Grenuttag, ej vinklade uttag - ( : )( : )( : )

Permalänk

Grenuttag, ej vinklade uttag - ( : )( : )( : )

Jag söker efter ett grenuttag >=3 uttag, alla på en rad, med ej vinklade uttag, som de såg ut förr Idag har alla jag hittar vinklade uttag. Helst skulle jag även vilja ha fästen för att kunna skruva fast uttaget, men det är inte ett måste.
Så här ska det alltså se ut:
( : )( : )( : )

Vet någon var jag kan få tag på ett sådant?

Permalänk
Permalänk
Rekordmedlem

Ska du bara ansluta ojordade europropp kablar ?

http://www.biltema.se/sv/Bygg/El/Grenkontakt/Grenuttag-ojorda...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Länk

Permalänk

Tack för snabbt svar.

FoxOne:
De ser bra ut, men tyvärr behöver jag just i detta fall uttag som är raka på andra ledden (Roterade 90 grader).

Permalänk

mrgaffe:
Tyvärr behöver jag även större uttag.

Dales:
Egentligen behöver jag jordat, men detta kanske kan vara ett alternativ att mixtra till.

Permalänk

hehe, jag söker indirekt samma sak, är så trött på de vinklade. Har en gammal brun hemma som jag har till datorn. Ful som stryk men den fungerar bäst

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

JeagerMeisterSWE:
Ja, i det här fallet ska jag få plats med det i en ränna, och när det är vinklade uttag så får helt enkelt inte grejerna plats.. Jag har ett gammalt jordat trevägs som ser ut precis som jag behöver, men det har tyvärr spruckit. I det här fallet är det inte heller jag som ska ha grejerna, så de måste se fina ut också

Permalänk

Supra har precis en sådan som du letar efter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Supra har precis en sådan som du letar efter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Permalänk

DasBoot_swe:
Det Supra jag hittade var också 90grader fel. Har du någon länk?
daempull:
Tyvärr 90grader fel även detta.

Det jag behöver är ett:
( : )( : )( : )
Inte ett:
(..)(..)(..)

Permalänk

Närmaste jag hittade, ser dock ut som att du måste fästa kabel själv.

Permalänk

Tack Crille!
Nu har jag beställt detta.
Skulle någon hitta ett med fästen för fastskruvning också så vore det toppen, men detta funkar för mina ändamål.

Tack för allas hjälp!

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inga förslag på grenuttag.
Men ett smidigt sätt att skruva fast sånt som inte har fästen är att använda s.k. hålband.
http://www.jula.se/halband-340047

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av -andreas-:

Tack Crille!
Nu har jag beställt detta.
Skulle någon hitta ett med fästen för fastskruvning också så vore det toppen, men detta funkar för mina ändamål.

Tack för allas hjälp!

Skulle de här fungera?
Ser ut som att de egentligen är till för "vanliga" vita grenuttag, som är delade på mitten så de får en liten springa där.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av -andreas-:

Tack Crille!
Nu har jag beställt detta.
Skulle någon hitta ett med fästen för fastskruvning också så vore det toppen, men detta funkar för mina ändamål.

Tack för allas hjälp!

Det ser ut som det uttaget vi köper in på jobbet till diverse el installationer, och den har faktiskt skruvhål på baksidan
Annars kan du väll bara borra två hål baktill om det finns utrymme för det och skruva fast i väggen?

Permalänk
Medlem

Ja eftersom man skall koppla kabeln själv så kan man ju om inte annat borra hål för skruv i bottnet, men troligen finns det färdigt.

Permalänk

Det tog lite tid för paketet att komma från elbutik.se. När det nu väl kom idag, så hittade jag denna:

Ska kontakta dem och se om de faktiskt har den de visade på bilden...

Återkommer med status för de som behöver ej snedställda grenuttag i framtiden.

Permalänk
Skrivet av -andreas-:

Det tog lite tid för paketet att komma från elbutik.se. När det nu väl kom idag, så hittade jag denna:

http://i.imgur.com/7C35fg5.png

Ska kontakta dem och se om de faktiskt har den de visade på bilden...

Återkommer med status för de som behöver ej snedställda grenuttag i framtiden.

Tråkigt att det blev fel.

Tittar man på Malmbergs hemsida så ser det ut som att den med raka uttag har utgått.
Raka;
Artikel ej längre i sortiment.
Ersätts av: 2403994

Permalänk

Tack för allas hjälp!
Jag hittade faktiskt aldrig denna typ av uttag, och det slutade med att jag fick tänka om hur jag kunde lösa det istället. Vad jag gjorde var att utöver ett vanligt grenuttag använda en kort förlängningssladd för den transformator som var vinklad "åt fel håll" för att få plats med den. Jag köpte dock även Ehmanns grenuttag från Conrad, och med en del pyssel hade det gått att plocka ut ett eller flera av uttagen, karva lite i hålet i höljet för att kunna vrida uttaget 90 grader. Dock hade spänning och jordblecken behövt kapas och använda kabel till det/de vända uttagen. Blev för pyssligt, men för någon annan som verkligen behöver detta bör det vara en möjlig väg. Nedan ser nu hur uttaget ser ut på insidan: