Permalänk
Medlem

Bygga Chassi! Hjälp :P

Hej alla SweC-Medlemmar! Jag har nu fått upp en idé i huvudet att jag ska bygga eget chassi. Men vart kan jag köpa chassidelar? Hårddiskvaggor, Moderkortsplåt m.m? Har kollat på Inet samt webhallen och komplett och dom har inte allt direkt..

Permalänk
Medlem

Ta från ett billigt chassi..?

Visa signatur

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xippen:

Ta från ett billigt chassi..?

Jo, det skulle nog vara billigast, om TS har tillgång till vinkelslip dvs.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd

Moderkorstplåt fick jag följande svar:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?t=1271718

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Ej i lager :/

Permalänk
Avstängd

Nä, verkar som de slutat tillverka den eller slutat ta in den till sverige?

Jag skulle också behöva en till mitt bygge så vi får kanske forska vidare på saken, synd, för dendär var riktigt bra.
Är bökigt som tusan att plocka snyggt från gamla chassin då det som regel är en del av en integrerad plåt på färdiga chassin vilket innebär en massa skär och slipjobb för att få det stabilt och någorlunda snyggt.

Hårddiskburar och sådant kan man nog däremot plocka om man är beredd att borra.

-

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Jag hittade nu delar hos Caselab, men de låg dock i en helt annan prisklass även om kvaliteten förmodligen är högre...
(Tyverr var de för dyra för mig så letande fortsätter... )

Låg runt en tusenlapp om man räknar in svensk moms och tullavgifter, frakt vet jag dock inte.
Men de verkar ha fått goda recensioner av det lilla jag hittat om dem. Det är annars samma som man kan välja i listorna till deras chassin, alla plattor verkar vara moduluppbyggda så de lär vara mycket enkla att modda enligt tillverkarens uppgifter.

Edit, det finns några recensioner av caselabchassin här på forumet om du kollar i galleriet och söker på Caselabs så att du kan bilda dig en egen uppfattning.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number