Ni med 5970, hur får ni båda gpuerna att jobba? Litecoin

Permalänk
Medlem

Ni med 5970, hur får ni båda gpuerna att jobba? Litecoin

Hej,

Jag får inte båda gpuer att jobba på mitt 5970. Någon som har en färdig paketlösning som funkar?
Drivare, miner och inställnignar?

Jag har provat cgminer och guiminer men får samma resultat med båda. En gpu funkar men med två så kraschar datorn eller så får jag väldigt låga haschrates.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Hej,

Jag får inte båda gpuer att jobba på mitt 5970. Någon som har en färdig paketlösning som funkar?
Drivare, miner och inställnignar?

Jag har provat cgminer och guiminer men får samma resultat med båda. En gpu funkar men med två så kraschar datorn eller så får jag väldigt låga haschrates.

Titta i stora tråden för Litecoin setup

Jag och någon till har postat inställningar för 5970 där.

Jag kör cgminer 3.7.2.

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragnet:

Titta i stora tråden för Litecoin setup

Jag och någon till har postat inställningar för 5970 där.

Jag kör cgminer 3.7.2.

Japp nu så rullar det fint, tack tack!

Nu blir det bara att försöka få det stabilt i högre klock och intensity, jag tror att det är nätagget på nätta 400W so inte orkar med, det är en HP xw4600 Workstation så nu måste jag modda ett atx-agg för att det ska lira. Ligger på nätta 530Kh/s nu och det här kortet ska ju vara god för nära 800.

Men nu fattar jag inte, mäts det olika hur mycket korten minar för? 530 Kh/s står det i cgminer, och i mining hardware comparison mäts det i Mhash/s

Är det normalt som det är för mig med 530 Kh/s, är det detsamma som 530 Mhash /s?
Eller är Kh/s = Khash/s så jag minar med en bråkdel av vad kortet ska klara av?

Så här står det i cgminer med mitt 5970 oklockat och med intensity 12:
cgminer version 2.11.4 - Started: [2014-02-22 11:17:03]
--------------------------------------------------------------------------------
(5s):528.1K (avg):527.0Kh/s | A:2 R:0 HW:0 U:0.5/m WU:158.8/m
ST: 2 SS: 0 NB: 5 LW: 33 GF: 0 RF: 0

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Japp nu så rullar det fint, tack tack!

Nu blir det bara att försöka få det stabilt i högre klock och intensity, jag tror att det är nätagget på nätta 400W so inte orkar med, det är en HP xw4600 Workstation så nu måste jag modda ett atx-agg för att det ska lira. Ligger på nätta 530Kh/s nu och det här kortet ska ju vara god för nära 800.

Men nu fattar jag inte, mäts det olika hur mycket korten minar för? 530 Kh/s står det i cgminer, och i mining hardware comparison mäts det i Mhash/s

Är det normalt som det är för mig med 530 Kh/s, är det detsamma som 530 Mhash /s?
Eller är Kh/s = Khash/s så jag minar med en bråkdel av vad kortet ska klara av?

Så här står det i cgminer med mitt 5970 oklockat och med intensity 12:
cgminer version 2.11.4 - Started: [2014-02-22 11:17:03]
--------------------------------------------------------------------------------
(5s):528.1K (avg):527.0Kh/s | A:2 R:0 HW:0 U:0.5/m WU:158.8/m
ST: 2 SS: 0 NB: 5 LW: 33 GF: 0 RF: 0

Några Mhash får man inte på GPUer när det gäller scrypt, isåfall kollar du hardware comparison för Bitcoin eller andra SHA256-mynt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blade80:

Hej,

Jag får inte båda gpuer att jobba på mitt 5970. Någon som har en färdig paketlösning som funkar?
Drivare, miner och inställnignar?

Jag har provat cgminer och guiminer men får samma resultat med båda. En gpu funkar men med två så kraschar datorn eller så får jag väldigt låga haschrates.

ursäkta men kör du Crossfire då eller? för detta kort har endast en GPU inte dubbla det är väl isåfall 5990 som skulle tänkas kunna ha det.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

ursäkta men kör du Crossfire då eller? för detta kort har endast en GPU inte dubbla det är väl isåfall 5990 som skulle tänkas kunna ha det.

De hade inte det namnschemat på den serien. Det är två st gpuer på det kortet.
"
Codenamed Hemlock, the Radeon HD 5900 series was announced on October 12, 2009, starting with the HD 5970.[9] The Radeon HD 5900 series utilizes two Cypress graphics processors and a third-party PCI-E bridge, similar to Radeon HD 4800 X2 series graphics cards; however, AMD has abandoned the use of X2 moniker for dual-GPU variants starting with Radeon HD 5900 series, making it the only series within the Evergreen GPU family to have two GPUs on one PCB.
"

https://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blade80:

De hade inte det namnschemat på den serien. Det är två st gpuer på det kortet.
"
Codenamed Hemlock, the Radeon HD 5900 series was announced on October 12, 2009, starting with the HD 5970.[9] The Radeon HD 5900 series utilizes two Cypress graphics processors and a third-party PCI-E bridge, similar to Radeon HD 4800 X2 series graphics cards; however, AMD has abandoned the use of X2 moniker for dual-GPU variants starting with Radeon HD 5900 series, making it the only series within the Evergreen GPU family to have two GPUs on one PCB.
"

https://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&...

ok ok ja frågar man inget får man inget veta

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

ok ok ja frågar man inget får man inget veta

Nä samma för mig när det gäller mining

Man blir klokare för varje dag...OM man vågar ställa "dumma" frågor

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.