WildStar - [Inget guestpass-tiggande /Mod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Det funkar dåligt att klicka på abilities även i WoW.

Vettiga key/mouse-binds är det enda som gäller.

Säger inte emot dig, men det var tyvärr så jag lärde mig i början.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk

Har testat betan nu under helgen jag med. Körde först en Engineer som jag tyckte var rätt skoj men startade en Esper som jag peppade mest på och tyckte det var riktigt roligt. Gillar combaten och skillsen.

Startområdet kanske inte var det bästa men när man kom vidare ut i världen tyckte jag det blev riktigt roligt. Hade rätt svårt att släppa det nu när jag dinga lv10, fick hoverboarden och möjligheten att styra upp professions.

Jag älskar att att samla på saker och ting så att kunna välja en path samt ha två professions är verkligen min kopp av te.

Det jag stör mig mest på är UI:it som jag verkligen tycker är sunkigt, plottrigt och presenterar information för mig väldigt vagt i vissa stunder. Läste i chatten att UI:it är en placeholder, får hoppas det. Tycker t.ex. att de bör hålla konversationer i ett och samma fönster.

På det stora hela är jag riktigt peppad på detta spel. Dock med inget släppdatum så får man glömma bort det lite. ESO står ju och bankar på dörren.

Permalänk
Avstängd

Hur UI:t blir spelar ingen som helst roll, eftersom det har fullt addon-stöd. Kommer gå att få det som man vill ha det ändå, med andra ord.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Känns som att det borde vara mer hype över detta än ESO men frågan om det är så.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ang. addons, jag hittade riktigt schysta addons, så som Puffin (buff/debugg power gain tracker) ChatLogEX (Bättre chatwindow, men IM tab, Combatlog osv, mer likt wow) Fixade en wow-liknande loot, (IconLoot). Sedan BetterQuestLog (så kladdig QLog med tradeskill osv, denna gjorde jobbet bra)

Jag lite nu, vill in och spela mer o mer o mer, som många sa 1-10 är sjukt segt, kan förlora mkt på att inlärningskurvan är hög och att UI:t är klutterligt, questloggen är Da FUQ!

NDA jag vet, säger bara att det är sjukt störande att inte få behålla beta accessen. Jag vet att Carbine inte vill släppa pre-order förens de är säkra på ett datum de kan hålla, men jag skulle lätt pynta ut en slant för pre-order som innehåller full beta access

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Fick en genom att jag var FZ-Supporter <3

http://www.tentonhammer.com/giveaways/wildstar-beta-key-givea...

skynda!!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fue:

Slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Synd hela subredditen /r/Wildstar tog väl alla.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mungo_skata:

Är dock bara till weekend beta...Inte full closed beta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hoski:

Är dock bara till weekend beta...Inte full closed beta.

Skickades från m.sweclockers.com

Spelar ingen roll. Blir glad om jag får prova två minuter eller bara skapa en gubbe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Spelar ingen roll. Blir glad om jag får prova två minuter eller bara skapa en gubbe.

Fick du access förra helgen?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fue:

Fick du access förra helgen?

Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Se till att logga in på FZ o paxxa en nyckel, annars skriv till mig, har ett par liggandes i värsta fall.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fue:

Se till att logga in på FZ o paxxa en nyckel, annars skriv till mig, har ett par liggandes i värsta fall.

Tack. Lyckades reservera en

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Tack. Lyckades reservera en

Grats!

Spelade i helgen, och älskade det, för mig kändes det som när jag spelade open beta på WoW.

Jag ser sjukt mkt fram emot detta.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Spelet suger, tråkigt men sant. Fortfarande inget mmo med en bra motor, fattar inte hur det kan vara så svårt, men bara WoW som lyckats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elitist:

Spelet suger, tråkigt men sant. Fortfarande inget mmo med en bra motor, fattar inte hur det kan vara så svårt, men bara WoW som lyckats.

Upplevde inget fel med motorn, betydligt bättre än SWTOR.

Men är man inbiten WoW-förespråkare så är man.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fue:

Upplevde inget fel med motorn, betydligt bättre än SWTOR.

Men är man inbiten WoW-förespråkare så är man.

SWTOR har ju dock en helt urusel motor, så den är inget att jämföra med

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Upplevde inget fel med motorn, betydligt bättre än SWTOR.

Men är man inbiten WoW-förespråkare så är man.

Det är jag inte. Är som att jämföra CoD4 och BF3, hävdar man att BF's motor är mer precis är man ute och cyklar. WoW ger en känsla av direkt kontroll, senare spel känns alla släpiga och imprecisa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elitist:

Det är jag inte. Är som att jämföra CoD4 och BF3, hävdar man att BF's motor är mer precis är man ute och cyklar. WoW ger en känsla av direkt kontroll, senare spel känns alla släpiga och imprecisa.

Hade osså problem med det före jag ställde in spelet, var v-sync tillsammans med för höga inställningar som gjorde att det känndes som att allt släpar efter.

Tycker inte det är nåt fel på motorn, lär ju behövas optimeras mkt mer bara. Det jag tyckte va tråkigast med spelet är skill "rotations" väldigt enformiga.
Körde warriorn iofs bara upp till lvl15, men va samma två attacker hela tiden.. Nån som kört vidare till lvl36? är där nån skillnad?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Lika släpigt som GW2 och det blev inte bättre av euro-servrar med lägre ping. Det är som att du ger en order till karaktären som sedan utförs medans WoW ger känslan av att ett knapptryck motsvarar en rörelse.

I WoW känns det som att du styr en punkt i mitten av karaktären som sedan rör sig efter olika axlar, som att du alltid har en fast punkt.

Skillnaden är typ som mario 64 och GTA4, vilket ger bäst känsla av kontroll?

Edit: om ni spelat WoW som nightelf nån gång så minns ni att man blir en wisp under corpse run. Vad jag menar är att även fast din karaktärs modell reducerats till ett litet moln kring den där mittpunkten har man samma kontroll. Man skulle alltså i princip kunna ha en osynlig karaktär och bara ett hårkors, man styr kameran med närmast Q3-lik precision.

Så känns det inte alls i andra MMO:er. Warhammer Online kom närmast men var ändå något "off". ESO är sämst sen Age of Conan.

I WoW var freerunning och "Exploration"-videor populära, det kändes som att man befann sig i en fysisk värld. Senare MMO:er har mest kännts som ett gäng hopsydda texturer, att jämföra med WoW:s ärliga polygoner. I ett cel-shade:at spel som WildStar borde man satsat mer på grundkänslan när man navigerar spelvärlden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elitist:

Lika släpigt som GW2 och det blev inte bättre av euro-servrar med lägre ping. Det är som att du ger en order till karaktären som sedan utförs medans WoW ger känslan av att ett knapptryck motsvarar en rörelse.

I WoW känns det som att du styr en punkt i mitten av karaktären som sedan rör sig efter olika axlar, som att du alltid har en fast punkt.

Verkar som du hakar upp dig på en detalj som egentligen inte är viktig för alls för de flesta som spelar MMO.

Men visst, om du är ute efter ett MMO som "styr kameran med närmast Q3-lik precision" så är det upp till dig. Men skulle inte fästa så stor vikt vid dina åsikter om jag var ute efter att bedöma huruvida man gillar detta spel eller inte.

Bäst är att jaga en helgbetanyckel och testspela själv. Tycker faktiskt att det är schysst av flera MMO att tillåta stora betatest, eftersom många kommer att komma fram till åsikten att de inte gillar spelet. Men jag tror att de tror på sin produkt och att de får många nya intresserade som inte var det innan.

Permalänk
Medlem

Lyckats missa alla giveaways till helgen, hojta till om ni hittar något ställe som ger bort nycklar.
Abstinensen börjar göra sig påmind.

