Ducky Shine 3 FS + Cherry MX Brown + Gröna LEDs + nordisk layout?

Permalänk
Medlem

Ducky Shine 3 FS + Cherry MX Brown + Gröna LEDs + nordisk layout?

Jag har letat hur länge som helst efter den här kombinationen:

Ducky Shine 3 (Fullsize)
Cherry MX Brown
Gröna bakgrunds-LEDs
Nordisk layout.

Jag kan bara hitta gröna LEDs tillsammans med Cherry MX Blue. Till de bruna brytarna verkar det bara finnas blå, vit eller lila LEDs, såvida man inte vill bege sig till TKL, där alla färger verkar finnas. Någon som har hittat just kombinationen ovan, eller vet något om det kommer komma i det utförandet inom snar framtid? Känns jättekonstigt att vissa brytare bara säljs med vissa färger, men jag har inte hittat bevis på motsatsen.

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Medlem

Jag letar också efter samma kombination då jag vill ha MX Brown och grön bakrundsbelysning samtidigt som jag inte vill TKL varianten. Så om någon vet något ställe där man kan få tag på den nordiska varianten av det så skulle jag bli glad.

Permalänk

En alternativ lösning är att skaffa gröna filter som man sätter över LEDerna i brytarna, rekommenderat är då vita LEDer för bästa resultat.

Såg dessa gick att köpa via en group buy på geek hack men den slutatde nyligen (31 Jan 2014)
http://detail.tmall.com/item.htm?spm=a220o.1000855.w5003-3776...

Hade kanske kunna varit något.

Permalänk

Ironiskt att jag suttit och kollat på exakt samma grej i 4 veckor nu utan resultat. Går att importera från mechanicalkeyboards.com dock

Visa signatur

4690K, GTX 1080, 16GB RAM, 750W, 250GB SSD x2, iPhone 7, Macbook Pro 2012

Permalänk
Medlem

Whoo, trodde den här tråden var dödfödd!

Skrivet av Coffeesauce:

Ironiskt att jag suttit och kollat på exakt samma grej i 4 veckor nu utan resultat. Går att importera från mechanicalkeyboards.com dock

Gäller det även nordisk layout? Det är inte svårt att hitta kombinationen, men jag har inte hittat den med nordisk layout någonstans.

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Medlem

ute efter exakt samma. verkar bara finnas i TKL varianten, tråkigt.

Permalänk
Medlem

Hörde med Ducky, tydligen har svenska/nordiska leverantören förut beställt in varianten, men valde att inte gjorde det den senaste gången. Trist, bara att hoppas att de plockar in en nästa gång? :/

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE