Permalänk
Medlem

Externt ljudkort eller inbyggt

Hej! Har funderat lite på att dra hem ett ljudkort. Täntke mig ett ASUS Xonar D1, Tänkte bara fråga om det är stor skillnad på det och mitt inbyggda som jag har i mitt moderkort. Moderkortet är http://www.asus.com/Motherboards/MAXIMUS_VI_FORMULA/

Tackar på förhud!

Permalänk
Medlem

Står det något om det är ett speciellt inbyggt ljudkort i moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Står det något om det är ett speciellt inbyggt ljudkort i moderkortet?

SupremeFX Formula - Amazing 120dB signal-to-noise ratio with integrated 600ohm-headphone amplifier

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mabjo10:

SupremeFX Formula - Amazing 120dB signal-to-noise ratio with integrated 600ohm-headphone amplifier

ROG SupremeFX Formula 8-Channel High Definition Audio CODEC
- Supports : Jack-detection, Multi-streaming
- SupremeFX Shielding Technology
- Cirrus Logic® CS4398 DAC: 120 dB SNR, -107 dB THD+N (Max. 192 kHz/ 24 -bit)
- TI 6120A2 high fidelity headphone amplifier
- WIMA® film capacitors
- ELNA® premium audio capacitors
- High-fidelity audio OP AMP(s)
- Differential circuit design

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Står det något om det är ett speciellt inbyggt ljudkort i moderkortet?

är sketen på detta med ljud, men vad jag läst så ska ett externt ljudkort vara så mycket bättre

Permalänk
Medlem

Det är ju klart att det är en viss skillnad (dock har jag inte testat ditt moderkort) men det beror ju på, är du en sån som vill ha det bästa ljudet så misstänker jag att får du ju skaffa bra headset/högtalare och allt vad det heter också, jag kör på integrerat ljud och tycker att allt låter prima, men jag är inte en supermega audiophile heller :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virelai:

Det är ju klart att det är en viss skillnad (dock har jag inte testat ditt moderkort) men det beror ju på, är du en sån som vill ha det bästa ljudet så misstänker jag att får du ju skaffa bra headset/högtalare och allt vad det heter också, jag kör på integrerat ljud och tycker att allt låter prima, men jag är inte en supermega audiophile heller :).

alright! alltså, är helt klart nöjd med ljudet i detta moderkortet, men är bra sugen på att testa ett externt. Grejen med dem vanliga inbyggda brukar ju vara det att micken hörs som ett anus. + att mitt headset suger röv också.