Permalänk
Medlem

Seg laptop, hjälp med ider

Hej jag har en MSI GE620DX som har blivit väldigt seg jämfört sen när jag köpte den för lite över ett år sen, så jag köpte en SSD hårddisk och stoppa in i den för ca 4 månader sen och nu är den ännu segare av någon anledning. går knappt att surfa på stör andra enheter i nätverket så som tv:n så jag trodde det var något seriöst fel så jag installera om den men det vart likadant på en gång nästan och det spelar ingen roll vad jag gör med den har virus sökt med olika program men inget hittat (endast haft ett virus program åt gången) rensat på diverse program och annat skräp så jag har slut på ider. så tänkte höra med er här om ni har någon ide om vad det kan vara eller något som kan hjälpa?

Tack på förhand

Mvh Max

Permalänk
Medlem

Kolla så den inte överhettar eller nåt sånt.

Kan va så att du saknar några drivrutiner även. Brukar bli så när man installerat om datorn, slöar ner den mer /mindre

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

Kolla så den inte överhettar eller nåt sånt.

Kan va så att du saknar några drivrutiner även. Brukar bli så när man installerat om datorn, slöar ner den mer /mindre

hej,

Jo det har jag funderat på ock kollat upp alla drivrutiner som finns och behövs är installerade och upp to date. Angående överhettning så var det ett problem i början men inte längre då jag har moddat datorn lite för bättre luft intag samt byt ut all kylpasta mor articsilver så drog ner värmen med 20-30 grader på bara det, så inga större problem med värmen ligger runt 35-40 idle och 50-80 i max load. Så vet inte riktigt själv vad det kan vara :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jim003:

Hej jag har en MSI GE620DX som har blivit väldigt seg jämfört sen när jag köpte den för lite över ett år sen, så jag köpte en SSD hårddisk och stoppa in i den för ca 4 månader sen och nu är den ännu segare av någon anledning. går knappt att surfa på stör andra enheter i nätverket så som tv:n så jag trodde det var något seriöst fel så jag installera om den men det vart likadant på en gång nästan och det spelar ingen roll vad jag gör med den har virus sökt med olika program men inget hittat (endast haft ett virus program åt gången) rensat på diverse program och annat skräp så jag har slut på ider. så tänkte höra med er här om ni har någon ide om vad det kan vara eller något som kan hjälpa?

Tack på förhand

Mvh Max

Hej.Hur bar sig datorn åt då du nyss bytt till SSD,n.Det låter lite som att du säger att efter ett tag blev den riktigt slö?

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-OD:

Hej.Hur bar sig datorn åt då du nyss bytt till SSD,n.Det låter lite som att du säger att efter ett tag blev den riktigt slö?

när jag precis hade installerat ssd:n så var han jätte pigg som den ska vara och borde vara men efter ca 4-5 månader så har den blivit halvt oduglig slö som fan både i windows andra program och uppstart. och skulle jag installera om den så blir den normal ett litet tag

Permalänk
Medlem

Hur mycket ledigt har du på ssd? vilket märke?

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTin:

Hur mycket ledigt har du på ssd? vilket märke?

det är en Kingston SSD V300 120GB och det är 67GB ledigt på den

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jim003:

det är en Kingston SSD V300 120GB och det är 67GB ledigt på den

Den skall inte behöva vara seg när det är 67gig kvar jag har en Samsung som hade 15 kvar och den fungerade som vanligt utom vid stora filförflyttningar.Det kan vara så att du fått in något annat skit i datorn.Har du Antivirusprogram,sywareprogram
och i så fall vilka.Vad är segast uppstarten eller efter?

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTin:

Hur mycket ledigt har du på ssd? vilket märke?

Skrivet av S-OD:

Den skall inte behöva vara seg när det är 67gig kvar jag har en Samsung som hade 15 kvar och den fungerade som vanligt utom vid stora filförflyttningar.Det kan vara så att du fått in något annat skit i datorn.Har du Antivirusprogram,sywareprogram
och i så fall vilka.Vad är segast uppstarten eller efter?

nej ingenting sånt bara windows egna skit just nu, har testat panda och nya norton men inget av dom hitta något specielt. det är efter när han kommer in i windows så tar det tid att ladda program och jag har bara det allra nödvändigaste på auto start drivrutiner och nåt utility program för att dator ska fungera som han borde, och sen när man ska starta program senare så tar det lång tid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jim003:

nej ingenting sånt bara windows egna skit just nu, har testat panda och nya norton men inget av dom hitta något specielt. det är efter när han kommer in i windows så tar det tid att ladda program och jag har bara det allra nödvändigaste på auto start drivrutiner och nåt utility program för att dator ska fungera som han borde, och sen när man ska starta program senare så tar det lång tid.

Ta hem Malwarebytes klicka i kör testperiod för programmets fullskydd (realtidsskydd).Kör en fullscanning.Skanna sen med ESET online skanner.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.