Permalänk
Medlem

störningar i ljudet

Jag kopplade in en hörlursförstärkare in i min datorlåda (den har även 2 x 20w fast den delen använder jag inte). Det kommer en del störningar in i ljudet när jag använder förstärkaren.

Förstärkaren är ett litet kretskort som jag har installerat in i min låda.

Kan detta vara dåliga kablar?

Visa signatur

Bildblog: johaneek.eekonline.se

PC: i5 6600K, Radeon Vega 64, Corsair Vengeance LPX Black DDR4
LAPTOP: Microsoft surface book 2

Permalänk
Medlem

Hur har du kopplat den? Med 3,5 mm?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Yes det är 3,5 in och ut, förutom el in samt 2x högtalare ut.

Skrivet av Rydisen:

Hur har du kopplat den? Med 3,5 mm?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bildblog: johaneek.eekonline.se

PC: i5 6600K, Radeon Vega 64, Corsair Vengeance LPX Black DDR4
LAPTOP: Microsoft surface book 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av insu:

Yes det är 3,5 in och ut, förutom el in samt 2x högtalare ut.

Om du kopplar hörlurarna rakt in i datorn så får du inga störningar om jag har förstått dig rätt?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Yes det stämmer, tror själv att det kan vara el som stör då lådan är liten.

Skrivet av Rydisen:

Om du kopplar hörlurarna rakt in i datorn så får du inga störningar om jag har förstått dig rätt?

Visa signatur

Bildblog: johaneek.eekonline.se

PC: i5 6600K, Radeon Vega 64, Corsair Vengeance LPX Black DDR4
LAPTOP: Microsoft surface book 2

Permalänk
Rekordmedlem

Hur strömförsörjs det ? Försvinner störningarna om du kopplar bort ljudsignalen och bara lyssnar på förstärkaren ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har du kopplat den till ett jordat eller ojordat uttag?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Om du menar elen så är det jordat, även ljudet ska vara jordat! Dock börjar jag fundera om jag drar kablarna på ett annat sätt samt kör kanske folie runt dem så kanske det minskar... Eller är det någon som har varit med om detta?

Skrivet av Rydisen:

Har du kopplat den till ett jordat eller ojordat uttag?

Visa signatur

Bildblog: johaneek.eekonline.se

PC: i5 6600K, Radeon Vega 64, Corsair Vengeance LPX Black DDR4
LAPTOP: Microsoft surface book 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av insu:

Om du menar elen så är det jordat, även ljudet ska vara jordat! Dock börjar jag fundera om jag drar kablarna på ett annat sätt samt kör kanske folie runt dem så kanske det minskar... Eller är det någon som har varit med om detta?

Du kan hur mycket folie du vill runt kabeln, det kommer inte hjälpa om störningen kommer ifrån strömmen eller signalen, utan det hjälper bara om störningen kommer utifrån, säg du bor nära en hamn eller en radiomast, då kan kablarna fånga upp externa störningar. Kan du beskriva störningen, hur låter den?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Du kan hur mycket folie du vill runt kabeln, det kommer inte hjälpa om störningen kommer ifrån strömmen eller signalen, utan det hjälper bara om störningen kommer utifrån, säg du bor nära en hamn eller en radiomast, då kan kablarna fånga upp externa störningar. Kan du beskriva störningen, hur låter den?

Hmmm, tack! Jag ska dra igång den ikväll och lyssna... Återkommer!

Visa signatur

Bildblog: johaneek.eekonline.se

PC: i5 6600K, Radeon Vega 64, Corsair Vengeance LPX Black DDR4
LAPTOP: Microsoft surface book 2