Permalänk

R4 eller headset +fläktar

Tjena! Behlver verkligen lite åsikter här. Sitter just nu på ett Guardian 921RB chassi och ett Siberia v2 headset. Problemet är att jag just såg att logitech g35 var på rea med en hundring billigare. Undrar då om jag orde köpa g35an och några fläktar till chassit eller köpa nytt chassi vilket då blir en R4. Kan tillägga att mitt Siberia är två år gammalt + att jag har prövat g35 och inte har problem med tyngden etc.

Permalänk

Frågeställning:

Varför behöver du ett nytt chassi?
Varför behöver du nya lurar?

Permalänk
Medlem

säger som tidigare talare..varför?... om ALLT fungerar precis som du vill så varför byta? är DU nöjd med ljudet? behåll det då.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Inaktiv

Vad är detta för fråga? Det beror väl på vad du vill ha? Skall jag köpa en fin stek till middagen eller äta en godare lunch? Hjelp plox!

Permalänk
Medlem

Siberia V2-headsetet är fruktansvärt dåligt, under all kritik, kan jag lätt säga efter att ha provat både ett par Siberia Elite headsetet och QH-90

du kommer märka skillnad där när du byter!

Permalänk
Skrivet av Smygbas:

Frågeställning:

Varför behöver du ett nytt chassi?
Varför behöver du nya lurar?

Chassi: Dåligt luftflöde, inte plats nog (allt är mer eller mindre ihoptryckt) MEN kan ha detta chassit (blir om inte annat att jag försöker få loss hårddisksburarna. Stör mig på designen (Fast ser den bara när jag startar eller när jag är på lan. Den är väldigt plastig och är ganska säker på att frontpanelen kommer lossna inom några lan.

Headset: Mitt börjar bli ganska gammalt och eftersom jag börjat väldigt mycket med CSGO nu där man gärna ska ha bra ljud så är det ett (enligt mig då, tar gärna emot förslag om bättre 7.1 headsets fast får gärna ligga på 800:- eller mindre) och mitt headset kommer nog paja ganska snart eftersom jag har haft det jävligt länge, kuddarna är utnötta och micen har blivit lite smått doppade i cola då och då.

Så det jag gör då om jag skiter i chassi är att jag köper headset + att jag köper in lite nya fläktar till själva chassit och skaffar en fläktkontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chickendealer:

Chassi: Dåligt luftflöde, inte plats nog (allt är mer eller mindre ihoptryckt) MEN kan ha detta chassit (blir om inte annat att jag försöker få loss hårddisksburarna. Stör mig på designen (Fast ser den bara när jag startar eller när jag är på lan. Den är väldigt plastig och är ganska säker på att frontpanelen kommer lossna inom några lan.

Headset: Mitt börjar bli ganska gammalt och eftersom jag börjat väldigt mycket med CSGO nu där man gärna ska ha bra ljud så är det ett (enligt mig då, tar gärna emot förslag om bättre 7.1 headsets fast får gärna ligga på 800:- eller mindre) och mitt headset kommer nog paja ganska snart eftersom jag har haft det jävligt länge, kuddarna är utnötta och micen har blivit lite smått doppade i cola då och då.

Så det jag gör då om jag skiter i chassi är att jag köper headset + att jag köper in lite nya fläktar till själva chassit och skaffar en fläktkontroll.

Skippa R4 om det är bättre luftflöde du vill åt, fronten har väldigt begränsat luftflöde så jag skulle rekommendera att du köper Fractal Design Arc R2 istället.
När det kommer till headset är det detta som i regel rekommenderas, det absolut bästa köpet nu när det är rea på det och 7.1 ljud sätter du igång via ljudkortet. http://www.dustinhome.se/product/5010780470/qpad-qh-90-pro-ga...

