fractal design define r4 3.5 frontjack sönder

Permalänk
Medlem

fractal design define r4 3.5 frontjack sönder

Hej!

Jag använder det bakre 3.5 mm ljudjacket för högtalarna som jag har på när jag inte spelar CS Go, och det främre använder jag för hörlurar och CS Go. Problemet är att hörlurssladden brukar fastna i stolen vilket resulterade för 30 min sedan att frontpaneljacket gick sönder... Inget ljud därifrån. Jag testade att koppla hörlurarna till jacket på bakpanelen men då får jag MONO ljud, även fast det står stereo. Samma händer när jag kopplade in USB-enhet som konverterar 3.5mm till usb. Då får jag också monoljud i hörlurarna. USB-enheten fick jag med mina nuvarande hörlurar, sound blaster tactic3d sigma.

Vad ska jag göra? Finns det något att köpa som kan laga hörlursjacket på frontpanelen eller ersätta den?

Permalänk
Medlem

Fast detta låter ju som ett problem med hörlurarna, inte frontpanelen? Eller mjukvaruinställningar. Om du får mono i bakre och samma i USB säger det väl sig självt?

Visa signatur

| Fractal Design R4 | Asus Maximus VII Hero | Intel i7 4970k | Asus R290X DirectCU | Corsair HX850W | TEAM 16GB 2133 Mhz | Samsung 840 PRO 256GB SSD | WD RED 3TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av wreckan:

Fast detta låter ju som ett problem med hörlurarna, inte frontpanelen? Eller mjukvaruinställningar. Om du får mono i bakre och samma i USB säger det väl sig självt?

Sladden fastnade i stolen. När jag skulle ställa mig upp drogs hörlursladden som satt i frontpanelen vilket resulterade i att jag måste hålla hörlurs3.5 intaget i ett speciellt läge för att ljudet skall fungera. Så fråntpanel-3.5 intaget är definitivt sönder.

Men ska testa hitta mjukvara till mina hörlurar.

Permalänk
Skrivet av Redblaze:

Sladden fastnade i stolen. När jag skulle ställa mig upp drogs hörlursladden som satt i frontpanelen vilket resulterade i att jag måste hålla hörlurs3.5 intaget i ett speciellt läge för att ljudet skall fungera. Så fråntpanel-3.5 intaget är definitivt sönder.

Men ska testa hitta mjukvara till mina hörlurar.

Kan vara så att kontakten till 3.5mm uttaget har lossnat lite smått bakom frontpanelen, bara "slita" upp o titta, hände mig en gång.

Men som ovan redan sagt, får du konstigt ljud från bakre och usb konverter, så är det ju något knas med headset/hörlurarna oxå... Säger sig själv ju

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Mitt front-audio gick också sönder och då mailade jag bara Fractal Designs kundsupport och de skickade ut en ny till mig mot serienumret och adress

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Redblaze:

Sladden fastnade i stolen. När jag skulle ställa mig upp drogs hörlursladden som satt i frontpanelen vilket resulterade i att jag måste hålla hörlurs3.5 intaget i ett speciellt läge för att ljudet skall fungera. Så fråntpanel-3.5 intaget är definitivt sönder.

Men ska testa hitta mjukvara till mina hörlurar.

Mitt jack gick också sönder på R4, ganska lätt. Jag mailade FD och fick en ny ljudmodul till frontpanele, den ssitter bara med två skruvar och är lätt att byta. Det går inte att laga eller bara byta jacket, det är inte byggt så.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

FD's kundtjänst är grym i sådana ärenden. Min usb i toppen gick sönder, mail med kvitto-referens, 2-3 dagar senare hade jag helt nytt i brevlådan.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Har installerat mjukvara för mina hörlurar, men skypeljudet är konstigt och jag har fortfarande mono i hörlurarna... http://www.fractal-design.com/home/contact-us är detta länken som ni använde för att få nytt?

Permalänk
Skrivet av Redblaze:

Har installerat mjukvara för mina hörlurar, men skypeljudet är konstigt och jag har fortfarande mono i hörlurarna... http://www.fractal-design.com/home/contact-us är detta länken som ni använde för att få nytt?

Men mono-ljud får du ju även om du testar bakre utgången och ditt usb-"ljudkort"... Så testa med andra hörlurar/headset först

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Men mono-ljud får du ju även om du testar bakre utgången och ditt usb-"ljudkort"... Så testa med andra hörlurar/headset först

Förlåt kära vänner, känner mig helt dum -.- det var hörlurarna som gått sönder! Som tur är frontpanel-intaget intakt. Har ingen aning varför jag antog att det var frontpanelen utan att testa hörlurarna... Blir att införskaffa nya! Tack för alla svar och hjälp!