Permalänk
Avstängd

WASD Keyboards nåt att ha?

Suttit och funderat och läst lite om mekaniska tangentbord, så hittade jag denna sida som första länk när jag sökte på "mechanical keyboards"; http://www.wasdkeyboards.com/ .
Har sett att väldigt många här på forumet verkar gilla Ducky, men jag tycker de verkar lite onödigt spejsade. Någon som testat WASD V2 som kan säga hur de är?
Jag gillade speciellt alla funktioner man kan utföra med switcharna (stänga av OS-knapp etc.).

Är inne på röda eller svarta (eller blandat) Cherry MX i den.
Tänkte ta alla FPS tangenterna utom de man använder lillfingret till i svart, och resten i rött ifall jag väljer att blanda. Alternativt alla svarta, men de jag har lillfingret till som röda.
Eller är det lika bra att köra svarta igenom hela? Bara orolig att jag är för klen i lillfingret för att det ska kännas naturligt med för tröga tangenter.

Dessvärre får man vänta till sommarn om man vill ha 105-tangenters med svarta såg jag.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Avstängd

Ingen som använder/hört något om dessa?

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk

Kolla på Deskthoritys forum, tror det skrivs om dom där.

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det ska finnas minst en recension av den här någonstans. Sök och du ska finnas!

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Jag har bara tafsat på dem kort och det var inte V2 modellen utan den första, en kompis som hade det, han var väldigt nöjd men ångra sitt val av brytare och byta som hastigast till första bästa han fick tag på som inte var med blå brytare, haha. Men första inblicken var att det är var väldigt gediket, tungt och stabilt. De hade inte sparat på plasten och det var otroligt att man kunde få ett i princip special byggt tangentbord for så lite pengar! Men de tillverkar så små uppsättningar åt gången vilket gör att det kan ta veckor för det att bli levererat.

Nu vet jag inte med V2, men första modellen var väldigt trevlig. Jag ligger i tankarna själv och har inte bråttom med att få nytt t-bord så slår jag till på ett wasd-tangentbord så kommer jag nog skriva om det på forumet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har beställt keycaps bara, så kan inte uttala mig om tangentbordet. Men capsen var av bra kvalitet och möjligheten att få den layout man vill ha är alltid trevlig. även om den ljusa gråfärgen är vaniljfärgad, inte grå i verkligheten. David som verkar sköta det hela är fruktansvärt trevlig att ha att göra med också.

Vill du inte ha ett så neutralt som möjligt, fast TKL då så kolla på CM storm qfr, dom är helt svarta, och inte som på bilderna med loggos.

Permalänk
Entusiast

Jag har ett WASD v2 som jag köpte vid release. Den påminner skarpt om mitt gamla Filco Majestouch 2, så kvalité rakt igenom ingen tvekan om den saken. Det jag ogillar är väl i princip bara priset, det kostade mig 1850kr för att få hem det med frakt + tull från USA.

Utav de tangentbord jag ägt så gillar jag WASD v2 mest, men det är pga keycapsen annars hade den varit delad med Filco. Mitt gamla Ducky G2Pro med PBT var jag inte så förtjust över så jag sålde den efter lite mindre än ett år.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd

Tack allihop för informationen. Kollade lite på Deskthoritys också och det börjar ju kännas som att detta skulle vara ett riktigt bra köp.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem

WASD-tangentborden tillverkas av samma OEM som Filco så ja, det är riktigt bra tangentbord.