"min dator" och allt är borta

Permalänk
Medlem

"min dator" och allt är borta

Hej jag måste laddat ner nått som ladda ner nån app som gjorde så min dator och allt är typ computer manager, device manger asså disk c eller mina dokument eller nått finns inte.. eller jag hittar dom inte iaf, hur ändrar jag tbx allt så de är som de ska vara? så dator finns och där är disk och mina dokument bilder och allt, ist för de här konstiga? hittar inge program som är installerat som gjort nått eller så.

Jag laddade ner en fil och allt var som vanligt men när ja starta om datorn så fanns de typ 100 filer där från ingen stanns typ speed pc allt sånt skit och typ "min dator" och kontrollpanelen fanns inte, det fanns bara typ computer maneger och sånt skit, fattade inget sen starta ja om datorn igen och då var alla saker borta speed ur pc och allt men kan ändå inte hitta nån disk eller dator eller bilder eller nått sånt på datorn. Någon som vet vad som hänt eller hur ja får tbx allt som vanligt?

Permalänk
Medlem

om du trycker [windows flagga]+[E] får du upp utforskaren då eller ?

Permalänk

Hej, det låter som att du fått ett virus som ändrat i registret. Skulle inte rekommendera att pilla där om du är oerfaren.

Ladda ned Malwarebytes och se om det hittar något, annars skulle jag nog tyvärr installera om Windows.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Ja jag får upp det då! vet du vad som är fel?

Permalänk

hur viktiga är dina dokument ? den tiden du kommer lägga ner på att försöka virusrensa, om du inte exakt vet hur man gör kommer ta flera timmar..

gör en helt ny ominstallation ta bort allt gammalt... ladda inte ner något "registry cleaner pro" eller "speed up my pc" då dom flesta av dom programmen är bluff..

Ccleaner är ett av dom få program som funkar att få datorn att funka snabbare

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

gjorde inte det, allt kom med i ett annat skit från ingen stans efter ja hade startat om datorn inte innan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saglind:

gjorde inte det, allt kom med i ett annat skit från ingen stans efter ja hade startat om datorn inte innan

"allt kom med i ett annat skit från ingenstans" Är "ingenstans" porrsidor Sorry men det lät så roligt.

Prova att gör en systemåterställning till ett tidigare datum.
Kör även MBAM uppdaterat i felsäkert läge, och sök igenom med ditt antivirus.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

"allt kom med i ett annat skit från ingenstans" Är "ingenstans" porrsidor Sorry men det lät så roligt.

Prova att gör en systemåterställning till ett tidigare datum.
Kör även MBAM uppdaterat i felsäkert läge, och sök igenom med ditt antivirus.

oftast kommer dom med när man laddar ner till datorn & glömmer kryssa ur rutan att dom programmen inte ska installeras.. eller så installeras dom ändå,
typ laddar man ner VLC mediaplayer från nån sida så kan babylon toolbar om man inte är försiktig

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

oftast kommer dom med när man laddar ner till datorn & glömmer kryssa ur rutan att dom programmen inte ska installeras.. eller så installeras dom ändå,
typ laddar man ner VLC mediaplayer från nån sida så kan babylon toolbar om man inte är försiktig

Nejdå, det du beskriver är en helt annan sak. Läs gärna TS förstapost en gång till.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv

Ladda ner Malwarebytes är riktigt bra, https://www.malwarebytes.org/

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Nejdå, det du beskriver är en helt annan sak. Läs gärna TS förstapost en gång till.

han "ladda ner nåt" som "ladda ner nåt" och sen fick han allt speed upp my pc..
har du möjlighet att göra en översättning till svenska så vore det bra?

min dyslexsi gör att ja knappt kan läsa has text & få en begriplig uppfattning vad TS har gjort.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644