Samsung presenterar Galaxy S5 med fingeravtrycksläsare och vattentålighet

Permalänk
Medlem

Mobiltelefontrådarna slår Windows-trådarna i att visa att användarskaran lämnar en del att önska i mogenhet (talar inte om inlägget jag citerar nedan).

Skrivet av corben2:

Varför är telefonen så otroligt mycket större än s4? Och varför har de förstorat skärmen utan att höja upplösningen? Det går bakåt i utvecklingen ju...

Ökningen av skärmytan är såklart för att det säljer bra att ha en större skärm. Jag tycker nog inte att man kan kalla det att gå tillbaka i utvecklingen när man går från 441 ppi till 432. Jag skulle säga att man står kvar på samma ställe, vilket känns vettigt för att höja upplösningen i det här stadiet känns rätt överflödigt (t.o.m. direkt negativt).

Permalänk
Medlem

Det som stör mig är att de kör vidare på 16GB wtf?! ok den har minneskortsläsare men iaf varför samsung sen bakskalet borde man kunna göra mer gediget.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JDM:

Om man skulle jämföra denna med LG G2. Vad skulle motivera en att lägga 2000kr eller mer på en lur som har likadan skärm mindre batteri och som i mitt tycke inte alls är lika sexig? vart är fördelarna, fingeravtrycksläsare är väl häftigt men är det värt 2000kr?

Visste inte att LG körde med Samsungs Amoled-skärmar, men det låter ju bra för LGs egna suger.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagis2k:

Det som stör mig är att de kör vidare på 16GB wtf?! ok den har minneskortsläsare men iaf varför samsung sen bakskalet borde man kunna göra mer gediget.

Ja det har stört mig med att varenda tillverkare ska köra med 16GB som standard. Dags att gå upp till 64GB standard för allting tar mer och mer plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Urtråkigggg event och slösade bort 1 timmes tid för det. Väntade tills på slutet, ifall Samsung skulle komma med nån överraskning och icke. En mobil som inte överträffade förväntningar och rejäl flopp väntas.
Så mycket som jag ogillar Apple och ovillig att erkänna, så är det endast Apple som alltid kommer med "nyheterna" i mobila enheter och alla andra OEMS följer efter.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Z1 är bredare, längre, tjockare och väger mer i jämförelse, och dödytan gör att den ser ännu klumpigare ut därav min något överdrivna jämförelse med tvåhandsfattning.

0,5mm tjockare och 1mm bredare, och höjden gör knappast någon jätteskillnad för enhandsgreppet. Att den _ser_ klumpigare ut kan jag gå med på, men S5:an ser klumpigare ut än S4:an av samma anledning.

Då jämför man med förra årets modell. Z2:an har större skärm på samma bredd som S5:an.

Permalänk
Medlem

För stor! och fortfarande plast och det skulle minst varit ett 3000/3300 batteri.
Verkligen ingen intressant telefon! epic fail samsung ser exakt likadan ut som S3 S4.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skuggan74:

Visste inte att LG körde med Samsungs Amoled-skärmar, men det låter ju bra för LGs egna suger.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är LG's egen IPS på den och en av de bästa skärmarna som finns på marknaden, Samsungs skärmar suger däremot, de ser bara onaturliga ut

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MhoKaY:

Det är LG's egen IPS på den och en av de bästa skärmarna som finns på marknaden, Samsungs skärmar suger däremot, de ser bara onaturliga ut

Måste ju vara optimalt att köra IPS på en telefon, IPS-glow + solsken, bästa kompisarna, och som grädden på moset högre strömförbrukning, vad kul för dig, stort grattis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustavg:

Inte alls imponerad, verkari princip vara en krympt Note3 med bättre kamera.
Det verkar som innovationskraften börjar tryta hos koreanerna.

Kanske just koreanerna som börjar tappa innovationskraft?

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Måste ju vara optimalt att köra IPS på en telefon, IPS-glow + solsken, bästa kompisarna, och som grädden på moset högre strömförbrukning, vad kul för dig, stort grattis.

Skickades från m.sweclockers.com

Har ingen LG men har testat, och IPS skärmen är väldigt bra, inga problem alls under solsken osv

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skuggan74:

Måste ju vara optimalt att köra IPS på en telefon, IPS-glow + solsken, bästa kompisarna, och som grädden på moset högre strömförbrukning, vad kul för dig, stort grattis.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte för att jag vet varför jag ska ha ett grattis bara för att jag svarade på ett felaktigt påstående, jag kan inte ta åt mig "äran" för vad LG har tillverkat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Måste ju vara optimalt att köra IPS på en telefon, IPS-glow + solsken, bästa kompisarna, och som grädden på moset högre strömförbrukning, vad kul för dig, stort grattis.

