Strul med Totalpriset på www.amazon.co.uk (extern-hdd)

Permalänk

Strul med Totalpriset på www.amazon.co.uk (extern-hdd)

Hej!!

Vill köpa denna externa HDD på amazon UK. Som skulle kosta 29.95pund + frakt ca 5.95pund, totalt ca 35pund. Men när jag ska betala står det totalpris + 19.95pund extra.

Altsså 29.95 + 19.95 = 49.90pund... Wtf ????

Hjälp håller på med min beställning nu!!!

http://www.amazon.co.uk/Bipra-Drive-Portable-External-Silver/...

Permalänk

Strul med Totalpriset på www.amazon.co.uk (extern-hdd)

Hej!!

Vill köpa denna externa HDD på amazon UK. Som skulle kosta 29.95pund + frakt ca 5.95pund, totalt ca 35pund. Men när jag ska betala står det totalpris + 19.95pund extra.

Altsså 29.95 + 19.95 = 49.90pund... Wtf ????

Hjälp håller på med min beställning nu!!!

http://www.amazon.co.uk/Bipra-Drive-Portable-External-Silver/...

Permalänk

Skulle bli 36pund som är ca 390kr... men nu vill de ha 49.90 pund som är runt 560kr ???? via den där amazon currency converter ??? vad ska ja göra... första gången ja ska handla på denna sida o de vill lura mig eller vad... alla säger att man kan lita på den sidan men kolla vad de gör nu??

Permalänk

Frakten du ser är för UK. Sverige är Europa zon 3 http://www.amazon.co.uk/gp/aag/details/ref=aag_m_fi?marketpla...
Det är inte Amazon som säljer och skickar hårddisken, utan Bipra Limited.

Edit: ett exempel på hårddisk amazon säljer och skickar http://www.amazon.co.uk/Toshiba-HDTB105EK3AA-Stor-E-Basics-Ex...

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Skrivet av Inzomniac:

Frakten du ser är för UK. Sverige är Europa zon 3 http://www.amazon.co.uk/gp/aag/details/ref=aag_m_fi?marketpla...
Det är inte Amazon som säljer och skickar hårddisken, utan Bipra Limited.

Edit: ett exempel på hårddisk amazon säljer och skickar http://www.amazon.co.uk/Toshiba-HDTB105EK3AA-Stor-E-Basics-Ex...

Sen snackar folk om att amazon.co.uk ger gratis frakt över 25pund... sånt skitsnack!!!!! vafan e detta liksom

Permalänk
Skrivet av Laptop2013:

Sen snackar folk om att amazon.co.uk ger gratis frakt över 25pund... sånt skitsnack!!!!! vafan e detta liksom

Mjo, med mitt exempel på Toshiba-hårddisken, som Amazon då säljer och skickar, så kan man välja fri frakt i Checkout.

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laptop2013:

Sen snackar folk om att amazon.co.uk ger gratis frakt över 25pund... sånt skitsnack!!!!! vafan e detta liksom

Detta gäller ju inte alla företag som finns på Amazon.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laptop2013:

Sen snackar folk om att amazon.co.uk ger gratis frakt över 25pund... sånt skitsnack!!!!! vafan e detta liksom

Inom Storbritannien ja. Inte tror du det är gratis att skicka varor utomlands?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Laptop2013:

Sen snackar folk om att amazon.co.uk ger gratis frakt över 25pund... sånt skitsnack!!!!! vafan e detta liksom

Men denna produkt är ju inte från Amazon?

Citat:

"Dispatched from and sold by Bipra Limited."

25 punds-gränsen gäller endast direkt från Amazon.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Skrivet av Inzomniac:

Mjo, med mitt exempel på Toshiba-hårddisken, som Amazon då säljer och skickar, så kan man välja fri frakt i Checkout.

Ja men folk kunde varit tydliga med detta från början!!!!

Var kan ja hitta denna externa hdd för bra pris då? inte fan betalar ja nästan 600kr för 320gb!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Inom Storbritannien ja. Inte tror du det är gratis att skicka varor utomlands?

Självklart är det gratis även utomlands, men det gäller bara på varor som är "Dispatched from Amazon" vilket faktiskt väldigt många är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Självklart är det gratis även utomlands, men det gäller bara på varor som är "Dispatched from Amazon" vilket faktiskt väldigt många är.

Det är väldigt få butiker utomlands som erbjuder gratis frakt internationellt, möjligt som du säger att Amazon har det. Jag har då aldrig stött på det.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Det är väldigt få butiker utomlands som erbjuder gratis frakt internationellt, möjligt som du säger att Amazon har det. Jag har då aldrig stött på det.

Det är ofta fri frakt till Sverige från Amazon UK.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Självklart är det gratis även utomlands, men det gäller bara på varor som är "Dispatched from Amazon" vilket faktiskt väldigt många är.

