3 Spel vid köp av grafikkort.

Permalänk

3 Spel vid köp av grafikkort.

När jag för ett par dagar sedan beställde mitt grafikkort så valde jag att handla från en specifik butik pg a att denna erbjöd tre stycken spel (Splinter Cell Blacklist, Assassins Creed IV och Batman Arkham Origins) i samband med att man köpte ett grafikkort där. Till skillnad mot andra butiker som endast erbjöd ett spel (Assassins Creed IV).

Den exakta formuleringen på hemsidan är som följer:

Jag fick endast ett spel, Assassins Creed IV. Jag tänkte då att jag slår en signal och kollar om det blivit något fel, eller liknande.

Hen svarar först att man bara får ett spel. Men när jag hänvisar till vad som står på hemsidan så säger hen att man "nog får välja ett av dem." Men blir sedan osäker och kan inte svara alls på min fråga samt ber att få återkomma.

Självklart är detta en petitess, ett i-lands problem av rang. Men det irriterar mig ändå att jag tänkte handla hos en annan butik men valde ändå denna pg a just detta erbjudandet.

Har jag uppfattat texten fel? Kan man uppfatta texten på annat sätt än att man får alla tre spelen om man handlar i denna butiken?

EDIT:

Företaget löste allt detta på ett utomordentligt sätt. Den första personen jag pratade med på kundtjänsten kontaktade mig inte som hen lovat. Men den andra personen jag pratade med när jag åter kontaktade dem var väldigt hjälpsam.
Trots att de förklarade att de hade gjort ett misstag och koderna eg inte delades ut efter den 9:e januari. Så kontaktade han en annan avdelning och fick fram koder till mig ändå.

Dessa gick dock inte att lösa in direkt pg a problem på sidan där man löste in koderna. Koderna var dessutom bara giltiga fram tills den 28:e. Men företaget lovade mig att jag om jag inte lyckades lösa in koderna innan den 28:e så skulle de kompensera mig med ett presentkort.

Men i sista sekunden löste sig problemet på sidan, och sista dagen koden var giltig gick det att lösa in den.

Allt sköttes väldigt bra av företaget och jag kan absolut rekommendera andra att också handla där.

Guldstjärna till Netonnet

Permalänk
Medlem

Vad står det nere i högra hörnet ?
Sen så står det "upp till" 3 gratis spel av det jag kan läsa så är säkert något du måste uppfylla för att få ut alla 3

Permalänk
Medlem

Det står att du ska kunna ladda ner alla tre. Det går inte att uppfatta texten på något annat sätt, enligt mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Tehlamah:

Vad står det nere i högra hörnet ?
Sen så står det "upp till" 3 gratis spel av det jag kan läsa så är säkert något du måste uppfylla för att få ut alla 3

Vad som står på den lilla bilden är helt omöjligt att avgöra. Går inte heller att få den bilden större på företagets hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

När jag för ett par dagar sedan beställde mitt grafikkort så valde jag att handla från en specifik butik pg a att denna erbjöd tre stycken spel (Splinter Cell Blacklist, Assassins Creed IV och Batman Arkham Origins) i samband med att man köpte ett grafikkort där. Till skillnad mot andra butiker som endast erbjöd ett spel (Assassins Creed IV).

Den exakta formuleringen på hemsidan är som följer:
http://i.imgur.com/dx3hjA1.jpg

Jag fick endast ett spel, Assassins Creed IV. Jag tänkte då att jag slår en signal och kollar om det blivit något fel, eller liknande.

Hen svarar först att man bara får ett spel. Men när jag hänvisar till vad som står på hemsidan så säger hen att man "nog får välja ett av dem." Men blir sedan osäker och kan inte svara alls på min fråga samt ber att få återkomma.

Självklart är detta en petitess, ett i-lands problem av rang. Men det irriterar mig ändå att jag tänkte handla hos en annan butik men valde ändå denna pg a just detta erbjudandet.

Har jag uppfattat texten fel? Kan man uppfatta texten på annat sätt än att man får alla tre spelen om man handlar i denna butiken?

Står ju "Splinter Cell Blacklist, Assassins Creed IV och Batman Arkham Origins".

Borde ju stå "eller" istället om man bara får ladda ner ett spel.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Det står ju faktiskt "och", inte "eller", så det ska vara tre stycken... De får väl ta en kurs i svenska om de tycker annat?

Permalänk
Medlem

Sökte runt lite och hittade detta erbjudande som verkar vara samma:

http://www.dabs.com/learnmore/components-and-storage/nvidia-g...

Hur många spel du får verkar iaf bero på vilket grafikkort du köper och som butiken i fråga har formulerat helt fel med deras egna text.

Permalänk
Medlem

Jag fick samma erbjudande när jag köpte min 780Ti:a. Dock så installerade jag bara Tabman, Splinter Cell ville jag inte ha men däremot ville jag ha Assasin's Creed men nån hade visst redan använt nyckeln (snott den då den skydddet på "vouchern" var avskrapad). Har inte orkat kontakta Inet om detta, spelar mest MMO i alla fall.

Visa signatur

CPU: 9900K
GPU: RTX 4070
RAM: 32GB

Permalänk
Medlem

SC och AC och Batman > SC eller AC eller Batman > AC

Du fick ju inte ens välja, så oberoende om de vill ha det till att 'och' betyder 'eller' fyller de inte upp sitt erbjudande.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Nvidias kampanj var för ett tag sen med alla dessa 3 spel men nu är det bara med AC, butiken har nog bara blandat ihop erbjudanden.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

Nvidias kampanj var för ett tag sen med alla dessa 3 spel men nu är det bara med AC, butiken har nog bara blandat ihop erbjudanden.

Du verkar ha rätt. Detta erbjudandet verkar inte vara aktuellt längre, bara fram till den 15:e januari.
Med andra ord kommer jag inte få de spelen som företaget ändå utlovat.

Vi får väl se hur de hanterar detta. Någon sorts kompensation kan man nog bara drömma om.

Tycker ändå det är upp till företaget att se till att deras annonser inte är vilseledande. Vilket jag ändå tycker att denna kan räknas som. När de lovar något de inte kan hålla.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rutger Janåker:

Du verkar ha rätt. Detta erbjudandet verkar inte vara aktuellt längre, bara fram till den 15:e januari.
Med andra ord kommer jag inte få de spelen som företaget ändå utlovat.

Vi får väl se hur de hanterar detta. Någon sorts kompensation kan man nog bara drömma om.

Tycker ändå det är upp till företaget att se till att deras annonser inte är vilseledande. Vilket jag ändå tycker att denna kan räknas som. När de lovar något de inte kan hålla.

Fast om det står att du ska få tre spel när du köpte grafikkortet så ska du få tre spel när du köpte grafikkortet. Första meningen är ju tämligen tydlig. Köp grafikkortet och få de här tre spelen på köpet. Maila butiken och påpeka det för dem och se vad de säger.

Ja företag är bundna till sina annonser om de inte är uppenbart felaktiga och att det bara skulle ingå ett spel när de listar tre är ju inte ett uppenbart fel. Inte med tanke på hur vanligt det blivit att bundla grafikkort med olika spel. Det är ju en annan sak när vissa sidor får fel i ordersystemet och lägger ut hårddiskar för en tia. Då är det ett uppenbart fel.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Fast om det står att du ska få tre spel när du köpte grafikkortet så ska du få tre spel när du köpte grafikkortet. Första meningen är ju tämligen tydlig. Köp grafikkortet och få de här tre spelen på köpet. Maila butiken och påpeka det för dem och se vad de säger.

Ja företag är bundna till sina annonser om de inte är uppenbart felaktiga och att det bara skulle ingå ett spel när de listar tre är ju inte ett uppenbart fel. Inte med tanke på hur vanligt det blivit att bundla grafikkort med olika spel. Det är ju en annan sak när vissa sidor får fel i ordersystemet och lägger ut hårddiskar för en tia. Då är det ett uppenbart fel.

Det är lite så jag tänkte. Men hur det ser ut rent juridiskt har jag ingen koll på. Företaget säljer själva inga spel, så de kan inte heller ge mig spelen de utlovat från deras eget lager.

Skulle förstås även kunna tänka mig ett presentkort på så mycket som de andra två spelen skulle kosta att köpa. Ca 900 kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

Det är lite så jag tänkte. Men hur det ser ut rent juridiskt har jag ingen koll på. Företaget säljer själva inga spel, så de kan inte heller ge mig spelen de utlovat från deras eget lager.

Skulle förstås även kunna tänka mig ett presentkort på så mycket som de andra två spelen skulle kosta att köpa. Ca 900 kronor.

Spelar ingen roll i vilket led tjänsten eller varan förmedlas. Släpper Nvidia en kampanj där det står att du får X och du uppfyller nämnda kriterier så skall du också få X. De skulle kunna köpa sig fria genom att skriva "så länge lager räcker" och andra begränsningar, men något sånt ser jag inte. Samt att bilden du satt upp i tråden är ju väldigt tydlig i att det är alla tre spelen du skall få.

Däremot har jag svårt att se att du skulle få presentkort eller dylikt. Absolut inte till spelens värde i handeln. Men någon form av kompromiss från antingen butik eller från leverantör känns ju ganska lätt att lösa.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rutger Janåker:

Det är lite så jag tänkte. Men hur det ser ut rent juridiskt har jag ingen koll på. Företaget säljer själva inga spel, så de kan inte heller ge mig spelen de utlovat från deras eget lager.

Skulle förstås även kunna tänka mig ett presentkort på så mycket som de andra två spelen skulle kosta att köpa. Ca 900 kronor.

Hur de löser det är upp till företaget men på något sätt får de lösa det.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hedersmedlem

Fråga: Eftersom skärmdumpen du visade är så liten så är det svårt att se vad som står på erbjudandet (inte texten till vänster utan själva nvidia-annonsen). Mest nyfiken om det i den texten tydligt står att detta erbjudande endast gäller till 15 januari.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Skrivet av Mr.Borka:

Spelar ingen roll i vilket led tjänsten eller varan förmedlas. Släpper Nvidia en kampanj där det står att du får X och du uppfyller nämnda kriterier så skall du också få X. De skulle kunna köpa sig fria genom att skriva "så länge lager räcker" och andra begränsningar, men något sånt ser jag inte. Samt att bilden du satt upp i tråden är ju väldigt tydlig i att det är alla tre spelen du skall få.

Däremot har jag svårt att se att du skulle få presentkort eller dylikt. Absolut inte till spelens värde i handeln. Men någon form av kompromiss från antingen butik eller från leverantör känns ju ganska lätt att lösa.

Skrivet av Zotamedu:

Hur de löser det är upp till företaget men på något sätt får de lösa det.

Tack för era svar. Företaget lovade att höra av sig under eftermiddagen. Det återstår att se hur de vill lösa det. Kommer skriva i tråden när jag får svar.

Permalänk

Lurigt det där, går att tolka att man kan ladda ner alla tre, vilket jag nu själv tolka det.
Men sen står det möjlighet, och då kan man tolka det på annat sätt.

Men det står faktiskt "och" inte "eller".. Fulspel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Skrivet av Björn Endre:

Fråga: Eftersom skärmdumpen du visade är så liten så är det svårt att se vad som står på erbjudandet (inte texten till vänster utan själva nvidia-annonsen). Mest nyfiken om det i den texten tydligt står att detta erbjudande endast gäller till 15 januari.

Bilden på företagets hemsida är i samma storlek, utan möjlighet till att förstora den. Så det finns ingen chans för någon kund att överhuvutaget se vad som står på den lilla bilden.

EDIT: Det gick att kopiera bildadressen och se den i större storlek.

EDIT 2:
Har nu ringt upp företaget ännu en gång. Då den som lovade att höra av sig under eftermiddagen ännu inte gjort det. Visade sig att den personen hade gått hem från dagen utan att ringa upp.
Fick dock informationen om att det fanns en notering på min order. Där den jag tidigare pratat med hade kontaktat den avdelningen som hade hand om just detta. Informationen de fick var att kampanjen gällde fram till den 9:e januari och inte längre var aktuell. Att det numera endast var ett spel som man fick när man köpte grafikkortet.

Förklarade vänligt att det står ingenstans på deras hemsida att det gäller endast till den 9:e januari. Hen var mycket trevlig och förstående. Men förklarade att de som hade hand om detta slutade kl 16.
Hen var säker på att detta skulle kunna lösas och jag blev lovad att jag skulle bli kontaktad under morgondagen.

(Jag utelämnar namn på företaget pg a att jag inte vill riskera att smutskasta något företag innan de ens fått en chans att lösa problemet.)

