Permalänk
Medlem

Rek till moderkort för +4 GPU:er

Hej, behöver tips till ett moderkort som klarar av +4 GPU:er (med risers) och som går att köras med BAMT eller någon valfri linux distro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alact:

Hej, behöver tips till ett moderkort som klarar av +4 GPU:er (med risers) och som går att köras med BAMT eller någon valfri linux distro.

Asrock H81 Pro BTC Köp fort som fan innan det tar slut! Den borde ju klara din krav

Permalänk
Medlem

blev ett sånt tackar

Permalänk
Medlem

Och nu är dom slut igen,tur man man fick 2st iaf

Visa signatur

Phenom II X4 955. Asus Crosshair Formula V. MSI R9 280x x5.
Corsair HX 860 x2. Corsair SSD 120x 2. 16gig Corsair LowProfile

Permalänk
Medlem
Skrivet av alact:

blev ett sånt tackar

Np

Skrivet av Squeegie:

Och nu är dom slut igen,tur man man fick 2st iaf

Gött som fan, själv väntade man nästan 1 månad för inet skulle få in några på lager. Beställde 4st och dom skickades igår

Permalänk
Avstängd

Z77-GD65 funkar precis lika bra o leverans finns direkt i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marwid:

Z77-GD65 funkar precis lika bra o leverans finns direkt i Sverige.

Asrock bräderna fanns när han gjorde inlägget,och det är 1/3 av priset på GD-65 brädorna.

Visa signatur

Phenom II X4 955. Asus Crosshair Formula V. MSI R9 280x x5.
Corsair HX 860 x2. Corsair SSD 120x 2. 16gig Corsair LowProfile

Permalänk
Medlem

Till er som använder Asrock H81 btc pro. Använder ni powered risers, eller kör ni med vanliga risers bara?
Gör det någonting om man använder powered risers?

Permalänk
Medlem

Jag kör USB risers på mina,du kan köra powered spelar ingen roll.

Visa signatur

Phenom II X4 955. Asus Crosshair Formula V. MSI R9 280x x5.
Corsair HX 860 x2. Corsair SSD 120x 2. 16gig Corsair LowProfile

Permalänk
Medlem
Skrivet av alact:

Till er som använder Asrock H81 btc pro. Använder ni powered risers, eller kör ni med vanliga risers bara?
Gör det någonting om man använder powered risers?

Jag använder powered risers, vad jag har hört så kan man bränna moderkortet ifall man belastar den för mycket utan powered risers (Jag är inte säker så ifall någon vet så får dom gärna rätta mig)

Om jag vore du så skulle jag använda powered risers tills någon här kan ge dig ett riktigt svar ifall det verkligen behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av omg296:

Jag använder powered risers, vad jag har hört så kan man bränna moderkortet ifall man belastar den för mycket utan powered risers (Jag är inte säker så ifall någon vet så får dom gärna rätta mig)

Om jag vore du så skulle jag använda powered risers tills någon här kan ge dig ett riktigt svar ifall det verkligen behövs.

Det är bland annat det som är det fina med ASRocks BTCkort, du har en molexkontakt på brädan som matar 12v direkt till PCI-E banorna. Använder du den så kommer det inte gå för hög spänning genom moderkortet. Det kommer gå direkt ifrån nätagget

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)