Permalänk

Var hittar man sådana här? (BILD)

Förut kunde man beställa sådana här från Djungelapa, men jag är nu i behov av ännu fler (för att kunna dra bland annat min hörlurssladd på undersidan av min skrivbordsskiva) och Djungelapa existerar inte längre. De har väldigt starkt klister på undersidan, men även ett hål i mitten så man kan skriva fast dem om man så önskar. Fästena är reglerbara och det går enkelt att öppna och stänga dem vid behov, om man skulle vilja ta loss hörlurssladden och ta med sig hörlurarna någonstans – som det exempelvis skulle kunna vara i mitt fall.

Någon som råkar veta var man kan inhandla sådana här, eller vad en alternativ lösning kan bestå av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

http://i.imgur.com/S2R1yBa.jpg

Förut kunde man beställa sådana här från Djungelapa, men jag är nu i behov av ännu fler (för att kunna dra bland annat min hörlurssladd på undersidan av min skrivbordsskiva) och Djungelapa existerar inte längre. De har väldigt starkt klister på undersidan, men även ett hål i mitten så man kan skriva fast dem om man så önskar. Fästena är reglerbara och det går enkelt att öppna och stänga dem vid behov, om man skulle vilja ta loss hörlurssladden och ta med sig hörlurarna någonstans – som det exempelvis skulle kunna vara i mitt fall.

Någon som råkar veta var man kan inhandla sådana här, eller vad en alternativ lösning kan bestå av?

Jag har sökt ihjäl mig själv, på google.
Först snodde jag din bild, och skräddarsydde den i paint, och bildgooglade din hållare.
Men ingenting.
Sen sökte jag på kabelhållare, och efter 40 år hittade jag denna.
Dock kanske du får fixa klistret själv, men den borde hålla kvar kabeln iallafall.

http://www.e-ville.com/sv/222293-sorterare/3658-6x-smarta-kab...

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Den i din andra länk var väldigt lik den jag hittade.
Och jag tror inte han kommer närmre än så.
Den han har påminner mig mest om apparater, från 70 och 80 talet.
Dom brukade ha sådana ibland för att hålla fast nätkabeln.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Finns på Elfa men de kostar rätt mycket, 30,30kr/st om man köper fler än 10st. Om inte annat kanske informationen kan vara till hjälp för att hitta någon annan återförsäljare som har lite mer humana priser.

https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=55-037-16&t...

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk

Jag bugar och bockar med stor tacksamhet, förväntade mig inte alls så här bra respons!

Ska se till att inhandla sådana här på måndag. De verkar kunna fungera perfekt att sätta på undersidan av skrivbordsskivan för att sedan låta hörlurssladden löpa där. Antagligen blir det också någon över som jag kan ha till andra sladdar, de verkar smidiga de där!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Subdubwise:

http://i.imgur.com/S2R1yBa.jpg

Förut kunde man beställa sådana här från Djungelapa, men jag är nu i behov av ännu fler (för att kunna dra bland annat min hörlurssladd på undersidan av min skrivbordsskiva) och Djungelapa existerar inte längre. De har väldigt starkt klister på undersidan, men även ett hål i mitten så man kan skriva fast dem om man så önskar. Fästena är reglerbara och det går enkelt att öppna och stänga dem vid behov, om man skulle vilja ta loss hörlurssladden och ta med sig hörlurarna någonstans – som det exempelvis skulle kunna vara i mitt fall.

Någon som råkar veta var man kan inhandla sådana här, eller vad en alternativ lösning kan bestå av?

Hej!

Finns liknande på Conrad, dock inte svarta:
http://www.conrad.se/SJ%26Auml;LVH%26Auml;FTANDE-BUNTBANDSANK...
Och:
http://www.conrad.se/SJ%26Auml;LVH%26Auml;FTANDE-BUNTBANDSANK...

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

Annars om du har buntband hemma så kan man ju köpa buntbandsankare. Väldigt lätt att installera och det blir snyggt som katten men lite drygare att underhålla

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillpeparoni:

Annars om du har buntband hemma så kan man ju köpa buntbandsankare. Väldigt lätt att installera och det blir snyggt som katten men lite drygare att underhålla

Kan bara hålla med, buntbandsankare är verkligen riktigt superbra.

