka om hår som har dykt upp på alla möjliga och omöjliga ställen.

Samtidigt som mina bröder som är 20+ knappt har hår under armarna.

Till TS, är du så sugen på skägg, så får du väl bli lite innovativ. Lösskägg, gå till frisören och fråga efter lite hår och sedan köpa lite lim. Men det bästa är nog att vänta.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Har själv varit ganska skäggig ända sedan gymnasiet och var rätt fjuniga redan i högstadiets senare del. Min bror fick dock ingen skäggväxt att prata om förrens efter 20-21 men har nu i princip samma som mig, om inte mer, så även inom familjen kan det diffa rejält.

Men var lugn, det kommer nog ska du se

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

Det blir irriterade när det växer som ogräs, fick min rakapparat när jag var 13.. Gick sönder då stråna var som ståltråd.
Rakhyvel går inte, får använda en klippmaskin för hundar numera och få så kort stubb som det går.
Snyggt med bockskägg med vita fläckar, går i släkten.
Knappt fjun på bröstet istället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Lugn dig, var själv len som en barnrumpa vid 15, men nu växer skiten som ogräs...

En barndomskompis hade det tufft i lumpen, fick raka sig 2 ggr per dag annars så fick han skäll för att han inte hade rakat sig...

Permalänk
Medlem

När jag var 15 hade jag några spretiga "fisklinor" som hade korvat sig ut ur skinnet.

Kommer ihåg då jämnåriga klasskamrater hade skägg som 50åringar.

45 idag och min skäggväxt är värt ett reportage. Skägget är helgrått. Inte den där ljusa coola stilen utan mera "alggröntgrått".

Dessutom har jag krulligt skägg vilket gör att det rullar upp sig när det växer ut så det ser ut som om jag skulle limmat svintotussar i ansiktet.

Jag följer inga trender. Kört på min rutin i åratal. Låter det växa hejvilt. Ansar inte utan när det börjar krulla in sig från överläppen in i munnen på mig då ansar jag bort det med hårtrimmern på lägsta klippet.

Rakat mig har jag inte gjort på säkert 15 år. Vet inte ens om apparaten fungerar än.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Får tacka gudarna att man inte behöver raka sig varje dag, det skulle jag inte orka med.
Blir en gång i månaden ungefär, vilket är perfekt för min del.

Permalänk
Medlem

Du kan få mitt. Hade gärna sluppit det. Det är bara ett jävla jobb att behöva raka sig hela jäkla tiden.

Permalänk