Hårddisken försvinner

Permalänk
Medlem

Hårddisken försvinner

Hej, Skaffade precis en SSD och installerade windows 7 och allt gick bra, sedan satte jag i min 1000gb hårddisk och skaffade origin, steam osv på den (formaterade den före).
Men cirka 1 vecka efter och jag ska ladda ner något så försvinner den och den går inte att hitta?

Förlåt för riktigt dålig förklaring vet inte hur jag ska säga det : /

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lucaas10:

Hej, Skaffade precis en SSD och installerade windows 7 och allt gick bra, sedan satte jag i min 1000gb hårddisk och skaffade origin, steam osv på den (formaterade den före).
Men cirka 1 vecka efter och jag ska ladda ner något så försvinner den och den går inte att hitta?

Förlåt för riktigt dålig förklaring vet inte hur jag ska säga det : /

Kolla alla sladdar osv. Ifall allt är felfritt kan det vara en defekt SSD, har hänt mig ett par ggr.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Kolla alla sladdar osv. Ifall allt är felfritt kan det vara en defekt SSD, har hänt mig ett par ggr.

Jo men allt fumgerar normalt tills jag använder den hårddisken sen om jag startar om funkar den igen.
alla kablar sitter fast som de ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Kolla alla sladdar osv. Ifall allt är felfritt kan det vara en defekt SSD, har hänt mig ett par ggr.

Defekt ssd? Det är hdd som försvinner.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av morxy49:

Defekt ssd? Det är hdd som försvinner.

Ahh, fattade fel

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hade ett liknande problem för länge sedan. uppgraderade mitt BIOS (Med en äldre BIOS version) och då fungerade det för mig. Var dock min SSD som inte syntes. Fråga syns disken i BIOS, eller bara i windows? antar att du har windows.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"