Behöver hjälp av ägare till musen ROCCAT PYRA

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp av ägare till musen ROCCAT PYRA

Har en Roccat Pyra wireless, haft rätt länge.

Men precis nu, när den utgått ur Roccats sortiment, så råkar original-CDn gå åt H-E, och kan ju inte beställas heller då.
På Roccats hemsida finns bara minimala drivaren, inte hela installations-kittet med panelen för finjusteringar och intrimningar m.m.

Enda sättet verkar va att hitta en butik nånstans i landet som har Pyra kvar, och köpa en till Pyra, bara för att ha CDn kvar :/

Så jag undrar jag om här finns nån ägare till Roccat Pyra som skulle kunna förbarma sig, med att göra en disc image av original-CDn? alt. bara kopiera över CDns filer/mappar, så inte min Pyra är lost forever typ.

Tack så hemskt mycket på förhand
Mvh /T

Visa signatur

Jag använder datorn för att göra jobb bättre, inte för att jobba med att göra datorn bättre

Permalänk
Medlem

Kan ju vara en idé att köpa en extra för att ha när den går sönder annars?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av TomKe:

Har en Roccat Pyra wireless, haft rätt länge. Fullkomligt älskar den.

Men precis nu, när den utgått ur Roccats sortiment, så råkar original-CDn gå åt H-E, och kan ju inte beställas heller då.
På Roccats hemsida finns bara minimala drivaren, inte hela installations-kittet med panelen för finjusteringar och intrimningar m.m.

Enda sättet verkar va att hitta en butik nånstans i landet som har Pyra kvar, och köpa en till Pyra, bara för att ha CDn kvar :/

Så jag undrar jag om här finns nån ägare till Roccat Pyra som skulle kunna förbarma sig, med att göra en disc image av original-CDn? alt. bara kopiera över CDns filer/mappar, så inte min Pyra är lost forever typ.

Tack så hemskt mycket på förhand
Mvh /T

Jag håller faktiskt med skribenten ovan. Tänk när din älskade mus går sönder - vad gör du då? Försöker hitta en till perfekt mus som du inte riktigt kommer känna dig bekväm med. Slå till på en ny som du har i reserv för någon dag blir din Pyra tillräckligt sliten eller faktiskt går sönder!

Permalänk

Har du provat att maila dem?

Permalänk
Medlem

Ja jag har mailat dom flera gånger. Får inget svar :/

Men, nu har det löst sig. Jag har fått hjälp av en annan Pyra ägare. Bra forum detta

Kanske ingen dum idé att inhandla en till Pyra .. hm .. ska fundera lite på det.

Tack för inputten

Visa signatur

Jag använder datorn för att göra jobb bättre, inte för att jobba med att göra datorn bättre

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC