Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mickys:

Det kan du ställa in i inställningar. Om mikrofonen kommer upp ja då hör de dig.

Jag har stängt av min iaf...kan ju bli pinsamt när tjejen kommer förbi och tjatar om tvätten eller liknande

Hahaha, tur att man inte spelat med någon svensk(hoppas jag)

Då man tjattrat massa med tjejen osv

Permalänk
Permalänk

Twitch streaming tjänst kommer ut tillsammans med mars uppdateringen!

http://news.xbox.com/2014/02/xbox-one-twitch-broadcasting?lin...

Permalänk
Medlem

60 nya utvecklare har gått med i ID@Xbox

http://news.xbox.com/2014/02/xbox-one-id-xbox-new-developers

4gency
A Crowd of Monster
Alientrap Games
The Behemoth
BetaDwarf
Big Ant Studios
Bloober Team
Blowfish Studios
Brain in a Jar
Brushfire Games
Cherry Pop Games Ltd
Codeglue
Code-Monkeys
Compulsion Games
Crunching Koalas
Deco Digital
Empty Clip Studios
Escalation Studios
EXOR Studios
FarSight Studios
Fatshark
Flix Interactive
Four Door Lemon Ltd
Frambosa
Frima
Glass Bottom Games
HB Studios
Headup Games
Heart Machine
Holmade Games
Humble Hearts LLC
I Fight Bears
Implausible Industries
Iridium Studios
iSquared Games Ltd
Larian Studios
Mediatonic
MeinMein
Mighty Rabbit Studios
Mimimi Productions
nDreams Ltd
NeocoreGames
No Goblin
n-Space
Piwot
Pixel Balloon
Playdead
Rebellion
Relentless Software
RetroCoders
Ripstone
Robomodo
Ska Studios
Smudged Cat Games Ltd
Snowrunner
Spry Fox
Tiny Castle Studios
Toxic Games
Vector Unit
Vertigo Games BV
VooFoo Studios
Warhorse Studios
WaterMelon
Xona Games
Zoë Mode

Dold text
Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Avstängd

Kommer väll att man kan kolla på live stream på Twitch från Xbox One snart. Samma datum, 11 mars, som Titan Fall släpps till burken.

Permalänk
Medlem

Köpte konsoll av en svensk nätbutik för några veckor sen, 2 kvällar fungerade konsollen innan den gick sönder. Helt stendöd och ett ganska vanligt fel enligt forum i usa.
Skickade tillbaka xboxet för 2veckor sen och ringde idag och undrade vad som händer, Då får man höra att dom inte ens öppnat kartongen för att felsöka. Men dom skulle göra det vilken dag som helst (exakt samma sa dom förra fredagen oxå)

Duktigt irriterad så makulerade jag hela den ordern, men måste givetvis vänta tills dem kollat igenom så att allt finns med i kartongen och att jag själv inte förstört något.

Funderar på att åka och köpa ett nytt imorgon, men känns inget vidare att ligga ute med pengar på 2st xbox one @ 5000kr ungefär
Skulle inte förvåna mig om dom "hittar" något fel som dom påstår att jag orsakat på den första konsollen
Anledningen till ilskan är att jag sålde min speldator för att enbart spela på xbox one istället

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem

Fick betan idag och hann bara kolla en snabb sak innan jag stängde av och yes optical out har nu Dolby :)!

Permalänk
Avstängd

Runt 2000 kr för konsol utan Kinect och kontroller på Ebay. Då undrar jag varför man väljer Xbox One om man inte vill ha Kinect och nya kontrollen? Anledningen att jag väljer Xboxen före PS4. Äh, ångrar mig kanske. På PS4 behöver man inte betala guldavgift för att få tillgång till bla Netflix.

Permalänk
Medlem

Tänkte jag skulle prova headsetet man fick med Xboxen i dag, verkar som skiten är paj haha. lyser inget lampa i partchat/alt ingen annan verkar höra mig när jag pratar i den.....

får väl köpa en sådan där adapter då o använda mitt dataheadset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuist:

Tänkte jag skulle prova headsetet man fick med Xboxen i dag, verkar som skiten är paj haha. lyser inget lampa i partchat/alt ingen annan verkar höra mig när jag pratar i den.....

får väl köpa en sådan där adapter då o använda mitt dataheadset

Party chaten funkar rätt uselt över lag tycker jag. Får hoppas på förbättringar med uppdateringen nästa vecka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Till er som har TB med en X360 adapter, så funka det jag länka till... alltså att löda ihop dem så man får bluetooth på X1.
Blev precis färdig och som sagt det fungerar :D!!!

Länk till den som inte sett det förut..
http://www.funkydiver.com/xbox-one-adapter-mod-turtlebeach-bl...

Permalänk
Medlem

Läste att X1 har möjlighet till att använda både bluetooth 4.0 och NFC. Men det stöds inte mjukvarumässigt hittills...
http://community.arubanetworks.com/t5/Technology-Blog/XBOX-On...
http://www.nordichardware.se/Spel/ifixit-ger-sig-pa-xbox-one-...

Varför har dem inte aktiverat detta? Då hade jag ju sluppit att löda... även fast det var kul :).
Hoppas det kmr i framtida uppdateringar!

Permalänk
Medlem

Där dog min Wifi på boxen
Står att jag måste skicka in den på service.

Någon här som behövt skicka in sin? Hur gick ni då tillväga?
Försöker jag skapa ett serviceärende online så går det inte.

PS: Microsofts chatt-support fixade biffen. Grym service

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Orkade inte vänta längre så jag åkte in och köpte en UK-import på webhallen i lördags. Mkt nöjd hittills.