Köpa fläktar och fläktkontroller kan du skippa helt, Fractals chassin kommer med en fläktkontroller och tillräckligt med fläktar för ett system med ett grafikkort. Så det är bättre om du sparar pengarna och byter ut chassit snabbare istället. Eftersom att lurarna har nedsatt pris just nu borde du köra på det för chassit kan du byta när som helst.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Skippa R4 om det är bättre luftflöde du vill åt, fronten har väldigt begränsat luftflöde så jag skulle rekommendera att du köper Fractal Design Arc R2 istället.
När det kommer till headset är det detta som i regel rekommenderas, det absolut bästa köpet nu när det är rea på det och 7.1 ljud sätter du igång via ljudkortet. http://www.dustinhome.se/product/5010780470/qpad-qh-90-pro-ga...

Köpa fläktar och fläktkontroller kan du skippa helt, Fractals chassin kommer med en fläktkontroller och tillräckligt med fläktar för ett system med ett grafikkort. Så det är bättre om du sparar pengarna och byter ut chassit snabbare istället. Eftersom att lurarna har nedsatt pris just nu borde du köra på det för chassit kan du byta när som helst.

Okej, kan du rekommendera något bra ljudkort isf? Och hur länge gäller kampanjen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chickendealer:

Okej, kan du rekommendera något bra ljudkort isf? Och hur länge gäller kampanjen?

Baserat på mina erfarenheter gör ett externt ljudkort för liten skillnad för att vara värt det över det inbyggda i moderkortet så du behöver inte tänka på det i alla fall för stunden. Har inte en aning om när kampanjer är över.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

bara en notis: eftersom du gillar att lana så kommer inte ett R4 bli smidigare.. ditt nuvarande chassie väger runda slängar 8kg..R4 går in på 12kg TOMT..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

bara en notis: eftersom du gillar att lana så kommer inte ett R4 bli smidigare.. ditt nuvarande chassie väger runda slängar 8kg..R4 går in på 12kg TOMT..

This. R4 är TUNGT.

Permalänk
Skrivet av Smygbas:

This. R4 är TUNGT.

Okej, kan ni något bra lanchassie? (Helst bra kylning i burken med )

Permalänk
Medlem
Skrivet av chickendealer:

Okej, kan ni något bra lanchassie? (Helst bra kylning i burken med )

Vilken formfaktor är ditt moderkort? Är det mAtx så kan du kolla på Bitfenix Prodigy M.

Permalänk

Prodigy M eller den "vanliga" är smidigt, det har handtag. Även om dom är lite vassa och sådär, så är det fortfarande praktiskt med handtag. Det är svårt med chassin som är lätta att flytta i ATX-format, jag hade förut ett Bitfenix Outlaw, och det hade ganska låg vikt. Lådorna blir lite stora bara, svårt att få grepp om dom och väldigt svårt att bära med en hand.

Permalänk
Skrivet av Smygbas:

Prodigy M eller den "vanliga" är smidigt, det har handtag. Även om dom är lite vassa och sådär, så är det fortfarande praktiskt med handtag. Det är svårt med chassin som är lätta att flytta i ATX-format, jag hade förut ett Bitfenix Outlaw, och det hade ganska låg vikt. Lådorna blir lite stora bara, svårt att få grepp om dom och väldigt svårt att bära med en hand.

Mitt är nuvarande ett atx

Permalänk
Skrivet av chickendealer:

Mitt är nuvarande ett atx

Jag tycker det är svårt att hitta ATX-chassin som är smidiga att ta med sig. Bästa lanförhållande för mig innebär att man kan ta med sig allt på en gång, typ dator i höger, skärm i vänster och resten i en ryggsäck. Det är svårt att hitta ATX-chassin man kan bära i en hand, om man inte är väldigt stark. Det är inte jag...

Permalänk

Haf xb. 2 handtag, snabbt in i bakluckan och dra iväg!

Permalänk
Skrivet av Alligatorn:

Jag xb. 2 handtag, snabbt in i bakluckan och dra iväg!

Det är nog det mest praktiska atx-chassit, men utseendet skrämmer nog iväg många.