Permalänk
Medlem

Tips på snygga kablar

Hej! Kollar runt på kablar och vill ha något snyggt nu till datan. Vet att det finns något som kallas gör strumpor..

Men tänkte nu vända mig till sweclockers användare både för tips och inspiration.
Posta gärna bilder på era byggen

Tack på förhand

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5900x Chassi:Lian Li Lancool 2 Mesh GPU:Aorus 2070 Xtreme RAM: Gskill TridentZ neo 32gbModerkort: Asus RogStrix B550-F Gaming

Permalänk
Medlem

Vad för kablar pratar vi om exakt? NZXT gör ju sleevade extensions till nästan alla interna kablar, de flesta går att få tag på inhemskt utan problem (finns bl.a. på Dustin, CoolerKit, Inet osv). Är man lite händig och är beredd att lägga en massa tid på detta så kan man ju också sleeva själv.

http://www.nzxt.com/category/products/19-premium-cables

Dessa kör jag i mitt bygge och jag är väldigt nöjd med hur de ser ut. Finns i både svart och vitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chij:

Vad för kablar pratar vi om exakt? NZXT gör ju sleevade extensions till nästan alla interna kablar, de flesta går att få tag på inhemskt utan problem (finns bl.a. på Dustin, CoolerKit, Inet osv). Är man lite händig och är beredd att lägga en massa tid på detta så kan man ju också sleeva själv.

http://www.nzxt.com/category/products/19-premium-cables

Dessa kör jag i mitt bygge och jag är väldigt nöjd med hur de ser ut. Finns i både svart och vitt.

Ja de är sådana jag menar, fast skulle velat ha några i gul färg som matchar mitt moderkort och grafikkort.. Du vet ute om det finns några någonstans?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5900x Chassi:Lian Li Lancool 2 Mesh GPU:Aorus 2070 Xtreme RAM: Gskill TridentZ neo 32gbModerkort: Asus RogStrix B550-F Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakken:

Ja de är sådana jag menar, fast skulle velat ha några i gul färg som matchar mitt moderkort och grafikkort.. Du vet ute om det finns några någonstans?

Ouch, inget jag stött på tyvärr. Vet att det går att köpa gula modulära kablar till vissa CorsAir nätagg men har inte stött på ett helt sortiment liknande ovanstående från NZXT. Men ja du kan ju alltid sleeva själv Jag hade sleevat själv om jag hade haft tid och ork för det. Alltid kul att lära sig nåt nytt.

Men ja, någon annan kanske har full koll på vart man hittar en full uppsättning med gula, sleevade kablar

Permalänk
Medlem

Det finns personer som sleevar hela ditt nätagg i valfria färger för en slant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Det finns personer som sleevar hela ditt nätagg i valfria färger för en slant.

Et bra tips. men är det "det bästa tipset" Nja.

Det bästa tipset är att förklara, att det inte är något svårt alls, att göra själv.

Det följer med flera faktorer med att göra det själv.
Det blir billigare.
Det är roligt.
Och det viktigaste, du har gjort det själv.
Du kan titta på ditt verk och känna att detta har jag gjort.

Att känna känslan att man klarat av det själv, gjort det själv. Är ju en stor mening med hela Moddgrejen.

Att lämna över till någon snäll medlem som gör jobbet, utan att ha provat på själv först, måste kännas taskigt i självkänslan.

Som tips och inspiration vill jag skriva, prova själv först!

Du hittar inspiration här i tråden och i Galleriet finns tusentals bilder på sleevs.
Använd sökfunktionen för att hitta dels vart man kan köpa och hur man gör. (Och sök på tuben med "sleeve cables" )

Hela min poäng är att, det känns så mycket bättre när man gör det själv. Och det är verkligen inte svårt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Et bra tips. men är det "det bästa tipset" Nja.

Det bästa tipset är att förklara, att det inte är något svårt alls, att göra själv.

Det följer med flera faktorer med att göra det själv.
Det blir billigare.
Det är roligt.
Och det viktigaste, du har gjort det själv.
Du kan titta på ditt verk och känna att detta har jag gjort.

Att känna känslan att man klarat av det själv, gjort det själv. Är ju en stor mening med hela Moddgrejen.

Att lämna över till någon snäll medlem som gör jobbet, utan att ha provat på själv först, måste kännas taskigt i självkänslan.

Som tips och inspiration vill jag skriva, prova själv först!

Du hittar inspiration här i tråden och i Galleriet finns tusentals bilder på sleevs.
Använd sökfunktionen för att hitta dels vart man kan köpa och hur man gör. (Och sök på tuben med "sleeve cables" )

Hela min poäng är att, det känns så mycket bättre när man gör det själv. Och det är verkligen inte svårt.