Hej

kolla på denna http://www.amazon.co.uk/Bipra-320GB-Pocket-External-Drive/dp/...

Är det exakt samma?? det är gratis frakt på den totalt ca37pund blir ca 430kr

Det står USb 3.0 på rubriken på den... men sen i beskrivningen står det USB 2.0 ???? den ser exakt ut som den ja länka först

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Laptop2013:

Hej

kolla på denna http://www.amazon.co.uk/Bipra-320GB-Pocket-External-Drive/dp/...

Är det exakt samma?? det är gratis frakt på den totalt ca37pund blir ca 430kr

Det står USb 3.0 på rubriken på den... men sen i beskrivningen står det USB 2.0 ???? den ser exakt ut som den ja länka först

Är det nåt speciellt med denna hårddisken eller? Inte lönt att beställa från UK ju.
500GB för 429:- inkl. frakt. Större och lättare ifall det blir problem: http://cdon.se/hemelektronik/toshiba/toshiba-store-basics-500...

Anders9110 är en Ninja....

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Är det nåt speciellt med denna hårddisken eller? Inte lönt att beställa från UK ju.
500GB för 429:- inkl. frakt. Större och lättare ifall det blir problem: http://cdon.se/hemelektronik/toshiba/toshiba-store-basics-500...

Anders9110 är en Ninja....

Ja den jag tänker på är snygg o stiilren, ingen fyllig plastlåda utan i aluminium med bra kylning...

Är det samma extern hdd som den första ja länka till eller va tror du?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Laptop2013:

Ja den jag tänker på är snygg o stiilren, ingen fyllig plastlåda utan i aluminium med bra kylning...

Är det samma extern hdd som den första ja länka till eller va tror du?

Tja specsen stämmer ju, står ju USB 3.0 ett par ställen.
Som alternativ: http://www.misco.se/product/product.aspx?QS_LoggedIn=true&P_I...
529:- inkl. frakt om man registrerar sig som swecmedlem. 500GB, metallchassi (räcker med passiv kylning)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Tja specsen stämmer ju, står ju USB 3.0 ett par ställen.
Som alternativ: http://www.misco.se/product/product.aspx?QS_LoggedIn=true&P_I...
529:- inkl. frakt om man registrerar sig som swecmedlem. 500GB, metallchassi (räcker med passiv kylning)

Tack för den, ser snygg ut faktiskt

vad menar du med att de räcker med passiv kylning? den har väll samma kylning som den silvriga jag visade dig?

de två silvriga jag länkade, de ser identiska ut, men du ser på den andra som kostar ca 34pund att de skrivit usb 2.0 interactive eller något liknande, vf skriver de så när de redan skrivit usb 3.0 på produktens rubrik?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Laptop2013:

Tack för den, ser snygg ut faktiskt

vad menar du med att de räcker med passiv kylning? den har väll samma kylning som den silvriga jag visade dig?

de två silvriga jag länkade, de ser identiska ut, men du ser på den andra som kostar ca 34pund att de skrivit usb 2.0 interactive eller något liknande, vf skriver de så när de redan skrivit usb 3.0 på produktens rubrik?

Den jag länkade till har inga perforeringar, det har Amazon-varianten. Det var dock fel av mig att säga passiv, antar att Amazon-disken inte har nån fläkt, bara lite hål.
Om du vill vara säker om det är 2.0 eller 3.0 är det nog bäst att mejla Amazon och fråga.

Som alternativ finns ju även "gör det själv" versionen med en lös 2.5" hårddisk som du stoppar in i valfri kabinett, t.ex:
https://www.komplett.se/icy-box-ib-273stu3-25-hdd-chassi/7608...
Finns många andra att välja bland, bara söka.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Den jag länkade till har inga perforeringar, det har Amazon-varianten. Det var dock fel av mig att säga passiv, antar att Amazon-disken inte har nån fläkt, bara lite hål.
Om du vill vara säker om det är 2.0 eller 3.0 är det nog bäst att mejla Amazon och fråga.

Som alternativ finns ju även "gör det själv" versionen med en lös 2.5" hårddisk som du stoppar in i valfri kabinett, t.ex:
https://www.komplett.se/icy-box-ib-273stu3-25-hdd-chassi/7608...
Finns många andra att välja bland, bara söka.

Får mejla dem!

Det jag vill ha är en stilren, i aluminium 320 eller 500gb som inte kostar skjortan med usb 3.0 och viktigt med NTFS, och snabb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laptop2013:

Får mejla dem!

Det jag vill ha är en stilren, i aluminium 320 eller 500gb som inte kostar skjortan med usb 3.0 och viktigt med NTFS, och snabb

Filsystemet fixar du lätt själv via en dator, så du kan lugnt köpa diskar som det inte står NTFS på. Du kan till och med köpa "Mac-formaterade" hårddiskar och fixa till NTFS själv på nolltid, men det är en smula onödigt eftersom priset brukar vara högre på "Mac-formaterade" lustigt nog. Men alltid är det väl någon som går på det...

