r9 290 med andra utgångar

Permalänk
Medlem

r9 290 med andra utgångar

Jag funderar på att köpa ett 290, men jag kör en lite speciell eyefinity setup.

Har någon sett om det finns något 290 ute med andra anslutningar än de vanliga 2*DVI-d, HDMI och DP?
Ett kort med typ 6 st Display Port vore till exempel högintressant, jag har för mig att det fanns sådana för tidigare serier.
Men ett kort med DVI-I istället för -D, som de riktigt gammla korten vore också trevligt.

Anledningen är att jag kör en mix av digitala och analoga skärmar och jag vill helst få en så "ren" adapterlösning som möjligt.

Permalänk
Medlem

Inte ännu åtminstone, men brukar oftast vara någon tillverkare som släpper ett eyefinity kort. Dock brukar det ta sin tid.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk

"ASUS DC2 3-slots kort" brukar ha 4st DP och 2st DVI. De brukar släppas till de kraftigare korten och är både tysta, svala och god prestanda. Det borde komma ett till R9 290 tycker man

Hur många skärmar ska du köra?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

"ASUS DC2 3-slots kort" brukar ha 4st DP och 2st DVI. De brukar släppas till de kraftigare korten och är både tysta, svala och god prestanda. Det borde komma ett till R9 290 tycker man

Hur många skärmar ska du köra?

Jag kör fyra eller sex skärmar beroende på humör

Själva problemet är att tre av dem bara har VGA-ingångar, vilket fungerar bra på mitt nuvarande 5850 som har två DVI-I, men mindre bra på moderna kort. Men det är egentligen bara de tre VGA-skärmarna som kommer ligga på 290-kortet. Medan 5850-kortet flyttas ned en PCI-plats och tar mitt nuvarande andrakorts plats, och jobbet med att driva de övriga tre.

Men finns det inget 290 med en hög displayportar eller liknande ute eller på väg så vet jag inte om jag orkar vänta, då mitt tidigare andrakort inte fungerar längre. Anledningen till att jag vill ha andra utgångar är ju mest att det blir snyggare, jag kan egentligen lika gärna köra på ett gäng aktiva adaptrar.

Men är det fortfarande Sapphires TRI-X gäller för 290, eller har det kommit ut något bättre?

Edit: Såg nu att det ligger uppe ett test av TRI-X för 290x här på swec, lutar definitivt åt TRI-X.