Har själv köpt ett antal, men när dom kom så fanns det enbart vita, svarta är så mycket snyggare. Så jag håller på att byta ut mina.

Ett bra tips med är att det finns buntband på Jula i väldigt hög kvalitet som är 750mm långa
Och dom funkar finfint med buntbandsankarna om man har mycket/flera sladdar som skall hissas upp.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ikea har också nåt liknande

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Subdubwise:

Jag bugar och bockar med stor tacksamhet, förväntade mig inte alls så här bra respons!

Ska se till att inhandla sådana här på måndag. De verkar kunna fungera perfekt att sätta på undersidan av skrivbordsskivan för att sedan låta hörlurssladden löpa där. Antagligen blir det också någon över som jag kan ha till andra sladdar, de verkar smidiga de där!

Den såg riktigt bra ut och 5 för 40 är ju ett bra pris:)
Såna får det nog bli för mig med framöver:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Alla buntband/strips är öppningsbara om man nu vill ha det så.

Strips (som det även heter i folkmun) är lite av en "slit o släng vara" för mig.
Och dom köper man i 100-pack eller 1000-pack.

Skrivet av Subdubwise:

Jag bugar och bockar med stor tacksamhet, förväntade mig inte alls så här bra respons!

Ska se till att inhandla sådana här på måndag. De verkar kunna fungera perfekt att sätta på undersidan av skrivbordsskivan för att sedan låta hörlurssladden löpa där. Antagligen blir det också någon över som jag kan ha till andra sladdar, de verkar smidiga de där!

Dom där har jag testat. och dom är inte så roliga som man kan tro. Dom har ett par (4) negativa sidor.

Den första är att det endast finns möjlighet till självhäftande, du kan inte skruva i dom och det kommer en dag när tejpen släpper, och dina sladdar hänger.

Den andra är att den passar bäst till enbart en vis typ av sladd och du kan inte hänga flera sladdar i den.

Den tredje är att dom är verkligen skitfula.

Det är vad jag tycker och alla kan vi inte tycka lika. Men never ever att jag hade tryckt in dom sakerna.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag kör med öppningsbara buntband. Vet dock inte vart man får tag på dem, fick en hel trave en gång i tiden av en polare som jobbade med att montera instrumentpaneler åt Volvo.

Själv har jag bandat upp kablarna i bordets ram, men buntbandsankare som föreslagits tidigare i tråden funkar ju om man inte har den möjligheten.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Dom där har jag testat. och dom är inte så roliga som man kan tro. Dom har ett par (4) negativa sidor.

Den första är att det endast finns möjlighet till självhäftande, du kan inte skruva i dom och det kommer en dag när tejpen släpper, och dina sladdar hänger.

Den produkten som jag har använt till att fästa min mussladd med, som syns i bilden i första inlägget i den här tråden, har väldigt bra klister och jag skulle för mitt liv inte kunna tro att det släpper av sig självt. Mina förhoppningar är att den här produkten, från Kjell & Company, ska ha lika bra klister. Men du menar på att de inte alls har det, eller?

Skrivet av skog1s:

Den andra är att den passar bäst till enbart en vis typ av sladd och du kan inte hänga flera sladdar i den.

Jag hade inte tänkt att ha flera sladdar löpandes i en och samma sådan i vilket fall, så det är lugnt. Och olika sorters typer av sladdar verkar fungera utmärkt att använda sådana till, kolla exempelvis den här bilden från Kjell & Company:

Skrivet av skog1s:

Den tredje är att dom är verkligen skitfula.

Jag tycker att de ser stilrena ut! Speciellt i och med att de allihopa är svarta, och inte i flera olika färger som hos ett par andra återförsäljare. Dessutom ska de först och främst endast sättas på undersidan av min skrivbordsskiva – så de kommer inte ens synas. Men även om jag möjligtvis kommer sätta någon av dem på kanten av mitt skrivbord, för en laddarsladd till min mobiltelefon exempelvis, så är det nog ingenting som jag kommer att ångra.

Vad var den fjärde punkten för någonting förresten? Du sa att du ansåg att det fanns fyra stycken negativa sidor med dessa grejerna.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

många typer av bilar använder liknande kabelhållare, kolla mekonomen eller något sånt

Permalänk

http://www.stylingwebben.se/pc-modding-kylning/pc-modding/kab...

där hittar du vad du söker, finns även andra varianter.

Permalänk