Tycker verkligen inte att Wildstar suger som någon sa, är det mmo jag ser mest fram emot.
Tänkte jag skulle vidga mina vyer lite nu när jag inte lyckats få någon beta key till denna helg, så köpte FFXIV.
Vill inte trampa någon fanboy på tårna, men det var det sämsta jag spelat på länge.
Har väl en månads speltid men kommer nog inte starta det igen... bortkastade pengar minsann!

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av buLLit:

Lyckats missa alla giveaways till helgen, hojta till om ni hittar något ställe som ger bort nycklar.
Abstinensen börjar göra sig påmind.

Tycker verkligen inte att Wildstar suger som någon sa, är det mmo jag ser mest fram emot.
Tänkte jag skulle vidga mina vyer lite nu när jag inte lyckats få någon beta key till denna helg, så köpte FFXIV.
Vill inte trampa någon fanboy på tårna, men det var det sämsta jag spelat på länge.
Har väl en månads speltid men kommer nog inte starta det igen... bortkastade pengar minsann!

Tråkigt att höra, själv så blev jag som sagt överraskad över Wildstar, har sneglat lite på det mest för att vissa streamat det och tänkt, va fan vilket jävla skit spel! VILKET SKÄMT! De kommer faila så jävla hårt. f2p inom 1månad efter launch..

Men efter att jag fick en key inför förra helgens betaphase via twitter så testade jag det, först så spelade jag det i brist på annat, men efter några lvlar, så fastnade jag, deras path system är riktigt bra, riktigt bra!

Jag har sedan i söndags slukat infomation, läst och kollat på towelliee's stream och varit avundsjuk!

Ge oss ett datum!#¤"¤"¤#"&%#&%&

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av whomee:

Vet inte om det sagts i tråden, men om någon har nyckel (eller 2) över så är jag spekulant

En sak som har sagts är att tiggeri inte är tillåtet. #14307091

Permalänk

Om någon vill byta min ESO key mot en wildstar key så pma mig

Permalänk
Avstängd

Så hemskt när man loggar in och ser man missat key giveaway ååååh vill så gärna testa, jaja kommer fler giveaways får ja hoppas på

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elitist:

Lika släpigt som GW2 och det blev inte bättre av euro-servrar med lägre ping. Det är som att du ger en order till karaktären som sedan utförs medans WoW ger känslan av att ett knapptryck motsvarar en rörelse.

I WoW känns det som att du styr en punkt i mitten av karaktären som sedan rör sig efter olika axlar, som att du alltid har en fast punkt.

Skillnaden är typ som mario 64 och GTA4, vilket ger bäst känsla av kontroll?

Edit: om ni spelat WoW som nightelf nån gång så minns ni att man blir en wisp under corpse run. Vad jag menar är att även fast din karaktärs modell reducerats till ett litet moln kring den där mittpunkten har man samma kontroll. Man skulle alltså i princip kunna ha en osynlig karaktär och bara ett hårkors, man styr kameran med närmast Q3-lik precision.

Så känns det inte alls i andra MMO:er. Warhammer Online kom närmast men var ändå något "off". ESO är sämst sen Age of Conan.

I WoW var freerunning och "Exploration"-videor populära, det kändes som att man befann sig i en fysisk värld. Senare MMO:er har mest kännts som ett gäng hopsydda texturer, att jämföra med WoW:s ärliga polygoner. I ett cel-shade:at spel som WildStar borde man satsat mer på grundkänslan när man navigerar spelvärlden.

Precis så är det för mig också. Känns som massor av spel har inbyggd input lag i själva motorn. Inget känns responsivt. WoW har skämt bort en totalt, allt som inte känns lika bra är ospelbart. Måste säga att Swtor faktiskt hade rätt okej känsla, förutom förstås alla fel med animationer som överlappar spells och allt annat som var fel med motorn och spelet generellt. Men där det fungerade i Swtor så var känslan riktigt bra. Alla andra MMO-spel jag provat, och det är många, har inte haft i närheten av rätt känsla.

Jag tror personligen att WoW's gameplay är vad som i första hand gjort att de har miljoner subs. Massor av MMOn har haft mer intressant innehåll men misslyckats totalt på grund av sämre gameplay än WoW.