Permalänk

Asus N73J Kan ej installera Windows

Hej!

Jag tänkte starta igång min gamla Asus som inte har gått igång på ett tag.
Så fort man startade den så kom det fram att "Windows har stängts ner felaktigt. Vill du köra reparation eller starta normalt?"

Startade man normalt så började Windows "starta" men sedan startade den om sig efter 2 sekunder.
Tog man reparation så kom det fram en skärm där Windows skrev att den började starta reperationsprocessen och sedan starta om sig när den laddat klart.
Även fabriksåterställningen misslyckades på detta sätt.

Så jag tog ut C hårddisken och testade den i en annan dator då allting fanns kvar i den inklusive Windows men var fullproppad med virus.
Jag bytte den mot en ny, formaterad hårddisk och försökte installera med en skiva.
Den hittar skivan och börjar arbeta men startar om sig igen efter att den har börjat laddat skivorna och ska starta igång.

Nu tänkte jag höra med er ifall någon vet en lösning?

Tack på förhand
PerViking

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PerViking:

Hej!

Jag tänkte starta igång min gamla Asus som inte har gått igång på ett tag.
Så fort man startade den så kom det fram att "Windows har stängts ner felaktigt. Vill du köra reparation eller starta normalt?"

Startade man normalt så började Windows "starta" men sedan startade den om sig efter 2 sekunder.
Tog man reparation så kom det fram en skärm där Windows skrev att den började starta reperationsprocessen och sedan starta om sig när den laddat klart.
Även fabriksåterställningen misslyckades på detta sätt.

Så jag tog ut C hårddisken och testade den i en annan dator då allting fanns kvar i den inklusive Windows men var fullproppad med virus.
Jag bytte den mot en ny, formaterad hårddisk och försökte installera med en skiva.
Den hittar skivan och börjar arbeta men startar om sig igen efter att den har börjat laddat skivorna och ska starta igång.

Nu tänkte jag höra med er ifall någon vet en lösning?

Tack på förhand

PerViking

Kan du kolla temperaturen i bios, kanske överhettning. Plocka även bort mus och annat USB tillbehör. Testa installera från en riktig Windows 7 skiva/USB. Fungerar det fortfarande inte får du börja plocka ur ram-minne osv.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Kan du kolla temperaturen i bios, kanske överhettning. Plocka även bort mus och annat USB tillbehör. Testa installera från en riktig Windows 7 skiva/USB. Fungerar det fortfarande inte får du börja plocka ur ram-minne osv.

Det löste sig när jag plocka loss ram-minnena och satte i ett istället.

Tack för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nu har det däremot kommit ett annat problem.
Stoppar jag in ett ram-minne i första porten så gör datorn exakt samma sak som den gjorde innan. Har testat med de olika ram-minnena så det är just porten som gör det.

Någon som har en aning varför den gör så?