Snabb? Står inget i specifikationerna om den biten. Att det är "USB 3.0 (Up to 5Gbps)" betyder inte att själva hårddisken är så snabb. Den är garanterat avsevärt mycket långsammare än så.

Borde väl nöja mig med det, men...

Skrivet av Laptop2013:

Hej!!

Vill köpa denna externa HDD på amazon UK. Som skulle kosta 29.95pund + frakt ca 5.95pund, totalt ca 35pund. Men när jag ska betala står det totalpris + 19.95pund extra.

Altsså 29.95 + 19.95 = 49.90pund... Wtf ????

Hjälp håller på med min beställning nu!!!

http://www.amazon.co.uk/Bipra-Drive-Portable-External-Silver/...

Jag förstår verkligen inte problemet. Det står "£29.95 + £5.95 UK delivery" hur tydligt som helst på sidan, vilket du måste läst tycker jag eftersom du sett £5.95-frakt någonstans. Det är inte helt orimligt att vänta sig att en kund förstår att Sverige inte ligger i UK. Det är heller inte orimligt att ett företag listar kostnad för inrikes frakt på sin hemsida som är skriven på egna landets språk,har en domän som tillhör egna landet och anger priset på produktsidan i landets valuta. Som kund bör man knappast heller bli chockad om utrikes frakt kostar mer än inrikes frakt. Det är väldigt sällsynt att utrikes-frakten inte är avsevärt mycket dyrare än inrikes-frakten.

Skrivet av Laptop2013:

Skulle bli 36pund som är ca 390kr... men nu vill de ha 49.90 pund som är runt 560kr ???? via den där amazon currency converter ??? vad ska ja göra... första gången ja ska handla på denna sida o de vill lura mig eller vad... alla säger att man kan lita på den sidan men kolla vad de gör nu??

På vilket sätt menar du att de vill lura dig? Priset skrivs klart och tydligt ut innan du betalar och förbinder dig till något. Knappast lurendrejeri där. Fri frakt-grejerna kan vara förvirrande även för rutinerade rävar, men just ditt exempel var ju hur tydligt som helst.

Permalänk
Medlem

Amazon sägs ju etablera sig här i Sverige snart och när det sker så lär det nog även visa sig på detta med fraktkostnaderna.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Venke:

Amazon sägs ju etablera sig här i Sverige snart och när det sker så lär det nog även visa sig på detta med fraktkostnaderna.

Men som nämnts typ tio gånger redan - alla varor som levereras av Amazon själva är fraktfria vid ordervärde £25 eller mer. Det står klart och tydligt vem som levererar varan på varje produktsida.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Batman:

Det är väldigt få butiker utomlands som erbjuder gratis frakt internationellt, möjligt som du säger att Amazon har det. Jag har då aldrig stött på det.

Puma har fri frakt (vid över 30 euro) och retur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Puma har fri frakt (vid över 30 euro) och retur.

Som sagt, det finns säkert. Jag har bara inte stött på det alltför många gånger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Grabbar ge förslag på vilken Extern HDD jag ska köpa istället för att bråka....

Söker en på 320, 500 upp till 700gb i stilren aluminum, med usb 3.0 och NTFS.... en snabb och liten i bra kvalité! Till bästa pris

Ni verkar kunniga det blir lätt för er att hjälpa till här

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Laptop2013:

Grabbar ge förslag på vilken Extern HDD jag ska köpa istället för att bråka....

Söker en på 320, 500 upp till 700gb i stilren aluminum, med usb 3.0 och NTFS.... en snabb och liten i bra kvalité! Till bästa pris

Ni verkar kunniga det blir lätt för er att hjälpa till här

Skickades från m.sweclockers.com

Återigen, NTFS är inte något speciellt med en disk, alla riktiga hårddiskar kan formateras om busenkelt. Du behöver alltså inte begränsa dig till någon produkt som skriver ut det. Hårddisken SUMITOMO länkade till skriver exempelvis inget om NTFS, men det är inget problem.

Permalänk
Skrivet av Laptop2013:

Grabbar ge förslag på vilken Extern HDD jag ska köpa istället för att bråka....

Söker en på 320, 500 upp till 700gb i stilren aluminum, med usb 3.0 och NTFS.... en snabb och liten i bra kvalité! Till bästa pris

Ni verkar kunniga det blir lätt för er att hjälpa till här

Skickades från m.sweclockers.com

Du har ju redan fått vettiga svar

Skippa säljsnacket om NTFS, du måste oftast ändå formtentera den själv.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Av ren nyfikenhet, vad anser du vara stilren aluminium, stilrent är ett ganska personligt uttryck
Lättare hitta förslag med lite mer kött på designbenet

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz