Permalänk
Medlem

IP-tv via bredband

Hej

Kör idag boxer mix (tv, telefoni, bredband) men tycker detta är för dyrt med tanke på att hemtelefonen inte ens är inkopplad och tv-tittandet minskar för varje dag som går. (Adsl 8Mbit och ganska många kanaler kostar ca 550kr/mån.)

Jag söker därför en alternativ lösning på t ex ett mobilt bredband eller en 4G-router?

Om man lägger in mobilräkningen, kostar det hela mig 800kr/mån och den siffran borde gå att få ner?

Bor i villa och inget fiber planerat.....

Tips mottages tacksamt

Permalänk
Medlem

Vad betalar du för respektive tjänst idag?
Vad har du får TV-paket?
Köra på mobilt bredband (3G/4G) och IPTV kan du glömma på en gång.

Speca ut allt så är det nog enklare att hjälpa dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Vad betalar du för respektive tjänst idag?
Vad har du får TV-paket?
Köra på mobilt bredband (3G/4G) och IPTV kan du glömma på en gång.

Speca ut allt så är det nog enklare att hjälpa dig.

Hemtelefon 50kr
TV 250kr
Bredband 250kr

Tv-paketet heter "Boxer Mix". Då discovery lockar mest behöver jag det kanalpaketet.

Jag måste ju ha hemtelefon för bredbandet (ADSL), annars hade jag sagt upp den.

Permalänk
Medlem

Det går nog inte att göra något på det förutom att göra sig av med TV från boxer och spara 250kr/mån.

Permalänk
Medlem

Snackade med en gubbe i somras som hade nån mobil router i husvagnen (telia?) som han körde allt på. Är det bara fiberkunder som kan ha det eller kan det va nåt för mig?

Permalänk
Medlem

Visst kan du det, men streaming drar mycket bandbredd och bandbredd får du betala för.
Du kan se på SVT Play i ca. 3 timmar för 4GB data.

Beroende på hur mkt du använder internet (ie. bandbredd) så kan du välja vad du vill gå på.
Här har du lite priser på mobilt bredband, http://www.compricer.se/mobiltbredband/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drik:

Då discovery lockar mest behöver jag det kanalpaketet..

Du kan ju byta till någon av flex abben där kan du välja discovery och spara lite deg.

Skrivet av drik:

Jag måste ju ha hemtelefon för bredbandet (ADSL), annars hade jag sagt upp den.

Nej det måste man faktiskt inte, kolla med andra isp'er...

Permalänk
Medlem
Skrivet av drik:

Snackade med en gubbe i somras som hade nån mobil router i husvagnen (telia?) som han körde allt på. Är det bara fiberkunder som kan ha det eller kan det va nåt för mig?

Det går att ha det så, dock är priserna hos Telia skyhöga när det gäller mobilt bredband. Det är alltså inget bra alternativ.

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738