Allt om elavtalet Alltid.se

Permalänk
Medlem

Allt om elavtalet Alltid.se

Vad tror ni om detta? Alltid.se
Fasta priser oavsett el konsumtion och tips och belöningar för att hålla konsumtionen nere.
Webbentreprenören Anton Johansson vill ge elbranschen ny spänning.
Någon som testat och kan berätta mer?

Permalänk
Medlem

Låter intressant
Tror nästan jag kan halvera min månadskostnad om jag byter...

http://www.ehandel.se/Antons-El-handel-ska-bli-elmarknadens-S...

Permalänk
Medlem

Gah, att jag inte hittade detta för en månad sen. Aja, får låta mitt avtal gå ut så blir det byte. Jag gillar entreprenörer som tänker lite mer modernt och provar på lite nytt för att skaka om en gammal marknad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Gah, att jag inte hittade detta för en månad sen. Aja, får låta mitt avtal gå ut så blir det byte. Jag gillar entreprenörer som tänker lite mer modernt och provar på lite nytt för att skaka om en gammal marknad.

Tror han la upp sidan igår, så du har inte missat något

Permalänk
Sötast

Lite sugen är man allt, men jag har inte en aning om vad/vem företaget är, finns absolut ingen information.

Permalänk
Hedersmedlem

Intressant. Svårt att se hur det ska gå runt.. jag menar, vi storkonsumenter drar ju en del. Tänk Bitcoinmining, lär ju ta död på Alltid.se

Men, om det fungerar så blir det nog ett byte.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Intressant. Svårt att se hur det ska gå runt.. jag menar, vi storkonsumenter drar ju en del. Tänk Bitcoinmining, lär ju ta död på Alltid.se

Men, om det fungerar så blir det nog ett byte.

"Även om ditt elabonnemang är ett fastprisabonnemang så är det fasta priset beräknat på normal förbrukning av el. Vi måste kunna debitera dig extra om du använder vår tjänst utöver vad vi skulle kunna förvänta oss. Därför innehåller avtalet skrivningar om detta."

http://alltid.se/villkor/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Bokmärker detta.
¨
Om man byter då måste man säga upp sitt nuvarande själv och sen teckna detta sista datum nuvarande elbolaget är slut eller hur?
Typ som när man byter bredband etc.

Aldrig direkt brytt mig om att byta elbolag men tycker det man har är lite för dyrt.

Det fasta kan jag inte byta men kostar runt 130-150kr per månad.
Det andra kan jag ju dock byta ut och det ligger på ca 250 i månaden.

Så om man bara provar det billiga för 169:- utan lång bindning så blir det ju billigare bara där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daempull:

"Även om ditt elabonnemang är ett fastprisabonnemang så är det fasta priset beräknat på normal förbrukning av el. Vi måste kunna debitera dig extra om du använder vår tjänst utöver vad vi skulle kunna förvänta oss. Därför innehåller avtalet skrivningar om detta."

http://alltid.se/villkor/

Skickades från m.sweclockers.com

Frågan är vad de anser vara en normal förbrukning? Kan inte hitta någon information om detta.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av daempull:

"Även om ditt elabonnemang är ett fastprisabonnemang så är det fasta priset beräknat på normal förbrukning av el. Vi måste kunna debitera dig extra om du använder vår tjänst utöver vad vi skulle kunna förvänta oss. Därför innehåller avtalet skrivningar om detta."

http://alltid.se/villkor/

Skickades från m.sweclockers.com

Ah svar på tal. Så lat var jag. Tack.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuseCube:

Frågan är vad de anser vara en normal förbrukning? Kan inte hitta någon information om detta.

Testa kontakta deras support.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Även om det verkar vara en ny spelare som hittat på detta så är det Borås Elhandel som ligger bakom detta och de i sin tur är en del av Vattenfall koncernen. Tror inte de hittar på något som är till kundens bästa tyvärr.

Permalänk

Så du har ett fast pris och får betala mer om du förbrukar mer? Då låter mitt vanliga avtal från fortum bättre där jag betalar för det som jag förbrukar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Så du har ett fast pris och får betala mer om du förbrukar mer? Då låter mitt vanliga avtal från fortum bättre där jag betalar för det som jag förbrukar.

Skickades från m.sweclockers.com

Beror ju helt på inom vilka ramar det gäller eller hur.

Jag betalar 250 i månaden för min el 250-270kWh (räknar då såklart inte nätavgifter då det är separat, den ligger på 150 i månaden)

Om jag kan få fastpris för 169:- månaden utan bindning är det nästan 100kr billigare, vilket är rätt stor deal.
Ska kontakta dom i veckan och höra inom vilka ramar deras normalförbrukning ligger iaf, då jag kommer säga upp mitt om det låter bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Beror ju helt på inom vilka ramar det gäller eller hur.

Jag betalar 250 i månaden för min el 250-270kWh (räknar då såklart inte nätavgifter då det är separat, den ligger på 150 i månaden)

Om jag kan få fastpris för 169:- månaden utan bindning är det nästan 100kr billigare, vilket är rätt stor deal.
Ska kontakta dom i veckan och höra inom vilka ramar deras normalförbrukning ligger iaf, då jag kommer säga upp mitt om det låter bra.

Om du använder 250-270 kWh i månaden så innebär det 3000-3240 kWh per år och det tror inte jag att de anser är normalt. Du hamnar nog på det som kostar 239 eller mest troligt 309 kr i månaden. Här kommer det mest otydliga in med detta företag och det är vilka intervaller de anser är normalt till vilken kostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downey:

Om du använder 250-270 kWh i månaden så innebär det 3000-3240 kWh per år och det tror inte jag att de anser är normalt. Du hamnar nog på det som kostar 239 eller mest troligt 309 kr i månaden. Här kommer det mest otydliga in med detta företag och det är vilka intervaller de anser är normalt till vilken kostnad.

Dom alternativen finns inte ens för mig.

1rok 1 person.
Max är 169:- Utan bindning.

Men får se vad dom säger sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Dom alternativen finns inte ens för mig.

1rok 1 person.
Max är 169:- Utan bindning.

Men får se vad dom säger sen.

Jo precis, kruxet blir att de troligen anser att en normalanvändning av el i en 1:a för en person ligger under 2000 kWh vilket innebär att det blir som i villkoren att du kommer få betala mer än 169 kr.

Permalänk
Medlem

77 öre KWH, nah.. jag har nog faktiskt billigare med mina 56 öre genom min hyresvärd.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Någon som testat detta än? Jag skulle tjäna ungefär en hundring i månaden om jag blir kund där...

Permalänk
Medlem

Jag ansökte och fick ett annat pris då jag har högre förbrukning än normalt. Så avstod erbjudandet. Skulle bli 379kr/månaden för min del.. En tvåa och jag är själv i lägenheten.

Då ligger jag i snittet på ett år billigare med det jag har i dagsläget. Ligger mellan 300-400kr /månad senaste året beroende på sommar/vinter.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Jag ansökte och fick ett annat pris då jag har högre förbrukning än normalt. Så avstod erbjudandet. Skulle bli 379kr/månaden för min del.. En tvåa och jag är själv i lägenheten.

Då ligger jag i snittet på ett år billigare med det jag har i dagsläget. Ligger mellan 300-400kr /månad senaste året beroende på sommar/vinter.

Ok, då är det nog meningslöst att jag försöker, ligger på ungefär samma nivå som du.

Permalänk
Medlem

Skadar inte att ansöka. De skickar ett mail några dagar efter man fyllt i formuläret och antingen accepterar de din ansökan eller så kommer de med ett motbud, gör man inget 72h efter erbjudandet händer inget.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Ok, tack! Ska ta och slänga in en så får vi se.

Permalänk
Medlem

Men hur funkar det med den fasta avgiften för användning av nätet? Det är väl alltid EON som ska ha pengar för den? Tillkommer den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tweak:

Men hur funkar det med den fasta avgiften för användning av nätet? Det är väl alltid EON som ska ha pengar för den? Tillkommer den?

Inte alltid Eon som ska ha den. Men det är alltid den som äger nätet som ska ha sin del av kakan.
Så det är självklart även en nätavgift som tillkommer för detta. I ditt fall verkar det vara Eon. Jag har Fortum.

Står även på Alltid.se "Ingår nätavgiften? Nej, nätavgiften ingår inte i ditt abonnemang via Alltid." http://alltid.se/kundservice/

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Hoppas alla tänker på att ni betalar nätavgifterna också, så om ni i dagsläget får allt på en faktura och den ligger på ja vi säger ca 300kr/mån så inkluderar det både elhandel och elnät...

Kolla först på specifikationen vad ni betalar i dagsläget, för bor ni i lägenheter så kommer ni knappast spara 100-lappar i månaden...

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Alltid.se - fast elpris?

Fick ett mail från alltid.se som erbjuder fast elpris här är mailet

Citat:

Gratis el i 3 månader!
Hej,

Har du hört talas om Alltid? En sprillans ny prenumerationstjänst på el för dig som bor i lägenhet. På samma sätt som du betalar en fast summa för ditt Spotify eller Netflix-konto kan du nu betala för din el. Glöm kilowattimmar och strul, med Alltid betalar du en fast summa varje månad.

Du kan enkelt se hur mycket el du konsumerar varje månad. Om du är mer sparsam än genomsnittet får du belöningar – det ska vara kul att vara el-smart. Du använder alltid miljöel via Alltid.

Superbra tycker jag, därför har jag tillsammans med Anton som arbetar på Alltid tagit fram en sommarpresent till er.

I tre månader får du el från Alltid helt kostnadsfritt. Ta emot din sommarpresent här. Om du har några frågor, hör gärna av dig till mig eller till kundservice@alltid.se.

Ha en härlig och el-smart sommar!

Någon som använder detta?
Gjorde deras kalkylator på sidan och kunde få strax över 200kr/mån jämfört med mitt nuvarande ca 800kr/mån.

Låter skumt men tänkte kolla om det är legit!

Permalänk

kan vara fejk står ju bara att du blir belönad om du håller dig under genomsnittet. då lär du få straff om du hamnar över som lär överväga belöningen

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Inaktiv

Har svårt att hitta vem som står bakom webbsidan. Så något är väldigt fel. Telefonnumret under kundservice verkar vara ett privatnummer.

Permalänk
Relik 📜

Kan inte står för hur seriösa Alltid är, men Anton Johansson som ligger bakom företaget är välkänd entrepenör. Han har bland annat jobbat med Osom och Twingly. http://about.me/antonjohansson

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S