3 Spel vid köp av grafikkort.
När jag för ett par dagar sedan beställde mitt grafikkort så valde jag att handla från en specifik butik pg a att denna erbjöd tre stycken spel (Splinter Cell Blacklist, Assassins Creed IV och Batman Arkham Origins) i samband med att man köpte ett grafikkort där. Till skillnad mot andra butiker som endast erbjöd ett spel (Assassins Creed IV).
Den exakta formuleringen på hemsidan är som följer:
Jag fick endast ett spel, Assassins Creed IV. Jag tänkte då att jag slår en signal och kollar om det blivit något fel, eller liknande.
Hen svarar först att man bara får ett spel. Men när jag hänvisar till vad som står på hemsidan så säger hen att man "nog får välja ett av dem." Men blir sedan osäker och kan inte svara alls på min fråga samt ber att få återkomma.
Självklart är detta en petitess, ett i-lands problem av rang. Men det irriterar mig ändå att jag tänkte handla hos en annan butik men valde ändå denna pg a just detta erbjudandet.
Har jag uppfattat texten fel? Kan man uppfatta texten på annat sätt än att man får alla tre spelen om man handlar i denna butiken?
EDIT:
Företaget löste allt detta på ett utomordentligt sätt. Den första personen jag pratade med på kundtjänsten kontaktade mig inte som hen lovat. Men den andra personen jag pratade med när jag åter kontaktade dem var väldigt hjälpsam.
Trots att de förklarade att de hade gjort ett misstag och koderna eg inte delades ut efter den 9:e januari. Så kontaktade han en annan avdelning och fick fram koder till mig ändå.
Dessa gick dock inte att lösa in direkt pg a problem på sidan där man löste in koderna. Koderna var dessutom bara giltiga fram tills den 28:e. Men företaget lovade mig att jag om jag inte lyckades lösa in koderna innan den 28:e så skulle de kompensera mig med ett presentkort.
Men i sista sekunden löste sig problemet på sidan, och sista dagen koden var giltig gick det att lösa in den.
Allt sköttes väldigt bra av företaget och jag kan absolut rekommendera andra att också handla där.
Guldstjärna till Netonnet