Permalänk

Musen "hoppar", hjälp tack!

Tjenare, har ett litet problem som är jävla irriterande..
Skaffade en ny mus för ett tag sen, en Steelseries Sensei PRO grade laser.
Nu efter ett litet tag så börjar musen "hoppa" som fan om man kan säga så, kan verkligen inte dra ett rakt sträck utan att den hoppar 1 cm upp och ner hela tiden vilket gör det omöjligt att gamea med precision.
Någon som har några tips på hur jag kan fixa detta?

Edit: Kan även tillägga att jag inte kan hitta musen i steelseries engine, vad kan detta bero på?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagisterLarsson:

Tjenare, har ett litet problem som är jävla irriterande..
Skaffade en ny mus för ett tag sen, en Steelseries Sensei PRO grade laser.
Nu efter ett litet tag så börjar musen "hoppa" som fan om man kan säga så, kan verkligen inte dra ett rakt sträck utan att den hoppar 1 cm upp och ner hela tiden vilket gör det omöjligt att gamea med precision.
Någon som har några tips på hur jag kan fixa detta?

Edit: Kan även tillägga att jag inte kan hitta musen i steelseries engine, vad kan detta bero på?

Tack på förhand

Du har inte kasst/smutsigt underlag?

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk

Testat den i en annan dator?

Permalänk
Skrivet av occe94:

Du har inte kasst/smutsigt underlag?

Borde inte vara det, men lite smutsigt är det! Har testat med andra möss och har inte haft det problemet!
Denna musen kanske är känslig för sånt?

Skrivet av skepplanda1:

Testat den i en annan dator?

Nepp, men det kan göras!

Permalänk
Medlem

Testa med att byta usb port. Har vart med om att andra inkopplade utrustningar har stört närliggande anslutningar.

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk
Medlem

Kolla i linshålet om där inte fastnat ett hårstrå, det kan orsaka att musen fastnar och hoppar osv. Försök att inte röra vi linsen direkt så du inte orsakar repor.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Musen "hoppar", hjälp tack!

men slå ihjäl musrackarn. Jag menar man ska inte ha skadedjur hemma, så om musjävlen hoppar då har han väl fått i sig nått av dina LSD piller. så det är bara o slå ihjäl krabaten så är problemet över^^

Fölåt kunde inte hålla käften va din rubrik som jag reagera på hade det stått muspekarn eller nått annat då hade jag kunnat vara tyst

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Kan även vara inkompabilitet mellan mus och musmatta. Jag skaffade mig en ny musmatta (steelseries QCK) i tyg och den lirade inte riktigt med min dåvarande lasermus. Antar att jag fick samma problem som du har nu ungefär. När jag försökte dra ett lodrätt eller horisontellt streck så hoppade musen precis som du säger höger/vänster uppåt/nedåt beroende på om det var en vertikal eller horisontell rörelse. Grymt svårt att finsikta då.

Jag köpte en steelseries sensei raw och nu går det galant.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x