Huawei avtäcker surfplattan Mediapad X1 – "världens minsta 7-tummare"

Permalänk
Melding Plague

Huawei avtäcker surfplattan Mediapad X1 – "världens minsta 7-tummare"

Kinesiska Huawei slår på stort under Mobile World Congress 2014 och avtäcker surfplattan Mediapad X1, som sägs vara världens minsta i storleksklassen sju tum.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Läste om den i tidningen idag och tänkte att det här skriver väll swec om.
Låter verkligen intressant, skulle gärna se ett test av den

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Jag fick väl stora iPhone phablet vibbar av designen

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Undrar vem som blir först med att skippa sorgkanterna helt på alla 4 sidor av skärmen?
Det är väl ändå där vägen slutar.

Hoppas det inte blir Apple, för då börjar dom väl stämma alla andra för att ha snott "deras ide".

Permalänk
Medlem

Stämning om 3.. 2.. 1..
Snygg surfplatta för övrigt. Stilren design.

Permalänk
Medlem

Huawei leder alla andra OEMs när det gäller vikt och mått. Problemet är deras mjukvara och långsamma/sporadiska uppdateringar.

Vore dock kul om de kunde komma ut med en slimmad 8.3-8.5" platta också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Snusfri

Vem använder egentligen en dvärgplatta i 7"?
För liten för film-koll när man är på resande fot och slösurf.

Ge mig en 12" platta som man kan göra något vettigt med, min 10" känns för liten den med.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skäggig legend

iPhone 5/s design? xDD extremt snygg!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

ganska många redan som tycker att den påminner om något....

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsSvensson:

Undrar vem som blir först med att skippa sorgkanterna helt på alla 4 sidor av skärmen?
Det är väl ändå där vägen slutar.

Hoppas det inte blir Apple, för då börjar dom väl stämma alla andra för att ha snott "deras ide".

Själv skulle jag inte vilja bli av med kanterna, var ska jag då hålla? Handtag på baksidan?

I övrigt imponerande batteri, kan bli något bra i klassen om även komponenterna är strömsnåla varianter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Vem använder egentligen en dvärgplatta i 7"?
För liten för film-koll när man är på resande fot och slösurf.

Ge mig en 12" platta som man kan göra något vettigt med, min 10" känns för liten den med.

Jag har Nexus 7. Alltså 7". Tycker den är helt perfekt i alla avseenden. Jag skulle kunna tänka mig en 8" då nästa platta från Google kommer vara 8" (Nexus 8).

- Går att hålla i en hand
- Väger lite
- Tar lite plats när man reser

För mig är det helt perfekt iaf. Precis som 12" verkar perfekt för dig. Jag skulle kalla 12" för fettoplatta.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Skrivet av CreX:

Jag har Nexus 7. Alltså 7". Tycker den är helt perfekt i alla avseenden. Jag skulle kunna tänka mig en 8" då nästa platta från Google kommer vara 8" (Nexus 8).

- Går att hålla i en hand
- Väger lite
- Tar lite plats när man reser

För mig är det helt perfekt iaf. Precis som 12" verkar perfekt för dig. Jag skulle kalla 12" för fettoplatta.

Kan säga att du hittar allt det där i LG's G Pad 8... 8", perfekt avvägda kanter för enhandsfattning (och jag har små händer). Tillräckliga prestanda, och enligt mig en superb skärm! Åk och kolla vetja.

Visa signatur

| Xeon 5650 @ 4.3GHz | EK Custom Watercooling | Asus Rampage III Extreme | 6 GB | GTX 980 | 120GB + 256GB SSD | Corsair 900D | AX-850 |

Permalänk
Avstängd

En blandning mellan en surfplatta och en telefon man inte kan ringa med

Permalänk
Medlem

Bäst att köpa den innan stämmer Huawei och sätter säljstopp.

Permalänk
Avstängd

Jag gillar att den har tunna skärmkanter och mindre döyta.

Men skulle ändå inte välja den framför en Nexus.
Huaweis MediaPad X1 sitter kvar på gamla Android 4.2 "Jelly Bean" och man får uppdateringar senare eller inte alls.
Mycket bättre med Nexus då får man snabbare uppdateringar, och senaste Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelshader:

Kan säga att du hittar allt det där i LG's G Pad 8... 8", perfekt avvägda kanter för enhandsfattning (och jag har små händer). Tillräckliga prestanda, och enligt mig en superb skärm! Åk och kolla vetja.

Såg att den fanns i Google Play Edition vilket är rätt sexigt. Synd bara att den kostar så mycket mer då... :S

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Den där såg grym ut. Äntligen nån annan än apple som skippar kanterna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Ser fram emot ett test på denna.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av THB:

Vem använder egentligen en dvärgplatta i 7"?
För liten för film-koll när man är på resande fot och slösurf.

Ge mig en 12" platta som man kan göra något vettigt med, min 10" känns för liten den med.

http://m.samsung.com/uk/consumer/mobile-devices/galaxy-note/tablets/SM-P9000ZKEBTU

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Den där såg grym ut. Äntligen nån annan än apple som skippar kanterna

Skickades från m.sweclockers.com

De hade nog alla gjort om inte Apple trodde att dom har ett patent på det dom måste försvara med näbbar o klor.

Permalänk
Medlem

Satsar 100kr på att apple stämmer dom inom en månad. Någon som är sugen på att satsa mot?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Går det ens att stämma ett kinesiskt bolag?

Permalänk
Inaktiv

"Världens minsta 7-tummare - endast 6,8 tum!" En sensation utan dess like.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

iPhone 5/s design? xDD extremt snygg!

Ser ju mer ut som en HTC telefon än en apple, kolla bara på baksidan, nästintill identisk kopia.

Permalänk
Medlem

Så går det när man inte skyddar sig! Sa åt 5S och Mini att inte talla på varandra men det kunde inte låta bli!
Nu sitter de där med en knodd som socialen får ta hand om.

Permalänk
Skrivet av CreX:

Såg att den fanns i Google Play Edition vilket är rätt sexigt. Synd bara att den kostar så mycket mer då... :S

Du måste inte ha google play edition, den är faktiskt "Helt ok" stock med. Kommer säkert någon bra rom till den också inom snar framtid. Jag är iaf sjukt nöjd med min

Visa signatur

| Xeon 5650 @ 4.3GHz | EK Custom Watercooling | Asus Rampage III Extreme | 6 GB | GTX 980 | 120GB + 256GB SSD | Corsair 900D | AX-850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelshader:

Du måste inte ha google play edition, den är faktiskt "Helt ok" stock med. Kommer säkert någon bra rom till den också inom snar framtid. Jag är iaf sjukt nöjd med min

Det är ju Google Play Edition som är "stock". Dessutom day 1 updates under en lång framtid. Nästa telefon jag köper kommer defintivt vara en Nexus eller Google Play Ed. Så sjukt less på 3e part som är sega, eller bara fullständigt fuckar sina updates med massa skit som laggar.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

En blandning mellan en surfplatta och en telefon man inte kan ringa med

Den går alldeles utmärkt att ringa med...

Visa signatur

☺ Jag gör aldrig fel, bara smärre misstag ☺