Permalänk
Medlem

Söker tips på tangentbord

Tjena! Är på jakt efter ett nytt tangentbord. Söker ett med media knappar, gärna vit bakgrundsbelysning men inget krav. Spelar ganska mycket samt skriver en del. Mekaniska brytare är inte heller något krav så det får gärna kosta under tusenlappen. Kom med tips och åsikter!

Permalänk
Medlem

Rea på Func KB-460. Har fått bra betyg av Sweclockers. Passa på nu innan de höjer priset igen.

http://www.inet.se/produkt/6110028/func-kb-460-gaming-keyboar...

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Rea på Func KB-460. Har fått bra betyg av Sweclockers. Passa på nu innan de höjer priset igen.

http://www.inet.se/produkt/6110028/func-kb-460-gaming-keyboar...

Tackar! Ser intressant ut!

Permalänk
Skrivet av KexK:

Tackar! Ser intressant ut!

Jag klippte ett, verkar mycket bra än så länge (haft Steelseries 6v2 innan).

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Rea på Func KB-460. Har fått bra betyg av Sweclockers. Passa på nu innan de höjer priset igen.

http://www.inet.se/produkt/6110028/func-kb-460-gaming-keyboar...

köpte det, fick det idag... riktigt skönt tangentbord och känns som riktig kvalité, väger väl runt 1ton ungefär men de far då inte över hela skrivbordet

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Skrivet av KexK:

Tjena! Är på jakt efter ett nytt tangentbord. Söker ett med media knappar, gärna vit bakgrundsbelysning men inget krav. Spelar ganska mycket samt skriver en del. Mekaniska brytare är inte heller något krav så det får gärna kosta under tusenlappen. Kom med tips och åsikter!

Sidewinder X4

Det bästa tangentbordet jag skrivit på, billigt, bra, bäst i test enligt sweclockers som tyvärr inte tillverkas längre :/ Ska köpa flera och stocka upp medan de finns

Permalänk
Medlem

Sidewinder x4 såg trevligt ut, både prismässigt och med tanke på att det har separata mediaknappar! Synd att det inte verkar finnas på någon butik i närheten så att man kan känna lite på det. Men till det priset kanske man vågar chansa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gojsenmojs:

Sidewinder X4

Det bästa tangentbordet jag skrivit på, billigt, bra, bäst i test enligt sweclockers som tyvärr inte tillverkas längre :/ Ska köpa flera och stocka upp medan de finns

Såg att folk har klagat på att inte media knapparna fungerar till spotify, stämmer detta?

Permalänk

Jag skulle aldrig köpa ett Sidewinder X4 eller X6, själv gjorde jag misstaget och köpte X6 för ca 2 år sedan och det var ett värdelöst tangentbord. Kvaliteten var dålig, vissa media knappar slutade att fungera efter 2 månader. Nu har jag ett mekaniskt tangentbord med blåa brytare och det är så sjukt mycket bättre på alla fronter.

X6 och X4 är sjukt billiga, men det finns orsaker till det.

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motofinne:

Jag skulle aldrig köpa ett Sidewinder X4 eller X6, själv gjorde jag misstaget och köpte X6 för ca 2 år sedan och det var ett värdelöst tangentbord. Kvaliteten var dålig, vissa media knappar slutade att fungera efter 2 månader. Nu har jag ett mekaniskt tangentbord med blåa brytare och det är så sjukt mycket bättre på alla fronter.

X6 och X4 är sjukt billiga, men det finns orsaker till det.

Vad skulle du rekommendera för tangentbord? Under 1000 lappen i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motofinne:

Jag skulle aldrig köpa ett Sidewinder X4 eller X6, själv gjorde jag misstaget och köpte X6 för ca 2 år sedan och det var ett värdelöst tangentbord. Kvaliteten var dålig, vissa media knappar slutade att fungera efter 2 månader. Nu har jag ett mekaniskt tangentbord med blåa brytare och det är så sjukt mycket bättre på alla fronter.

X6 och X4 är sjukt billiga, men det finns orsaker till det.

x6 är skit jämfört med x4. Då x4 är ett prisvärt alternativ för folk som inte är villiga att gå upp till mekaniskt. Skulle ändå rekommendera mekaniskt om du har råd.
kan rekommendera Cm storm quick fire rapid. DÅ det är byggt av costar och kan kvalités mässigt jämföras med filco för 1500kr.

Permalänk
Medlem

mionix zibal 60, kostar 999kr nuiförtin, värt varenda krona...
mitt är från den tiden då det kostade 1399 och det är värt hela slanten, grym kvalite och bra funktioner
lite enformigt med endast grön belysning dock :/

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Skrivet av KexK:

Såg att folk har klagat på att inte media knapparna fungerar till spotify, stämmer detta?

haha det funkade "ur paket" med spotify men sen lyckades jag göra någon jävla ändring i macroprogrammet så istället öppnas Windows media player varje gång..

Permalänk
Medlem

Skriver samma sak som jag alltid har skrivit i dessa tangentbordtipstrådar. Steelseries 6gv2 skulle man lätt kunna spela baseball med. Det jag vill förmedla med det är att kvalite är bortom denna värld. Har ägt mitt i snart 3 år och det är ingen skillnad på det från då jag köpte det. Bättre tangentbord får man leta efter med andra ord, dock så är det inget lul-lul men sådant är då iallafall jag inte intresserad av

Permalänk
Medlem
Skrivet av KexK:

Vad skulle du rekommendera för tangentbord? Under 1000 lappen i alla fall

Köp detta, nu under dustins rea! http://www.dustinhome.se/product/5010780509/steelseries-apex-...

Riktigt grymt tangentbord!

Permalänk
Medlem

Jag har för tillfället tangentbordet under och är mycket nöjd. Länkar till maxfps då inet har slut på lager

http://www.maxfps.se/tangentbord/cm-storm/quickfire-rapid-gam...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1600@3,9 ghz med NZXT kraken GPU: Asus rog strix 1080 PSU: Corsair RM 850W MOBO: Asus rog strix b350 OS: Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Jag har haft två stycken Steelseries 6gv2 som gått sönder inom 6 mån. Tangenter som börjar dubbelskriva var problemet båda gångerna. Att tangentbordet är tungt är inte nödvändigtvis lika med kvalitet. Utöver det var det ett OK tangentbord. Man vi antar att jag haft extrem otur och fått två måndagsex så är det väl ett hyggligt prisvärt alternativ. Dock skulle jag hellre gå efter ett CM quickfire i den prisklassen.