1. RiksFettot, CoD,Ryse,Forza,Titanfall
2. Framfart, Fifa14,Ryse,Forza,Titanfall
3. Panicmango, Fifa14, Forza, AC4, Titanfall, Plants vs zombies, Rayman etc etc...
4. maccswe, CoD,Titanfall, BF4, Tomb Raider,AC4.
5. baxeee , CoD, BF4, FIFA 14.
6. TheWalruz, AC4, DR3, TRDE
7. Kikoel, Forza, Fifa 14, Ryse, Killer instinct, Tomb raider
8. Jurand, Forza, Fifa, Tomb Raider, Titanfall
9. Halogen78, Forza, AC4

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av H-can:

Där dog min Wifi på boxen
Står att jag måste skicka in den på service.

Någon här som behövt skicka in sin? Hur gick ni då tillväga?
Försöker jag skapa ett serviceärende online så går det inte.

PS: Microsofts chatt-support fixade biffen. Grym service

Vart är din köpt? Om den är import, vart får du skicka den och vad händer?
Jag har tidigare hört att man får vänta tills den är släppt i Sverige innan man får skicka in den om den är trasig.

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Vart är din köpt? Om den är import, vart får du skicka den och vad händer?
Jag har tidigare hört att man får vänta tills den är släppt i Sverige innan man får skicka in den om den är trasig.

Det stämmer inte, en kompis hade trasig diskläsare på sin och han tog kontakt med MS via chatten. Man får en länk och får en fraktsedel att skriva ut och skicka tillbaka (i hans fall tillbaka till England där han köpte den) Sen tog det ca en månad innan han hade sin nya/lagade maskin åter i sin ägo.

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem

Tyskland vägrade ta tillbaka min när jag hade strul iaf.
Nu ordnade sig min maskin till slut men ej med Tysklands hjälp. De tog vara hand om enheter från Tyskland och Österrike och MS Sverige ville ej hjälpa mig innan release i Sverige.

Möjligt att de blivit generösare...

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Tyskland vägrade ta tillbaka min när jag hade strul iaf.
Nu ordnade sig min maskin till slut men ej med Tysklands hjälp. De tog vara hand om enheter från Tyskland och Österrike och MS Sverige ville ej hjälpa mig innan release i Sverige.

Möjligt att de blivit generösare...

Hur löste det sig då?

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem

Det var ett litet irriterande fel när boxen var i standbyläge men stänger alltid av den helt nu för tiden nu ändå....

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

På PS4 behöver man inte betala guldavgift för att få tillgång till bla Netflix.

Ca 30kr i månaden för 2 gratis spel i månaden plus mycket bättre servrar är inte värt den extra slanten? Oh please...

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av weirdlama:

Har haft den sedan några veckor tillbaka (betan) men en kompis fick den officiella idag.

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Skrivet av maccswe:

Har haft den sedan några veckor tillbaka (betan) men en kompis fick den officiella idag.

Ahh, läste det här att det är flera som har fått betan. Jag starta boxen nu och har fortfarande inte fått något iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weirdlama:

Ahh, läste det här att det är flera som har fått betan. Jag starta boxen nu och har fortfarande inte fått något iaf.

Samma här. Ingen uppdatering ännu. Brorsan fick precis sin dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Någon som testat Project Spark på Xbox One ännu?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Nu när Xbox One har varit ute i några månader, vilka spel hoppas ni Microsoft kommer visa upp på E3?

Själv hoppas man på Lost Odyssey 2, Banjo-Threeie och Halo 2 Anniversary.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Förmodligen Halo, Gears of War, Forza Horizon 2 m.m.

Permalänk

1. RiksFettot, CoD,Ryse,Forza,Titanfall
2. Framfart, Fifa14,Ryse,Forza,Titanfall
3. Panicmango, Fifa14, Forza, AC4, Titanfall, Plants vs zombies, Rayman etc etc...
4. maccswe, CoD,Titanfall, BF4, Tomb Raider,AC4.
5. baxeee , CoD, BF4, FIFA 14.
6. TheWalruz, AC4, DR3, TRDE
7. Kikoel, Forza, Fifa 14, Ryse, Killer instinct, Tomb raider
8. Jurand, Forza, Fifa, Tomb Raider, Titanfall
9. Halogen78, Forza, AC4
10. Fariko Eggzje, Forza,BF4,FIFA,PVZGW,Just Dance

Permalänk
Medlem

Hörde något rykte om att One skulle släppas officiellt i Sverige i April, oklart hur väl det stämmer dock.

Hur fungerar One i dagsläget att använda i Sverige trots att den alltså inte ens är officiellt släppt här? Visst inga problem med att köra på engelska, men om det vore någon eventuell annan skillnad än själva språkbiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Hörde något rykte om att One skulle släppas officiellt i Sverige i April, oklart hur väl det stämmer dock.

Hur fungerar One i dagsläget att använda i Sverige trots att den alltså inte ens är officiellt släppt här? Visst inga problem med att köra på engelska, men om det vore någon eventuell annan skillnad än själva språkbiten.

Min UK import fungerar utmärkt, bytte bara ut strömsladden till en vanlig apparatkontakt som man tex ansluter nätagget i datorn med. Är inte heller några problem att handla på Xbox live med mitt Master Card.

Kan du inte vänta, så är det bara att importera en maskin från england eller tyskland. Det är bara språket som skiljer, och när konsolen släpps i Sverige kan man kunna byta region till Sverige om man vill ha allt på svenska

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850