Permalänk

Skjuts från sthlm till norrtälje

Tjabba, någon vänlig själ som har tråkigt som skulle vilja köra lite bil mitt i natten?
Jag sitter fast i Hallunda och skulle vilja ta mig till norrtälje, nästa buss går inte för ens om 4 timmar. Och jag orkar inte vänta! Finns de någon vänlig människa som vill köra bil, kan ju ta tunnelbanan(om den går) och möta upp för att få skjuts!

I know this is a long shot, but worth a try

Permalänk
Medlem

Det är nästan smidigast att vänta, det är trots allt väldigt kort bit. Om inte annat så brukar bussar till söderhall och rimbo gå tidigt och därifrån är det långt ifrån omöjligt att få skjuts. Men serri, det är enklare att bara ta sig ombord på en stadsnattbuss och åka runt en två varv i stan för att hålla värmen än att börja ta sig till NE mitt i natten. De kanske t.o.m. har lediga platser nattgibb på matrix.
Jag antar att taxi för fem hundra inte är på tal. Och det är lite sent för budtaxi sthlm-NE.
Det finns även andra gamla stockholmsvägen, den som går förbi Linneladan, är alltid någon som ska ta sig till Furusund och därifrån så enkelt få skjuts där.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Det är nästan smidigast att vänta, det är trots allt väldigt kort bit. Om inte annat så brukar bussar till söderhall och rimbo gå tidigt och därifrån är det långt ifrån omöjligt att få skjuts. Men serri, det är enklare att bara ta sig ombord på en stadsnattbuss och åka runt en två varv i stan för att hålla värmen än att börja ta sig till NE mitt i natten. De kanske t.o.m. har lediga platser nattgibb på matrix.
Jag antar att taxi för fem hundra inte är på tal. Och det är lite sent för budtaxi sthlm-NE.
Det finns även andra gamla stockholmsvägen, den som går förbi Linneladan, är alltid någon som ska ta sig till Furusund och därifrån så enkelt få skjuts där.

När du svara var jag på väg till första bussen hem, löste de hela och fick sova 4 timmar
Men femhundra för en tax från sthml till NE är drömpris, då hade jag åkt dirr! För att åka taxi sthm till NE från typ säg danderyd kostar cirka 1000 minst!
Så varfifrån jag vart (hallunda) kanske 1500-2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av skytrax89:

kostar cirka 1000 minst!

Allt blir sämre

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.