Permalänk
Medlem

Vilket kort var det?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Vilket kort var det?

EVGA GTX 780TI SC ACX

Permalänk
Medlem

Detta skall följas.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

EVGA GTX 780TI SC ACX

Registrera kortet på EVGAs hemsida så får du spel därifrån (och förlängd garanti) plus något/några andra spel antagligen

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Registrera kortet på EVGAs hemsida så får du spel därifrån (och förlängd garanti) plus något/några andra spel antagligen

Tack för tipset. Tyvärr är ju de spel man får där, förutom Assassins Creed, ganska ointressanta och rätt så gamla jämfört med de som utlovades när jag köpte kortet.
Men den förlängda garantin är helt klart bra!

Permalänk
Medlem

Men det står ju "Get up to 3 games, blabla. Funkar det inte som en internetanslutning till exempel? Finns det möjlighet att få upp till de 3 spelen så får du det, annars det som finns tillgängligt just då? Vet inte, brukar inte välja att köpa komponenter någon annanstans för spelens skull.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uniko:

Men det står ju "Get up to 3 games, blabla. Funkar det inte som en internetanslutning till exempel? Finns det möjlighet att få upp till de 3 spelen så får du det, annars det som finns tillgängligt just då? Vet inte, brukar inte välja att köpa komponenter någon annanstans för spelens skull.

Den säger upp till för att det bara ingick ett spel med billigare grafikkort och 3 med de dyrare när kampanjen var igång, som du säger skulle det dock gå att missbrukas av affären för att slippa ersättning om de vill.

Permalänk
Skrivet av Uniko:

Men det står ju "Get up to 3 games, blabla. Funkar det inte som en internetanslutning till exempel? Finns det möjlighet att få upp till de 3 spelen så får du det, annars det som finns tillgängligt just då? Vet inte, brukar inte välja att köpa komponenter någon annanstans för spelens skull.

Skrivet av xealo:

Den säger upp till för att det bara ingick ett spel med billigare grafikkort och 3 med de dyrare när kampanjen var igång, som du säger skulle det dock gå att missbrukas av affären för att slippa ersättning om de vill.

Så här såg kampanjen ut när den var aktiv.

Jag fick idag ett mail från företaget som löd:
"Jag har nu varit i kontakt med vår avdelning som har hand om spelutskicken och har fått tag på koder som du kan prova. Eftersom kampanjen har gått ut hos oss så vet vi inte om koderna fortfarande är giltiga men du finner koderna nedan så du kan prova."

Tyvärr fungerade bara en av koderna jag fick. Men å andra sidan har kundtjänst varit väldigt trevliga, samt visat en vilja att hjälpa sina kunder. Vilket jag tycker är kanonbra.
De har även ändrat den felaktiga informationen på hemsidan under dagen. Så andra slipper få samma problem.

Vi får väl se om det löser sig med den icke-fungerande koden,

Permalänk

*Terms and conditions apply.

Läs terms and conditions?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

Så här såg kampanjen ut när den var aktiv.
http://www.dabs.com/images/1/merch/vendors/nvidia/pirates1.jp...

Jag fick idag ett mail från företaget som löd:
"Jag har nu varit i kontakt med vår avdelning som har hand om spelutskicken och har fått tag på koder som du kan prova. Eftersom kampanjen har gått ut hos oss så vet vi inte om koderna fortfarande är giltiga men du finner koderna nedan så du kan prova."

Tyvärr fungerade bara en av koderna jag fick. Men å andra sidan har kundtjänst varit väldigt trevliga, samt visat en vilja att hjälpa sina kunder. Vilket jag tycker är kanonbra.
De har även ändrat den felaktiga informationen på hemsidan under dagen. Så andra slipper få samma problem.

Vi får väl se om det löser sig med den icke-fungerande koden,

Ah, då ser jag. Bra att veta hur det funkar, synd att du inte fuck alla fungerande koder men bra jobbat av kundtjänst.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

Tack för tipset. Tyvärr är ju de spel man får där, förutom Assassins Creed, ganska ointressanta och rätt så gamla jämfört med de som utlovades när jag köpte kortet.
Men den förlängda garantin är helt klart bra!

Kolla tillbaka lite då och då, jag har fått två spel under tiden tror jag

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2