Lenovo Thinkpad e540 - Problem installera windows 7

Permalänk
Medlem

Lenovo Thinkpad e540 - Problem installera windows 7

Har nyligen köpt in en ny laptop till firman - en Lenovo Thinkpad e540 tillsammans med winodws 8.
Dock så krävs windows 7 för att kunna köra en del mjukvara som vi arbetar med.

Jag har gått in i BIOS och ändrat boot till cd. Försöker jag installera med W7 32bitars går det inte. Försöker jag starta skivan och det blir svart i 3 sekunder och därefter går den tillbaka till bootordningen.

Startar jag med 64bitars-skivan så börjar den arbeta och följande scenario utspelas:

Sen står den och tuggar i någon minut och visar det ni såg i slutet på klippet innan den blir tyst och ingenting mer händer på flera timmar.

Någon som har en aning om vad problemet kan vara? All hjälp och tips uppskattas så kan jag försöka felsöka problemet

MVH BIRDIE13

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk

Låter som att den inte vill läsa från dvdn. Pröva att gör ett usbminne med Windows på och boota därifrån?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < )

Permalänk
Medlem
Skrivet av struggler:

Låter som att den inte vill läsa från dvdn. Pröva att gör ett usbminne med Windows på och boota därifrån?

Jo, men det är ju konstigt att den börjar arbeta från CDn men sedan helt plötsligt slutar

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem

Testat att installera via USB nu utan något vidare resultat. Testade både 32 och 64bitars systemen. Förloppet blev ungefär detsamma som när man körde via installationsskivan.

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem

Kolla i bios så inte den står inställd i Secureboot Enable.

Det hade vi problem med när vi skulle köra igång nya Lenovo t440 serien.

Ligger under security där i bios.

Visa signatur

c:\spel