Jag provade sleeva mitt "gamla" XFX 1250W nätagg, gjorde typ 5-6 kablar sen kasta jag skit*n i soptunnan och köpte ett nytt nätagg. Så extremt tråkigt var det! Ingenting för mig helt enkelt.

Så jag tipsade bara om att det finns ifall man vill. Nu har jag ej överlåtit något sleeve jobb till någon utan jag köpte färdig sleevade kablar, j*vligt bekvämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Jag provade sleeva mitt "gamla" XFX 1250W nätagg, gjorde typ 5-6 kablar sen kasta jag skit*n i soptunnan och köpte ett nytt nätagg. Så extremt tråkigt var det! Ingenting för mig helt enkelt.

Så jag tipsade bara om att det finns ifall man vill. Nu har jag ej överlåtit något sleeve jobb till någon utan jag köpte färdig sleevade kablar, j*vligt bekvämt.

Okej det var ju synd! Vart köpte du ditt keblage?

Skrivet av skog1s:

Et bra tips. men är det "det bästa tipset" Nja.

Det bästa tipset är att förklara, att det inte är något svårt alls, att göra själv.

Det följer med flera faktorer med att göra det själv.
Det blir billigare.
Det är roligt.
Och det viktigaste, du har gjort det själv.
Du kan titta på ditt verk och känna att detta har jag gjort.

Att känna känslan att man klarat av det själv, gjort det själv. Är ju en stor mening med hela Moddgrejen.

Att lämna över till någon snäll medlem som gör jobbet, utan att ha provat på själv först, måste kännas taskigt i självkänslan.

Som tips och inspiration vill jag skriva, prova själv först!

Du hittar inspiration här i tråden och i Galleriet finns tusentals bilder på sleevs.
Använd sökfunktionen för att hitta dels vart man kan köpa och hur man gör. (Och sök på tuben med "sleeve cables" )

Hela min poäng är att, det känns så mycket bättre när man gör det själv. Och det är verkligen inte svårt.

Du nämner många positiva saker som fått mig motiverad till att prova på det själv Sen läste jag att man alltid ska beställa mer en det behövs för att ''sleevarna'' krymper eller kortar ihop sig när man sleevat dom? Undrar bara om detta kan vara sant?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5900x Chassi:Lian Li Lancool 2 Mesh GPU:Aorus 2070 Xtreme RAM: Gskill TridentZ neo 32gbModerkort: Asus RogStrix B550-F Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakken:

Okej det var ju synd! Vart köpte du ditt keblage?

Du nämner många positiva saker som fått mig motiverad till att prova på det själv Sen läste jag att man alltid ska beställa mer en det behövs för att ''sleevarna'' krymper eller kortar ihop sig när man sleevat dom? Undrar bara om detta kan vara sant?

Inet
Men man måste kolla så att dom passar till just ditt nätagg annars gåre inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Et bra tips. men är det "det bästa tipset" Nja.

Det bästa tipset är att förklara, att det inte är något svårt alls, att göra själv.

Det följer med flera faktorer med att göra det själv.
Det blir billigare.
Det är roligt.
Och det viktigaste, du har gjort det själv.
Du kan titta på ditt verk och känna att detta har jag gjort.

Att känna känslan att man klarat av det själv, gjort det själv. Är ju en stor mening med hela Moddgrejen.

Att lämna över till någon snäll medlem som gör jobbet, utan att ha provat på själv först, måste kännas taskigt i självkänslan.

Som tips och inspiration vill jag skriva, prova själv först!

Du hittar inspiration här i tråden och i Galleriet finns tusentals bilder på sleevs.
Använd sökfunktionen för att hitta dels vart man kan köpa och hur man gör. (Och sök på tuben med "sleeve cables" )

Hela min poäng är att, det känns så mycket bättre när man gör det själv. Och det är verkligen inte svårt.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Prova att göra det själv. Gillar man att modda datorer m.m. så lär man sig detta ganska snabbt.

Visa signatur

Phanteks Enthoo Primo Intel i7 3930K@4.7Ghz Asus Rampage IV Extreme
Corsair DDR3 16GB 1600MHz Corsair AX 1500 3x R9 290x
Projekt tråd

Permalänk
Medlem

Som någon tidigare skrivit - testa själv istället!

Lite läsning & tips på hur du sleevar:

http://www.overclock.net/t/1175308/sleeving-the-beginners-guide
http://www.overclock.net/t/1262900/frequently-asked-sleeving-questions

Sedan tipsar jag att titta på Youtube, finns riktigt bra guider av Lutro0 och även andra. Bara att söka runt!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk

ska du sleeva så kan du ju beställa från denna hemsida.

http://www.stylingwebben.se/pc-modding-kylning/pc-modding/kab...

De har allt du behöver för att komma igång & sleeva dina datakablar, kanske är lite jobb i början men när du får igång tekniken flyter det på finfint.
lycka till!