Söker litet m-itx som rymmer full stor gpu, psu, 120/240mm rad

Permalänk
Medlem

Söker litet m-itx som rymmer full stor gpu, psu, 120/240mm rad

Tjena

Jag håller på och försöker få ner min stationära till ett mindre format då den flyttas ganska mycket. Det jag söker är ett mindre chassi som rymmer följande komponenter.

mobo: Asus z87 impact
cpu: 4670k
gpu: gtx 670 windforce 3x
psu: seasonic x 650watt ( kommer sleevas samt göra nya kablar med anpassad längd)
lagring: 3tb 3,5" samt 2ssder
Kylning: aio med 120mm eller 240mm rad beroende på vad som får plats med räknar med 120mm. (förmodligen fractal deisgns nya men får se när dem släpps)

Är lite inne på ett 250d men tycker är lite väl stort. Node 304 är lagom storlek även om mindre inte skadar men är inget fan av layouten i detta chassi.
Så någon som har förslag att det är lite udda märke gör inget för mig. Om jag inte hittar något blir det väl att bygga själv men avstår helst från det.
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Aerocool DS Cube är ganska fin. Men den är för mATX-kort så det kanske blir större än du tänkt. Väl värt att kika på oavsett.

Permalänk
Medlem

Då är väl Bitfenix Prodigy lite stort eller?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrik:

Aerocool DS Cube är ganska fin. Men den är för mATX-kort så det kanske blir större än du tänkt. Väl värt att kika på oavsett.

41liter är lite väl stort lite över dubbelt så stor som node 304 så....

Skrivet av Rosslan:

Då är väl Bitfenix Prodigy lite stort eller?

Jo. 250d är både mindre, snyggare och bättre enligt mig så Prodigy är inte någe vidare alternativ för mig.

Tittat lite på Lian Li Q25 men kabeldragning blir ett rent helvete och lite onödigt med hdd burar. Finns ju även Silverstone SUGU SG08 so också är intresant men det bundlas ju med nätagg tyvärr.. Silverstone Rv01 finns ju också men genom att jag redan har en ATX nätdel är inte det ett alternativ.

Permalänk

NCASE M1 är också ett alternativ, lite knepig att få tag i då den var en crowdfunding projekt via indigogo. men hört att de ska börja sälja den snart från sin hemsida med, om det stämmer är jag inte helt hundra på.
Chassit tillverkas av Lian Li iaf för Ncase räkning.

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera Node 304, älskar min lilla låda!

enda begränsningen är väl nätagg om du vill ha modulärt då det är begränsat till 140mm om jag inte minns fel, mitt agg passar fint då det är det måttet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaakessiron:

NCASE M1 är också ett alternativ, lite knepig att få tag i då den var en crowdfunding projekt via indigogo. men hört att de ska börja sälja den snart från sin hemsida med, om det stämmer är jag inte helt hundra på.
Chassit tillverkas av Lian Li iaf för Ncase räkning.

Jo defensivt ett awesome chassi som jag kan tänka mig. Måste dock byta ut min nätdel om jag ska byta till detta chassit. Vilket jag gärna undviker om det är möjligt men verkar inte som att då är fallet. Samt att detta chassi är som du säger ganska svårt att få tag på. Har du koll på vad det har kostat för dem som köpt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blorr:

Kan varmt rekommendera Node 304, älskar min lilla låda!

enda begränsningen är väl nätagg om du vill ha modulärt då det är begränsat till 140mm om jag inte minns fel, mitt agg passar fint då det är det måttet.

150mm brukar vara rekommendationen:) 160mm om du har icke modulärt (idiotiskt att ha icke modulärt i ett mini itx chassi dock). Meningen med tråden är väl att bli upplyst om lite ovanligare chassi modeller dock.

Permalänk
Skrivet av LEGO OC:

Jo defensivt ett awesome chassi som jag kan tänka mig. Måste dock byta ut min nätdel om jag ska byta till detta chassit. Vilket jag gärna undviker om det är möjligt men verkar inte som att då är fallet. Samt att detta chassi är som du säger ganska svårt att få tag på. Har du koll på vad det har kostat för dem som köpt det?

Indigogo projekt sidan sa att retail skulle ligga runt 160-200 USD och de som bidrog till projektet får hamnade på en förköps lista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaakessiron:

Indigogo projekt sidan sa att retail skulle ligga runt 160-200 USD och de som bidrog till projektet får hamnade på en förköps lista.

Efter att ha läst lite mer om detta chassi så verkar det som att de som importerat till Sverige hamnat på ca 2000kr. För dem pengarna känner jag att det är lite ovärt då jag kan få ett laser skuret chassi som jag ritat själv för dem pengarna.
Nu lutar det åt att göra ett chassi själv då alla chassin har något grovt fel. (För mitt syfte iallfall)