Mailserver och egen domän, vilken ska man välja?

Permalänk

Har genomgående bra att säga om One. Har varit kund hos dem sedan 10 år tillbaka och har haft flera domän där.
Billigt och bra. Kanonbra support oavsett vad man må fråga.

Permalänk

Egen server (sätt upp dyndns i routern för att hantera den dynamiska IP-adressen - kostar några få kronor per år för en egen domän). Linux + zarafa community edt (http://www.zarafa.com/content/editions) outlook support och z-push ingår. Enda nackdelen är om du är osäker på driftsäkerheten (som du nämnde) - men annars borde det täcka in allt. Annat alternativ är http://www.axigen.com/ där 5 anv verkar vara gratis inkl addon för både outlook connector och sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Vad tror ni om one.com? Har ungefär samma tankar som trådskaparen och funderar på att lägga mitt där, molnlagringen lockar lite också.

Extremt segt och rent värdelösa svarstider. Supporten är dock väldigt bra får jag medge. Man får vad man betalar för.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Extremt segt och rent värdelösa svarstider. Supporten är dock väldigt bra får jag medge. Man får vad man betalar för.

Det stämmer bra på deras www-hosting, det är dock inget som stör om man kör mailen via dem.

Permalänk
Medlem

Är det webmailen du är på jakt efter så skall du i så fall välja Surftown, de är -så vitt jag vet - de enda som erbjuder Open-Xchange mail i Sverige.
Surftown samt One.com har samma prissättning, ca 430:- år ett.

Dessvärre kräver One.com att du har din domän hos dem, tillkommer en extra kostnad om du vill flytta senare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SajtXL:

Är det webmailen du är på jakt efter så skall du i så fall välja Surftown, de är -så vitt jag vet - de enda som erbjuder Open-Xchange mail i Sverige.
Surftown samt One.com har samma prissättning, ca 430:- år ett.

Dessvärre kräver One.com att du har din domän hos dem, tillkommer en extra kostnad om du vill flytta senare

Är det som MS egna Exchange?