Skickades från m.sweclockers.com

Alltså hälften av dina inlägg är ju bara trams.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Hoppas du har en källa på att Sony hade samma teknik som Samsung med sina över 50000 forskare plockar fram, Sony lär ju dessutom ha patent på allting i den då?

Jag syftar på Snapdragon 800, vattentålig, och stöd för minneskort. Har du källa på att Samsung har över 50.000 forskare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Plastic fantastic!

Du menar Fantastic Plastic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Du menar Fantastic Plastic

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Jag syftar på Snapdragon 800, vattentålig, och stöd för minneskort. Har du källa på att Samsung har över 50.000 forskare?

Som jag trodde då.
Snapdragon är från Qualcom inte Sony, dessutom kör Samsung Galaxy S5 med Snapdragon 801.

Stöd för minneskort har funnits i mobiler väldigt väldigt länge.

Vattentålighet är inte heller det något nytt, dessutom är Z1 skyddad enligt IP55 medans 5S är skyddad enligt IP67.

Här har du din källa iaf.
http://www.samsung.com/us/aboutsamsung/samsung_electronics/business_area/rd_page/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Ökningen av skärmytan är såklart för att det säljer bra att ha en större skärm. Jag tycker nog inte att man kan kalla det att gå tillbaka i utvecklingen när man går från 441 ppi till 432. Jag skulle säga att man står kvar på samma ställe, vilket känns vettigt för att höja upplösningen i det här stadiet känns rätt överflödigt (t.o.m. direkt negativt).

Du tycker inte att över 400 dpi är överflödigt det då? Det är ju säkerligen en av anledningarna till att batteritiden blivit så pinsamt dålig de senaste åren :/ För något man inte ens kan uppfatta.. Det om något känns ju direkt negativt.

Om Samsung bara kunde lugna sig med sin Apple-avundsjuka och istället fokusera på kunderna så skulle de kunna göra mycket, mycket bättre telefoner. Nu handlar allt de gör om att försöka få punkter i annonser som ligger "1 mer" än Apples ofta 1-2 år gamla modell.

Däremot håller jag med dig om skärmstorleken, klart som spad att de gör större telefoner när det är det som säljer, och det är just för att de säljer som jag tror att ryktena om att Apples nästa får större skärmar. Företag vill tjäna pengar, så är det ju bara, och just nu är Samsungs enda utmärkande drag från iPhone just att man kan få en större skärm. Resten är inget som en vanlig användare bryr sig om.

Visa signatur

"As I went up the stair, I met a man who wasn't there
He wasn't there again today, I wish, I wish he'd go away"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainForce:

Apple ripoff?

Vad syftar du på? Fingeravtrycksläsaren? Finns mobiler innan apple som hade denna funktionen, datorer har haft det och vad jag vet så har även skåpbilar haft "slide to unlock" långt innan apple men ändå patenterar dom skiten.

Skrivet av 120hz:

För stor! och fortfarande plast och det skulle minst varit ett 3000/3300 batteri.
Verkligen ingen intressant telefon! epic fail samsung ser exakt likadan ut som S3 S4.

Andra företag gör lika dant, titta på apple dom pundar ut liknande modeller varje gång.

Jag bashar inget företag men vill ni attackera ett företag så måste man ifrågasätta dom andra också som gör liknande saker.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

För stor!!!

Visa signatur

Stationär: Obsidian 550D WaterCooled - Dual Radiator Mod
Intel Core i5 2500k @ 4,5GHz [EK Supreme HF] | ASUS P8P67 | 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz CL 8 | Crossfire Gigabyte Radeon HD6950 2GB @ 1536 shaders [EKWB FC6970] | Caviar WD Black 640GB | Caviar WD Green 1TB | Corsair HX 850W | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Skrivet av krushy:

Vad syftar du på? Fingeravtrycksläsaren? Finns mobiler innan apple som hade denna funktionen, datorer har haft det och vad jag vet så har även skåpbilar haft "slide to unlock" långt innan apple men ändå patenterar dom skiten.

Nej det är ingen rip-off av Apples fingertrycksavläsning, för Apples är unik, helt olika alla som fanns innan (de har självklart köpt den här funktionen, inte utvecklat den helt själva), och till skillnad mot resten FUNGERAR den på för användaren ett trevligt sätt. Man kan använda telefonen precis som innan, man behöver inte ens tänka på att den extra säkerheten finns. "It just works" helt enkelt.

Samsungs nya är (finns videor och artiklar från folk som var där angående detta) den "gamla" modellen, vilket innebär:

Du måste hålla fingret i en speciell riktning.
Du måste röra hela fingerytan över sensorn.
Du måste röra fingret i "rätt" hastighet, annars fungerar det inte.
Samtliga reportrar har sagt att det är i stort sett omöjligt att låsa upp telefonen med endast en hand pg a ovanstående punkter.
De flesta rapporterar att sensorn missar minst lika många fingeravläsningar som den lyckas med.

Så nej, det är absolut ingen Apple rip-off. Det här är än en gång Samsung som levererar undermåliga funktioner som är halvdana kopior av vad Apple släppte året innan. Det är Samsungs kunder som får lida, för Samsung vet att vissa hatar Apple så mycket att de köper vad än Samsung släpper, oavsett vilken kvalitet det har, och det här är bara ännu ett exempel på det.

De lägger inte in en fingeravtrycksläsare för att de tycker att den är bra, de lägger bara in den för att få en motsvarighet till Apples punkter i annonserna. Likadant varje gång och det börjar bli tjatigt. Efter varje Apple-release vet man exakt hur nästa Samsung kommer se ut...

Det är just därför som Samsungs kvalitet har blivit sämre med åren, och det har blivit mer och mer bloatware istället för användbara saker.

Önskar det kunde komma en ny utmanare så att både Apple och Samsung fick lov att skärpa sig.

Visa signatur

"As I went up the stair, I met a man who wasn't there
He wasn't there again today, I wish, I wish he'd go away"

Permalänk
Avstängd

Du kan inte på allvar tro att alla dessa sitter och forskar fram ny teknik för endast deras mobiler, det är ju det vi diskuterar här och Samsung gör väldigt mycket mer, deras mobilsida är en droppe i havet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MhoKaY:

Du kan inte på allvar tro att alla dessa sitter och forskar fram ny teknik för endast deras mobiler, det är ju det vi diskuterar här och Samsung gör väldigt mycket mer, deras mobilsida är en droppe i havet.

Vart fick du det ifrån?
Vore ju kul om du kunde läsa vad länken innehöll innan du börjar kasta ord omkring dig.
Det står klart och tydligt vilka områden forskningen gäller, kan inte förstå vart du fick din information om alla jobbar med mobiler ifrån..
Det ändrar ändå inte på någonting för Samsung har fortfarande över 50000 forskare på elektroniksidan, men elektronik är mer än mobiler om du nu missade det. Eller ja just det ja, du läste aldrig vad som stod där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Vart fick du det ifrån?
Vore ju kul om du kunde läsa vad länken innehöll innan du börjar kasta ord omkring dig.
Det står klart och tydligt vilka områden forskningen gäller, kan inte förstå vart du fick din information om alla jobbar med mobiler ifrån..
Det ändrar ändå inte på någonting för Samsung har fortfarande över 50000 forskare på elektroniksidan, men elektronik är mer än mobiler om du nu missade det. Eller ja just det ja, du läste aldrig vad som stod där.

Skickades från m.sweclockers.com

forskare och ingenjörer...

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Avstängd
Skrivet av STimmyS:

forskare och ingenjörer...

Och utvecklare och vakter och springpojkar och en och annan sekreterare...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Och utvecklare och vakter och springpojkar och en och annan sekreterare...

Skickades från m.sweclockers.com

Mena bara att 50000 kan vara 1000 st utvecklare och 49000 ingenjörer, som sysslar med annat än forskning. dock ändå ganska mycket då de bara har 150k anställda.

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Avstängd
Skrivet av STimmyS:

Mena bara att 50000 kan vara 1000 st utvecklare och 49000 ingenjörer, som sysslar med annat än forskning. dock ändå ganska mycket då de bara har 150k anställda.

Jo men Samsung är ett av företagen som lägger mest pengar i världen på forskning. Volkswagen är det enda företaget som la mer pengar senaste året.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Alltså hälften av dina inlägg är ju bara trams.

40-års kris.....

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD